recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Highend og elektronisk musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Highend og elektronisk musik

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 08:35
Hvis du vil høre et album med rigtig meget dynamik, så tag et lyt til Steven Wilsons "The Raven that Refused to Sing (and otter Stories)"
Den er indspillet rent analogt, selvom den er fra 2013, og produceret i samarbejde med Alan Parson, som bland andet også har produceret for The Beatles og ikke mindst Pink Floyds "The Dark Side of the Moon"
Steven Wilson selv, har ud over sit soloprojekt også det britiske prog rock band Porcupine Tree, og derudover har han produceret 4 albums for svenske progressive death metal band, Opeth. Og sammen med forsangeren fra netop Opeth (Mikael Åkerfeldt), har han sidste år udgivet et album under navnet Storm Corrosion.
Ellers er han også kendt for at have remixet en masse kendte albums til 5.1 lyd. Blandt andet for Jethro Tull, King Crimson og Caravan.

Man må vist godt kalde ham en arbejdshest.

Redigeret af Nagash - 02-Juni-2013 kl. 08:57
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Ole Witthøft som han vist hedder konstruktøren lytter nok til høj musik for meget......

Han er blevet meget ældre, og hørelsen er nok forsvundet for ham i diskanten, det er også sket for min far på 70 år.
Derfor er der nok blevet skruet en del db for meget op i især diskantområdet. De lyder simpelthen forkerte.


Find nogle tests eller udtalelser der modbeviser min postulater. Vil du ikke nok??
Så må jeg jo se om jeg kan flytte med min mening. Men ok 1 procent er måske i underkanten.
Og Trentemøller er vist også komprimeret og indspillet tæt på digital nul, så dynamikken er ikke på plads.
Der er masser af bas, men masser af bas er ikke lig med dynamik. Og plastikpop tror jeg ikke den genre hedder hvad jeg (også nyder) hører.
Men det er ok du føler at det er et angreb på dig, men det er det ikke. Det er blot en dårlig højttaler du har, der ikke er en femtedel værd af den pris de kostede. Desværre.
Men du har vel googlet dig frem til de tests jeg henviser til, hvor mine sammenlignes med de fineste speakers i denne verden, bla. med B&W 802D til omkring 100000 kr. (grundet den blev hevet frem, er at alle kender B&W).

Godmorgen, sikke du har haft travlt i nat kære Audiogen.

Jeg kan da finde masser af test hvor SI3 serien for rigtig gode anmeldelser, (men dem må du altså selv finde) og at du har fundet 1 som understøtter din egen påstand, gør det jo ikke sandt.
Syntes det er underligt at du bruger så meget tid og energi på og hagle et enkelt mærke ned!

Jeg elsker min analytiske lyd, og nej det er ikke let og få SI3 til og synge, men det har jeg altså formået. Det er det jeg godt kan lide ved den her hobby, at det ikke er så let, og at jeg kan høre præcist hvordan et album er indspillet, er netop mit anlægs force.

Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvis du vil høre et album med rigtig meget dynamik, så tag et lyt til Steven Wilsons "The Raven that Refused to Sing (and otter Stories)"
Den er indspillet rent analogt, selvom den er fra 2013, og produceret i samarbejde med Alan Parson, som bland andet også har produceret for The Beatles og ikke mindst Pink Floyds "The Dark Side of the Moon"
Steven Wilson selv, har ud over sit soloprojekt også det britiske prog rock band Porcupine Tree, og derudover har han produceret 4 albums for svenske progressive death metal band, Opeth. Og sammen med forsangeren fra netop Opeth (Mikael Åkerfeldt), har han sidste år udgivet et album under navnet Storm Corrosion.
Ellers er han også kendt for at have remixet en masse kendte albums til 5.1 lyd. Blandt andet for Jethro Tull, King Crimson og Caravan.

Man må vist godt kalde ham en arbejdshest.

Jeg kunne ikke være mere enig, Steve Wilson er genial, og bare Porcupine Tree er fantastisk musik.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Og marker lige der i testen hvor du læser ordet farvet lyd og tilgivende(ikke korrekt)....Please, fordi jeg kan ikke læse det, eller høre det.

Jeg er slet ikke interesseret i og læse om dine højtalere, jeg trådte ind i tråden for og forsvare Audiovector.

Jeg er sikker på at dine egne højtalere er ganske udemærkede.
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:



<font ="Apple-style-span" color="#66ff66">Jeg kunne ikke være mere enig, Steve Wilson er genial, og bare Porcupine Tree er fantastisk musik.

Helt enig. I stil, er føromtalte Opeth dog mere i min smag. Men derfor synes jeg nu stadig Steven Wilson og Porcupine Tree er fantastisk. Det er bare ikke metal, og det er jo det jeg hører mest.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:22
Nej, jeg skrev kort efter dit indlæg.
Som nævnt så har jeg googlet, og jeg har ikke fundet en eneste test hvor der ikke er kritik til netop diskantområdet der ikke hænger sammen med resten af frekvensområdet. Og en kort googling kom med bunkevis af skuffede mennesker der fik høreskader efter mødet med AV de dyre.
Det kalder man uhomogent.
Det er latterligt for så dyr en højttaler.
Sammenhængen uden specielle frekvensområder der "stikker" af fra resten er en essentiel del af en god højttaler, ellers vil perspektivet heller ikke hænge sammen og kollapse.
Og dette er egentlig bare et faktum.
Der er nogle der er basfanatikere og kan ikke få nok = tjek alle dem der har købt BeatsAudio hovedtelefoner.....bare et eksempel, og så er der diskantfanatikere...... man kan egentlig bare slukke for resten og bare høre kling kling.
Highend er bestræbelsen på at opnå en lineær neutral dynamisk perfekt homogen gengivelsen, så det er er i musikken og mikset bliver gengivet på den måde der er ønsket fra produceren der har drejet på knapperne. 
Den kategori hører AV ikke ind under, men ligger til diskantfanatikerenes og analytisk elskende mennesker, og dem skal der jo også være plads til.
Men jeg tror flertallet ville vælge en speaker som mine, og som jeg tidligere har henvist tests af.
En superfed lyd der animerer til at lytte til endnu mere musik, men en indlevelse og engagerende spillestil der er luftig og åben uden aldrig at blive trættende og irriterende at lytte på...netop modsat af AV. 
Var der nogen der nævnte en elektrostatisk lyd?? Eller "den rigtige" Airmotion enhed fra Dr. Oscar Heil????
De lyder kilometervis væk fra det hidsige skidt som AV benytter. Jeg har haft en ældre ESS højttaler med en "rigtige" Heil airmotion enhed. Den er stor, den er ekstrem hurtig og luftig og dynamisk.
Den diskant har et areal som en 8" bas. Den lyder aldrig agressiv.
Jeg har haft Martin Logan CLS fuldtone elektrostat, som heller aldrig lød agressiv.
Og så må du spørge dig selv..........Er originale instrumenter og sang agressive i lyden????
Not. Men klart hvis man ønsker en forvanskning af den virkelige lyd og optagelse, så har du ramt plet, med en udpensling af diskantområdet med direkte adgangskort til høreskadeklinikken.
Og desværre så stor jeg ikke alene med den opfattelse. (mine højttalere kan også lyde agressive med en underdimensioneret forstærker som f.eks. Rotel RMB 1575)
Og så undskylder jeg lige for at afspore tråden og så må vi lige vende tilbage til dynamikken.... 
 (og hvis nogle skulle være interesseret så kan de købes til en latterlig lav pris hos Schluderbacher Hifi til omkring 32000 kr. sættet og det er jo langt op til 16000 dollars, eller til hvad B&W 802D koster herhjemme)


Redigeret af audiogon - 02-Juni-2013 kl. 09:33
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Nej, jeg skrev kort efter dit indlæg.
Som nævnt så har jeg googlet, og jeg har ikke fundet en eneste test hvor der ikke er kritik til netop diskantområdet der ikke hænger sammen med resten af frekvensområdet. Og en kort googling kom med bunkevis af skuffede mennesker der fik høreskader efter mødet med AV de dyre.
Det kalder man uhomogent.
Det er latterligt for så dyr en højttaler.
Sammenhængen uden specielle frekvensområder der "stikker" af fra resten er en essentiel del af en god højttaler, ellers vil perspektivet heller ikke hænge sammen og kollapse.
Og dette er egentlig bare et faktum.
Der er nogle der er basfanatikere og kan ikke få nok = tjek alle dem der har købt BeatsAudio hovedtelefoner.....bare et eksempel, og så er der diskantfanatikere...... man kan egentlig bare slukke for resten og bare høre kling kling.
Highend er bestræbelsen på at opnå en lineær neutral dynamisk perfekt homogen gengivelsen, så det er er i musikken og mikset bliver gengivet på den måde der er ønsket fra produceren der har drejet på knapperne. 
Den kategori hører AV ikke ind under, men ligger til diskantfanatikerenes og analytisk elskende mennesker, og dem skal der jo også være plads til.
Men jeg tror flertallet ville vælge en speaker som mine, og som jeg tidligere har henvist tests af.
En superfed lyd der animerer til at lytte til endnu mere musik, men en indlevelse og engagerende spillestil der er luftig og åben uden aldrig at blive trættende og irriterende at lytte på...netop modsat af AV. 
Var der nogen der nævnte en elektrostatisk lyd?? Eller "den rigtige" Airmotion enhed fra Dr. Oscar Heil????
De lyder kilometervis væk fra det hidsige skidt som AV benytter. Jeg har haft en ældre ESS højttaler med en "rigtige" Heil airmotion enhed. Den er stor, den er ekstrem hurtig og luftig og dynamisk.
Den diskant har et areal som en 8" bas. Den lyder aldrig agressiv.
Jeg har haft Martin Logan CLS fuldtone elektrostat, som heller aldrig lød agressiv.
Og så må du spørge dig selv..........Er originale instrumenter og sang agressive i lyden????
Not. Men klart hvis man ønsker en forvanskning af den virkelige lyd og optagelse, så har du ramt plet, med en udpensling af diskantområdet med direkte adgangskort til høreskadeklinikken.
Og desværre så stor jeg ikke alene med den opfattelse. (mine højttalere kan også lyde agressive med en underdimensioneret forstærker som f.eks. Rotel RMB 1575)
Og så undskylder jeg lige for at afspore tråden og så må vi lige vende tilbage til dynamikken.... 
 (og hvis nogle skulle være interesseret så kan de købes til en latterlig lav pris hos Schluderbacher Hifi til omkring 32000 kr. sættet og det er jo langt op til 16000 dollars, eller til hvad B&W 802D koster herhjemme)

Nu må du altså styre dig!!!
Du hopper ind i den her tråd og begynder og promere dine egne højtalere, og så bestemmer du så lige at Audiovector ikke lyder godt, samt at du jo lyver når du skriver at alle test viser et problem med den jet diskant, det passer jo ikke.
Og så er du så fræk og affærdige det hele med og skrive "tilbage til tråden)
Stop dine løgne, og skriv fremover hvad du mener og ikke at du ved en masse, som du ikke har forstand på Angry
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 16:18
Du behøver ikke blive sur. Jeg har flere gange bedt dig om link til test af dine højttalere hvor de får supertest. Det kommer ikke. Jeg kan ikke finde noget godt via google søgning.
Dette er ikke løgn eller opspind.
Og jeg lyver ikke, da det ikke ligger til min personlighed. Jeg er lidt for ærlig, og derfor er jeg ikke en særlig god sælger. Men folk som tidligere kom ind i min shop, kunne jo godt høre hvad jeg talte om.
Og jeg ved en helvedes masse om god lyd og de fleste mærker, da jeg de sidste 30 år har beskæftiget mig med god lyd, og det over flere landegrænser.
Det er ikke mig der har prakket dig de speakers på, og så kom med en god anmeldelse eller stop dit surmuleri her i tråden.

Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:



<font ="Apple-style-span" color="#66ff66">Jeg kunne ikke være mere enig, Steve Wilson er genial, og bare Porcupine Tree er fantastisk musik.

Helt enig. I stil, er føromtalte Opeth dog mere i min smag. Men derfor synes jeg nu stadig Steven Wilson og Porcupine Tree er fantastisk. Det er bare ikke metal, og det er jo det jeg hører mest.


Det var elektronisk musik tråden handlede om??
Nu har jeg ikke umiddelbart i erindring at have hørt Steve Wilson, eller Opeth, men er det ren elektropop??
Hvis vi er ude i fantastiske indspilninger generelt, så må jeg lige tilføje Steve Gibbons album: Birmingham to Memphis fra Linn Records der har en eksplosiv dynamik.
Jeg har en mere fra Linn Records, men jeg husker ikke lige navnet, og nu sidder jeg lige så godt efter en tur i haven. (Husk: kun en tåbe frygter ikke havenLOL).
Der er bare dømt god lyd med fremragende dynamik og fine ballader.Big smile
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Ole Witthøft som han vist hedder konstruktøren lytter nok til høj musik for meget......

Ole Klifoth - Ole Witthøft er System Audio Wink

Som jeg har sagt før, finder jeg det pudsigt at alt hvad du siger om Audiovector passer meget præcist på mine oplevelser med Canton - langt de fleste gange jeg har hørt det demonstreret i Tyskland og Sverige, har man spillet hjernehøjt så jeg har forladt lokalet med blødende ører. Og jeg har ry for at spille højt selv! Samtidig er din beskrivelse af diskant-gengivelsen en meget præcis beskrivelse af hvordan jeg oplever Canton. Det må bare være et godt eksempel på hvor forskelligt forskellige mennesker kan opleve de samme ting.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 21:57
Roger Waters' (+ Dark Side of The Moon) er vel én af de bedstlydende indspilninger, jeg har hørt...og det er ikke engang en genre, som jeg lytter meget til.

Der er faktisk også en del "layers" i Hip-Hoppens verden. Desværre er der også mange dårlige indspilninger i den genre. Depeche Modes Playing the Angel er dog virkelig ringe indspillet - muligvis takket være kopi-sikringen. Samme med Massive Attacks 100th Window.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Og jeg lyver ikke, da det ikke ligger til min personlighed. Jeg er lidt for ærlig, og derfor er jeg ikke en særlig god sælger. Men folk som tidligere kom ind i min shop, kunne jo godt høre hvad jeg talte om.
Og jeg ved en helvedes masse om god lyd og de fleste mærker, da jeg de sidste 30 år har beskæftiget mig med god lyd, og det over flere landegrænser.
Det er ikke mig der har prakket dig de speakers på, og så kom med en god anmeldelse eller stop dit surmuleri her i tråden.


Det kan godt være at du har en masse erfaring, fra branchen, men som jeg ser det, er dit helt store problem, at du er fuldstændig immun overfor andres meninger. Ligeledes bør du i stedet fremhæve, hvor du mener dine favoritprodukter står stærkt, frem for at kritisere alt muligt andet! Det gør dig - i mine øjne - useriøs!
Jeg har også tæt på 30 års brancheerfaring, men har ikke på samme måde behov for nedgøre andres valg!

Hvad er i øvrigt din relation til Canton-importøren? Jeg synes at du er lige lovlig fremme i skoene, til at du er almindelig "tidligere" branchemedlem?

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu