|
højde tv stue |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-April-2018 kl. 11:43 |
Hej,
Hvad er den "optimale"/"rigtige" afstand på hvor højt et TV i stuen bør hænge? Vi har et 65" Oled, så hvad ville være den mest optimale afstand fra gulv til bund af tv? /Kim
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Kim,
Hvor højt er dine øjne over gulvet? Hvis jeg siger at unferkant skal være 80 com over gulvet afhænger det af din sofa om drt passer. Mit råd: sæt dig tilbage i sofaen og indtag foretrukne "se fim positio". Nu skal du have midten af dit tv ud for midten af dit synsfelt. Klaus |
|
![]() |
|
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
Ja det er jo en god tommelfinger regel.. Vi må prøve at sætte os til rette i sofaen og måle.. :-)
|
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Helt på linje med klaus, og hellere lidt for lavt end for højt
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 207 |
Mit 65 tommer hænger lige knap 70cm højt til underkant og det er jeg rigtig tilfreds med, det skal i hvert fald ikke højere op.
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Lige solgt mit gamle 65” der stod på vores tv møbel i perfekt højde. Overvejer at hænge det nye 65” OLED op på væggen MEN jeg kan se at bunden af TV vil komme 100cm over gulvet. Når jeg sidder i sofa eller stol er øjenhøjde på ca. 110cm.
Vil det være for højt? Ser ud til det vil være ok til de lange aftener hvor jeg ligger i chaiselong delen af sofa - så er det rart nok at kigge lidt opad
|
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
Det lyder højt, hvorfor ikke bare hænge det i samme højde som det gamle? Og så er det en god idé af referere til underkanten af billedet og ikke tv'et ;-)
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Fordi det var den højde det gamle også hang i
![]() Mht. underkanten er det jo ét fedt om det er rammen eller billedet da de nye skærm kun har max 1cm kant
![]() |
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Kunne ikke være mere enig |
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Ja, jeg ville helt klart sænke gulvet (højden) i Tv-stuen...
![]() Bond ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |