recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Highend og elektronisk musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Highend og elektronisk musik

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.
http://www.youtube.com/watch?v=dLWXSsYJoWY 4:50 og frem, lækker passage.


Nope, samme nummer men fra 2:40 - 3:40. Det er langt mere interessant, i det nummer. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af kloppern kloppern skrev:

Jeg synes personligt, at noget af det bedst produceret elektronisk musik er Byetone. På et dårligt anlæg bliver det desværre til ren støj, men på godt anlæg udfolder der sig et uhyggeligt detaljeret og fantastisk lydlandskab. For lige at klemme det sidste ud, kan du downlade det i en 24 bit udgave: https://bleep.com/release/32713-byetone-symeta

Har aldrig hørt dem her før, og lyd mæssigt er det faktisk ret interessant, noget af det. Til gengæld må det være det eneste band jeg nogensinde har hørt, der nærmest bevidst har undgået effekter som ekko/chorus. Eller så er det fordi de preview stykker ligger i ekstrem nærmst mono-ligende versioner.
 
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 16:36
Kandersen: Hvis du klikker længere henne i sangen (man kan kun høre ca. 30 sekunder af en sang, men du kan selv vælge hvilke 30 sekunder øverst i afspilleren).

Jeg er glad for at I kan lide det, desværre møder jeg mange der synes det er noget værre støj, og ja, men hvilken støj :0)  
Det er iøvrigt noget af det eneste elektroniske musik jeg har kunnet opdrive i 24 bit, så hvis nogle kender andre må I endelig poste!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 18:01
Har klikket rundt på numrene, og det er det samme.. 
Anyway, for mit vedkommende er der forskel på, om jeg lydmæssigt finder noget interessant, og så og jeg decideret kan lide det. 2 ting holder jeg dog absolut ikke ud at lytte til. Heavy/death metal og opera. Ellers synes jeg selv, jeg er rimelig fleksibel. Igen, når det gælder om at lytte til noget, specielt når det er detaljer jeg lytter efter, og ikke bare rythme/underholdning.
Hvad angår at kunne lide, når vi er i den genre, så er jeg mere til Astral Projection, specielt deres lidt ældre numre.



Og lidt nyere Astral Projection:



Og så er jeg for tiden lidt vild med denne, Sinister Silence. Den kan ikke helt sammenlignes med Astral Projection, men jeg synes det er et godt mix, lydmæssigt. 



Alle eksempler er stort set i samme genre, men kræver efter min mening noget af et anlæg at kunne gengive mange af detaljerne, så man "opdager dem", uden at de dør i larm/underholdning. Jeg tror dog det hjælper, hvis man også samtidig "er" til den slags musik. Man er ligesom motiveret til at ville lytte på en anden måde, end blot at lade sig underholde. 

Skal vi over i den lidt mere pop ligende genre, så nyder jeg når ældre numre remixes og friskes op. Det giver en helt anden stemning og lyd end gamle originale numre. Desværre ryger der oftest en hel del dynamik på den bekostning. Et eksempel er MattPop´s remix af Queen, I Want To Break Free. Et fantastisk nummer originalt, og lydmæssigt (kvalitet) et godt bud på en nye frisk udgave.



Jeg ville nødigt lytte efter detaljer i disse, fra meget billige anlæg. Men skal jeg bare underholdes, så tror jeg de fleste anlæg kan klare det.

Og så lige den obligatoriske. Det er fra komprimeret formater, så det i sig selv er galt. Men jeg tror ikke jeg bliver populær, hvis jeg lægger fulde ukomprimeret versioner op her på Recordere Big smile
Til top
Præsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Præsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 14:17
Elektronika... Jeg er vild med Orbital og The Orb, og det er i den grad highend anlæg værdigt.
I min bog er det klasser over feks Infected Mushroom, men det er nok også en anden (under)genre.
Feks Orbitals album 'Insides', nummeret The Box http://www.youtube.com/watch?v=yldzeQub4Io
Orbitals hjemmeside har også en masse musik man kan høre. http://orbitalofficial.com/audio.asp
mvh
 
Præsten


Redigeret af Præsten - 08-Juli-2013 kl. 14:18
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 14:50
Det orbital er lidt mere chill men det er godt nok fedt især det nummer du har postet herover

Tak!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Præsten Præsten skrev:

Elektronika... Jeg er vild med Orbital...
Feks Orbitals album 'Insides', nummeret The Box http://www.youtube.com/watch?v=yldzeQub4Io

Præsten


Der er vist ingen tvivl om at Mike Oldfields "Tubular Bells" har været inspirationen til dét nummer...

M.v.h.
Til top
Præsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Præsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 10:28
Ja, Orbital er ikke så hårdt som noget af det andet i tråden. The Orb er endnu mere 'ambient'. U.F. Orb er lige til at drømme sig væk på.
Den ultimative chillout må næsten være KLF's 'Chill out' Album. Svjv kun udkommet på LP, men kan selvfølgelig findes på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=5S_lktstwrs
 
Af lidt mere tempofyldt kan jeg godt lide Juno Reactor, især Bible of Dreams:
 
"Biblen" til al elektronisk musik er selvfølgelig Ishkur's Guide: http://techno.org/electronic-music-guide/
 
mvh
 
Præsten
Til top
Præsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Præsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 10:29
Oldfield er også rigtig dejlig musik, specielt TB I og II.
 
mvh
 
Præsten
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 08:45
Jeg hører meget elektronisk, primært full-on og progressive. Meget vigtigt for genren på hifi i hjemmet er jo ligeså meget oplevelsen af at være til koncert i det store åbne - open air! Eller diskotek. Og så er et godt "hug" i bassen et nøgleord.. Hvor man igen, såfremt man er til klassisk, også går efter live oplevelsen, oftest! :-)

Vil sige.. Uden at generelisere, at at kunne spille højt og uforvrænget, på et sæt gode højttalere, gir altså dét sidste for en optimal oplevelse - elektronisk har det med at komme til sin ret ved højt volumen. :-) og ja... Der findes ofte utroligt komplekse sceancer i elektronisk. Det er jo heeeeeerligt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu