Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Apu
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2005
Status: Offline
Point: 55
|
Emne: høj standby forbrug på Sony LCD Sendt: 04-Marts-2010 kl. 17:50 |
Hej, Jeg har et Sony Bravia LCD fra ca 2006-2007 der sommetider har et højt standby forbrug. Jeg har en el-spareskinne på det og forbruget er så højt at det ikke kommer under de 20w og den derfor aldrig slår fra.
Når jeg slukker for det går det som regel et par minutter og der lyder så et klik hvorefter elspareskinnen så slår de andre ting fra, men sommetider slår det ikke fra og så kan man også fornemme på toppen af det at det er lidt små lunt/lunket.
Er der nogen der har oplevet det?
|
 |
Davidp
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
|
Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:52 |
Apu skrev:
Hej, Jeg har et Sony Bravia LCD fra ca 2006-2007 der sommetider har et højt standby forbrug. Jeg har en el-spareskinne på det og forbruget er så højt at det ikke kommer under de 20w og den derfor aldrig slår fra.
Når jeg slukker for det går det som regel et par minutter og der lyder så et klik hvorefter elspareskinnen så slår de andre ting fra, men sommetider slår det ikke fra og så kan man også fornemme på toppen af det at det er lidt små lunt/lunket.
Er der nogen der har oplevet det?
|
Jeg har haft nogenlunde samme problem med min gamle Sony V2000 skærm.
Når jeg slukkede tv'et (med det som master i min spareskinne), lød der ofte mange klik hvor alt mit udstyr skiftevis tændte og slukkede en 4-5 gange. Til sidst slog alt dog fra.
Jeg har droppet spareskinnen, og købt nogle fjernstyrede stikkontakter fra Harald Nyborg i stedet.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:13 |
I gamle dage hvor man kun havde valget slukke helt for noget. Senere da man fik fjernbetjening og besked om det ødelagde ens Tv hvis man fortsat slukkede ved tage al strømmen.
Det man glemmer idag er at når man kommer under en hvis standby forbrug, ja da svarer tingene nogen gange til at "Al strømmen tages", og dette er som sagt ikke godt efter nogens mening.
Spændende fremtid!
|
 |
DjonDjoe
Super bruger
Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 266
|
Sendt: 09-Marts-2010 kl. 14:44 |
Betyder nu ikke nødvendigvis at TV'et bruger meget standby. Kan også betyde, at det bruger så lidt, at Elspareskinnen ikke kan finde ud af det. Har et 42" Panasonic plasma, som heller ikke kan bruge elspareskinne til, som bruger 0,4w i standby, men det er noget strøm-teknisk noget, som jeg engang fik forklaret, som betyder at billige elspareskinner ikke kan finde ud af at reagere på det.
|
 |
Apu
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2005
Point: 55
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 10:44 |
Hej, tak for svarene.
Jeg får mit sparometer tilbage fra udlån her en af dagene og så prøver jeg lige at måle hvad der rent faktisk sker.
|
 |
finnbrodersen
Bruger
Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 152
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 11:43 |
Ja, som DjonDjoe så rigtigt skriver, så kan de billige strøm-målere ikke måle de nye moderne strømforsyninger rigtigt, når disse ikke er belastet.
SparOmeter måler dog rigtigt.
|
 |
NielsC
Junior bruger
Oprettet: 25-November-2006
Point: 22
|
Sendt: 15-Marts-2010 kl. 21:30 |
Hej
Havde samme problem med mit 42" PZ800. TV Tricklesaver løste problemet idet den kan justeres i følsomhed sådan at jeg endeligt har fået slukket for den €€$€$£€ You See HD boks som man brænder fingrene på
Kvaliteten ad Tricklesaver er høj - det er prisen også (399,-) http://www.emanuels.dk/shop/elsparestik-til-tv-378p.html
NielsC
|
 |