Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Speednut
Super bruger
Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
|
Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:42 |
ja, de skulle lade os mænd købe Hi-fi gear, og selv koncentrerer sig om, hvad der er deres område.......køkkenredskaber
|
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
|
Sendt: 16-Maj-2009 kl. 20:42 |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
KingdoM
Bruger
Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 133
|
Sendt: 16-Maj-2009 kl. 22:50 |
Hehe.. Synes faktisk også lidt at det hvide ser gråligt ud ?
Men tror den er go' den med at skrue det stille og roligt ned... :)
Giv fra standdart til movie her inden melodigramprix'et men hun opdaget det efter 30min hehe..
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2009 kl. 23:09 |
KingdoM skrev:
Hehe.. Synes faktisk også lidt at det hvide ser gråligt ud ?
Men tror den er go' den med at skrue det stille og roligt ned... :)
Giv fra standdart til movie her inden melodigramprix'et men hun opdaget det efter 30min hehe..
|
Stakkels dig. Du må tage det lange seje træk. Jeg håber at du fuldfører missionen...
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Speednut
Super bruger
Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
|
Sendt: 16-Maj-2009 kl. 23:37 |
Prøv om aftenen at slukke alt lyset, når i ser film/tv, og skift lidt mellem standart mode, og de indstillinger Ghost har givet. Hvis hun ikke kan se, hvad der ser bedst ud på den måde, må hun være farveblind.
Med hensyn til det hvide, så skal det ikke være blændende hvid, som man ser på lcd displays i butik standart mode. Den måde Pioneer viser "hvid" på er tæt på den standart for, hvordan den hvide farve skal se ud på et display. Efter den standard der er fastsat vel og mærket.
Redigeret af Speednut - 16-Maj-2009 kl. 23:39
|
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 00:35 |
Hvis I har halogenlamper der giver et stærkt lys, kan jeg anbefale lysdæmpere som kan købes i enhver lampeforretning. Jeg købte for år tilbage en lysdæmper til min halogenlampe med tre pærer. Pris: 95.00 kr. Fordele: 1. Behageligt for øjnene. 2. Jeg har ikke brugt penge på nye halogenpærer siden da. 3. Jeg har ikke stærkt lys som gør farverne i mit tv matte. Jeg har kun halv lysstyrke på min halogenlampe. 4. Meget lavere strømforbrug. Lysforholdende i jeres stue kender jeg ikke, men det spiller en meget stor rolle for billedkvalitet: Sort, farvedybde, skyggedetaljer osv., ved de fleste tv apparater. Desuden har jeg mine egne Day and Night indstillinger. Jeg har også investeret i mørklægningsgardiner som holder solens stærke lys ude om sommeren, når jeg f.eks ser tv (mest fodbold) om eftermiddagen.
Redigeret af Firebird - 17-Maj-2009 kl. 01:19
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 10:50 |
KingdoM skrev:
Eller skal man invistere i sådan en ISF halløj? Kan det betale sig hvis man ser mest tv ?
|
Angående kalibreringen,kan jeg kun tale for mig selv,jeg vil ikke undvære den,og jeg vil gøre det igen,hvis det skulle blive nødvendig,det er bare noget af et kanon billede man får efter kalibreringen,når du nu har sådan en super skærm ,så er det lidt synd at du ikke får fuld valuta ud af det med naturligt billede.
|
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 21:40 |
Kan man ikke sige, at de postede indstillinger svarer til Pure mode på et KRP?
|
Kuro
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 15:22 |
mgmg skrev:
Kan man ikke sige, at de postede indstillinger svarer til Pure mode på et KRP? |
Det er de ikke,for Pure indstillinger er rat tæt på ISF-kalibreringen,og fra de indstillinger her til et ISF-kalibreret tv´et er der altså del forskel.
|
|
 |
KingdoM
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:10 |
Hej er der så nogen af jer pio fans.
Som kan fortælle mig hvordan jeg kan blive fri for at min skærm skriver
"check for ny software og ny kanaler, vil blive udført"
gør den 1-2 gange om dagen
|
 |
LazTheGreek
Bruger
Oprettet: 24-September-2008
Point: 68
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:44 |
Hej drenge.
Jeg er også en lykkelig ejer af en KURO skærm (5090). Er det normalt, at skærmen "summer" under afspilning ? Synes det er en meget irriterende summen... Man kan næsten ikke lade være med at blive distraheret af det... Det er første gang jeg køber et plasma TV, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Var dedikeret LCD-fanatiker før det her, så... Men jeg vil så sige, at jeg aldrig vil skifte min kuro skærm ud med noget andet tv!
|
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684 (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686 (bagkaneler)
|
 |
KingdoM
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:56 |
Mit brummer også en lille smule.. tror ikke der er så meget at gøre ved det. Hører ikke mit mere ved mindre jeg går helt tæt på.
Det fremgår også hos pio at der kan forekomme brummen og det ikke er unormalt for plasma skærme
|
 |