recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hisense 32’’
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHisense 32’’

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jmalund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Hisense 32’’
    Sendt: 18-Februar-2006 kl. 16:05
Har kig på Hisense 32'' LCD - HD ready på tilbud i Føtex. Skal bruges som "no. 2 TV" samt DVD + PS2. Er der nogle der har erfaring med Hisense?Kender det overhovedet ikke selv. 
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 14:31
Hisense er så vidt jeg ved et "noname"-lcd som Viewsonic, Orion, Firstline, Alfaview osv. osv. Jeg vil under alle omstændigheder ikke købe Tv i føtex. I Føtex køber man mad. Hvis du smider et par tusind mere i og køber et mærkevare Tv er jeg sikker på du vil få bedre kvalitet og at du vil blive mere glad for det også selvom det er Tv nr. 2.
Til top
Per_K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 17:59

Jeg har købt et sådant i Føtex for ca. 1 uge siden. 2 ugers returret, så jeg må jo snart beslutte mig.

Jeg kommer fra et 13 år gammelt B&O fjernsyn, så det nye er jo bare lækkert, men mit sammenligningsgrundlag er begrænset.

Jeg synes, at billedet er godt fra DVD, mens tuneren er håbløs. Det varer godt en formiddag at starte det fra der er trykket på knappen, og at zappe over kanalerne bliver man syg og dårlig af. Ca 4 sekunder pr. zap.

Når jeg tænder for min gamle Sony video og benytter den som tuner til TV-et, så bliver både billedkvalitet og zapning langt bedre.

Du skal tage i betragtning, at uanset hvad du end køber, så er det teknologisk forældet om 4-5 år. Derfor vil jeg ikke hælde for mange penge i et TV. Jeg gør sandsynligvis det, at jeg køber en god harddisk-recorder og bruger den som tuner til TV-et.

Konen er vildt begejstret, og selv om det ikke er bedste TV på markedet, så er det lettere at skrotte 8.000 kr. om 4 år end at skrotte 18.000 kr om 4 år!

Du kan jo prøve det, og evt. udnytte returretten.

Hilsen Per

 

Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 18:33

Rigtigt, man kan ikke købe sig ind i fremtiden, j. fr. det so m B&O  teknikchefen sagde den anden dag vedr fladskærme og fremtiden. De er IKKE fremtidssikrede til digitaltv. Han indrømmede for åben skærm, at de elers ikke ville være konkurrencedygtige. Altså:: Man kan ikke købe sig ind i fremtiden  Nok en hård smøre for dem som evt. vil købe sig en meget billig fladskærm, men mange har fortrudt  Hilsen Allan W. Odense



Redigeret af wester
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
jmalund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 19:42
Tak for jeres input. Jeg er stadig lidt i tvivl, men har ikke lyst til at bruger mere en max 6-8000 kr. Tror jeg bruger Per's metode : få det hjem og se om det kan bruges.
Til top
Per_K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 08:08

Hej. Jeg skylder Jer lige lidt opfølgning.

På den sidste dag for returretten gik jeg ned og afleverede mit Hisense TV i Føtex.

Jeg kunne bare ikke gå tilbage til mit gamle 28" B&O, så jeg måtte i byen og finde noget andet.

Hos El-Giganten fandt jeg et Panasonic TX-32LX50 til kr. 9.999. Det er et TV som har opløsningen til HD Ready, men da det mangler HDMI og DVI indgange, kan det ikke få betegnelsen.

DET ER BARE SUPER GODT! De 2000 ekstra kroner er givet godt ud. Billedkvaliteten, lyd, design, brugervenlighed, manual og alt er af en helt anden klasse end Hisense.

Her har vi så et HD ready Hisense med et ringe billede sat op mod et ikke HD ready Panasonic der bare er helt super. Det kan man godt lære noget af!

Bortset fra dette. Når nu TV-et har HDTV opløsning og komponent indgang, kan man så udnytte den til HDTV når den tid kommer?

Med venlig hilsen

Per

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af Per_K Per_K skrev:

Når nu TV-et har HDTV opløsning og komponent indgang, kan man så udnytte den til HDTV når den tid kommer?

Både og. Et HDTV signal kan overføres som analog komponent, men alle de HDTV kilder du vil møde i fremtiden vil sansynligvis være baseret på digital HDMI.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Per_K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Per_K Per_K skrev:

Når nu TV-et har HDTV opløsning og komponent indgang, kan man så udnytte den til HDTV når den tid kommer?

Både og. Et HDTV signal kan overføres som analog komponent, men alle de HDTV kilder du vil møde i fremtiden vil sansynligvis være baseret på digital HDMI.

  /Lars

Tak for dit svar. Jeg venter helt enkelt og ser hvilke muligheder der byder sig. Lige nu er jeg så begejstret, at jeg sagtens vil kunne leve uden HDTV!

Hilsen Per

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu