|
hiper udstyr og hastighed? |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | ||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg benytter Cat5e og har en 500/500Mbit/s fiber. På mine maskiner får jeg ca.520/520Mbit/s og en ping på 1ms målt på ookla. Nogle steder i huset kan jeg faktisk måle den samme hastighed på det trådløse, men typisk ligger det nærmere omkring de 2-300Mbit/s når der komme lidt afstand på 5GHz. 802.11 AC 80MHz. kan faktisk komme op på 160MHz på routeren. men er nu ikke sikker på om jeg har nogle enheder der kan køre på den båndbredde.
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1570 |
|||
Fint nok.
Du får såmænd ikke mere ret af at gentage påstanden.... At du nu ændrer grundlaget for din påstand, gør den mere underbygget, men jeg oplever stadig andet end du gør (hvem er det nu, der er i gang med "min er større end din" ??), hvilket du ikke kan ændre på. |
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1570 |
|||
Nej, standarden er op til 1 Gbit op til 100 meter på cat5 eller bedre og det er ikke uden støjkilder, da parsnoede kabler ikke opfanger støj særlig godt (det er derfor de er snoede).
|
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|||
Kan bekræfte at det også fungerer på asus RT-AC87U routere.
![]() |
||||
![]() |
||||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
|||
Fedt, det må testes.. jeg har godt nok en asus rt-ac87u, men tænker det også burde virker. Ved du også om det virker til deres internet-coax kabel?
Redigeret af osbech - 09-December-2016 kl. 09:21 |
||||
![]() |
||||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
|||
Det er desværre ikke muligt med coax nej, da din router højst sandsynligt ikke har coax port i sig ;)
Så vi er desværre nødt til at køre vores router i bridge mode.. Det undrer mig meget at folk ikke gør det i forvejen på en fiberforbindelse, det er da altid den største fordel at undvære et mellemled i sin forbindelse. Personligt kunne jeg aldrig finde på at have flere mellemled end nødvendigt, desværre er andet ikke muligt med coax :(
Redigeret af Flick - 09-December-2016 kl. 12:38 |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Nej, 100m kabel har jeg ikke, men 75m er der da dog. Og det er endda målt i gennem 2 switche og de første 10m køre kablet langs med el-installationen.
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||
Jeg gjorde det jo af gode grunde ikke, fordi jeg ikke troede det var muligt med min router. Asus påstod jo, at den ikke understøttede VLAN 101. Men det gør den så, hvis man gider lede ulogisk steder i opsætningen B-)
|
||||
![]() |
||||
hellbanker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2011 Sted: Køge Status: Offline Point: 71 |
|||
Har Hiper en lille uge endnu og så er det goodbye! Det har været en pest! Ustabil forbindelse, som aldrig har kysset de 100/100 som lovet. Har haft flere gange hvor der intet net var. Det har sjældent kunne holde forbindelsen en hel dag. Glad for at komme væk fra dem igen
|
||||
![]() |
||||
mikkelhogenhaug ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-September-2017 Status: Offline Point: 1 |
|||
Det er lykkedes mig at konfigurere min nye TP-Link AC5400 router til VLAN 101, så den kan køre uden bridge på Hipers fiber. Det skete ved at sætte følgende indstillinger:
Advanced->Settings->IPTV=Enable IPTV, Mode=Custom, Internet VLAN ID=101, Internet VLAN Priority=1, 802.1Q Tag=Til, IP-Phone VLAN ID=102, IPTV VLAN ID=100. |
||||
![]() |
||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|||
#hellbanker, med 100/100 går jeg ud fra det er over YouSee coax, ikke? Træls det har været ustabil. Det er ikke til at leve med.
Selv har jeg kun haft en håndfuld udfald på de 1½ år jeg har haft det på Fiber. Men det er kun en brøkdel af de udfald jeg havde på Fibia før og i langt kortere tid af gangen (kun max 1½ time). Hos Fibia havde jeg et udfald på 5 dage, hvor vi overhovedet ingen forklaring fik, udover "det er TDC's skyld", mens alle mine naboer med YouSee fiber ingen problemer havde. Og da det endelig kom tilbage fik vi ingen kompensation eller reel undskyldning. Det var sidste udslag der gjorde jeg skred. |
||||
![]() |
||||
|||
Fedt. Godt der er nogle der følger op på mit råd med andre mærker routere :) |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |