recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hitachi Illumina PJ-TX300
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHitachi Illumina PJ-TX300

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jansson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hitachi Illumina PJ-TX300
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 17:35

Hej

Jeg er ny på stedet her og har fundet hertil fordi jeg går med planer om at bygge mig en hjemmebio. I det seneste PC Planet vinder Hitachi Illumina en test(overbevisende) og jeg har overvejet at købe den. Er der nogen der har erfaringer med den ? Prislejet på en 8-10.000 passer fint til min pengepung. Skal sådan en fætter op at hænge under loftet eller hvordan gør man ? Kan man tage den frem og tilbage eller er det bare for bøvlet ? Mine overvejelser her skyldes selvfølgelig primært kærestens accept af projektet. Jeg skal træde varsomt.   Alternative forslag til Hitachi'en modtages gerne.( samme prisleje forstås)

Jeg er tæt på bar bund, og er iøvrigt ikke nogen udpræget handyman (men har bygget flere computere)så en udførlig manual(A-Z)modtages gerne for hvordan man griber det an at bygge en hjemmebio.

Jeg har to Dali højttalere(Koncept 2) som jeg regner med skal indgå i et surroundsystem.

Jeg håber på nogle gode svar

 

Til top
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2007 kl. 21:39

Hej og velkommen til

Mht hjemmebio er det helt optimale et ekstra rum hvor man frit kan indrette og ikke tænke alt for meget på det æstetiske "look". Når man som de fleste skal indrette hjemmebio i stuen giver det lidt flere grå hår da især ens kæreste ikke har samme lyst/forestilling om at have så meget teknik samlet et sted :-) Min har heldigvis forstået mit store behov for at have teknik omkring mig :-)

Til min hjemmebio (Er flyttet og har ingen plads til hjemmebio lige pt )havde jeg hitachi pj-tx100 som var en rigtig fed projektor. Havde Dali suite surround højttaler system og Denon forstærker. Min DVD var en samsung med HDMI udgang forbundet til projektoren med et 10 m langt HDMI kabel. Derudover var der et 10 m komponent kabel forbundet fra min Playstation 2 til projektoren samt diverse højtallerledninger)

Til de mange ledninger brugte jeg alm. hvide kabelbakker hvilket faktisk fungerede ok. Mange besøgende undrede sig faktisk over hvor mine ledninger var henne, så resultatet må have været ganske ok.

Jeg er helt sikker på du bliver træt af at skulle tage din projektor frem og tilbage når den skal bruges. Min hang under loftet og var nogenlunde af vejen.

Ud over Hitachi pj-tx 300 er der jo Sanyo Z5 og Panasonic ax100 (mener jeg den hedder) som begge er fede lcd projektorer.

Kan kun ønske dig held og lykke med din hjemmebio.

P.s Har iøvrigt mine Dali Højttalere til salg. Består af 2 front, 2 bag, 1 center og 1 sub. Hvis du skulle være interesseret :-)

 

Til top
palle2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 19:52

Du kommer ikke til at gå helt galt i byen med Hitachi'en, har selv en PJ-TX 100 som jeg er rigtig glad for, allerede den havde et pænt sort niveau og som jeg forstår er det ikke blevet dårligere med den seneste udgave.

Se evt. link for min hjemmebio.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28076&K W=palle2612

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 09:26
Jeg har også hørt godt om den
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu