Hej Alle
For at få MCE til at gå i standby så elregningen ikke stiger voldsomt, ønsker jeg at MCE skal gå i standby når den ikke laver noget. Dvs. når man er i live-tv eller ser optagelser skal den bare kører.
Hvis jeg starter MCE uden herefter at gøre noget bruges der i gennemsnit 3% CPU samt 400 kb/s disk aktivitet. Hvis jeg så vælger live-tv bruges der i gennemsnit 30% CPU og 1500 kb/s disk aktivitet. Når der ses optagelser eller laves optagelser benyttes der i gennemsnit 14% CPU og 1100 kb/s disk aktivitet...
Det der er mit problem er at hvis jeg se live tv og ikke ønsker at se det mere trykker jeg på STOP knappen på fjernbetjeningen, herefter skulle man jo mene at der jo ikke ville være den store CPU eller disk aktivitet længere, MEN jeg kan se at jeg har de samme målinger som når jeg se optagelser eller når der bliver optaget (altså 14% CPU og 1100 kb/s på disken), nogen der har en god forklaring til dette?
Hvad vil jeg så med alt det her?, jo nogen har været så smarte at lave en screensaver der går ind og laver målinger overr 30 sek. på netop disk, cpu og net forbrug på maskinen og ud fra dette kan sætte maskinen i standby hvis værdierne er under det man har sat grænsen. Så jeg vil jo gerne have når MCE'en starter op når der skal laves en optagelse at den også lukke ned igen når den er færdig..
MVH
Peter