recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hivilux lærreder - kvalitet efter brug.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHivilux lærreder - kvalitet efter brug.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper SD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2011
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Hivilux lærreder - kvalitet efter brug.
    Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:32
Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har brugt et tab-tensioned lærred i et stykke tid fra Hivilux i Tyskland.

Holder det kvaliteten eller udvikles der fejl i tab-tensioneringen efter længere tids brug.

Jeg har netop selv købt et 100" tab-tensioned lærred fra dem. Det er overall meget fint at se på men der var et par små "bølger" i bunden ved venstre hjørne. Hmm man køber jo et tab-tension lærred for at undgå "bølger". Har talt frem og tilbage med Hivilux om det men de har mest travlt med at få mig selv til at fikse det fremfor at hoste op med RMA nummer til ombytning.

Jeg er lidt bekymret for om det bliver værre med tiden (når garantien er udløbet Smile) og derfor er input velkomne.
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 12:24
Hej Kasper,

Jeg har haft et HiVilux tab tension 92" i ca. 18 måneder, og der har også siden starten været en lille tendens til bølger nederst i venstre hjørne. Det er dog værst lige når det er rullet ned, og retter sig så lidt efterhånden. Men jeg synes IKKE det er blevet værre med tiden. Iøvrigt superglad for det, og har ikke oplevet nogen problemer med motor el.lign.

Hilsen Østergaard
Til top
Kasper SD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2011
Sted: Århus, Danmark
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 00:50
Det kan godt være jeg bare skal leve med det Smile
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Kasper SD Kasper SD skrev:

Jeg har netop selv købt et 100" tab-tensioned lærred fra dem. Det er overall meget fint at se på men der var et par små "bølger" i bunden ved venstre hjørne. Hmm man køber jo et tab-tension lærred for at undgå "bølger". Har talt frem og tilbage med Hivilux om det men de har mest travlt med at få mig selv til at fikse det fremfor at hoste op med RMA nummer til ombytning.

Jeg er lidt bekymret for om det bliver værre med tiden (når garantien er udløbet Smile) og derfor er input velkomne.

Et tab-tension er noget mekanik der skal være justeret rigtigt. Relativt små temperaturudsving, transportstød ovs kan godt få et lærred til at gå lidt ud af justering. Så spørgsmålet er om de har travlt med at få dig til at "fikse" det, eller med at lære dig at justere det?

Jeg vil betragte det som forventeligt at et tab-tension til de penge ikke er 110% perfekt justeret fra fabrikken - det sker i alle prisklasser, at der skal efterjusteres lidt. Men jeg har ikke prøvet at justere på et Hivilux lærred, så jeg ved ikke hvor nemt det er, og om det kan gøres 100%.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 09:57
Jeg har også et Tab Tension fra Hivilux det samme har en kammerat, også med et stykke tid på.

Mit 92" står Perfekt, uden issues motoren kører fint..

hans 120" begyndte at skabe bølger, men 2 minutter og justere selve spændingen en smule, først løsne den, og samle den op, til man fandt det gyldne punkt, gør den NÆSTEN står perfekt igen.det er minimalt.. til hver en tid hellere et billigt tab tension end et MEGET dyrt lærred uden (med mindre det er fastrammet)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu