recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebio ala KU studerende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebio ala KU studerende

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebio ala KU studerende
    Sendt: 21-August-2013 kl. 18:09
Nu har jeg faktisk et komplet 5.1 hjemmebiosæt, så nu syntes jeg at det var tid til at følge tradiotionen, og ligge lidt beskrivelse samt billeder op Smile

TV: LG 60" PA6500 - indstillet efter egen bedste evne (og efter andres ideer på internettet) og "elektronisk tilpasset".

Surround receiver: 
- Pioneer VSX-921. Sat op med 5.1 og stereo i zone 2. AppleTV levere inputs til begge zoner via både HDMI og optisk til analog over en DAC (Lindy)

Afspillere:
- Pioneer BDP-150
- AppleTV 3 
- Popcorn Hour A-400

Lagringsmedier:
- Blurays. Kun en sølle 59 stk., men de udgår jo som de bliver lagret.
- Synology DS-409+ med 8.1 TB plads i SHR konfiguration.

Netværk:
- Netgear WNDR-3700v3 router
- Netgear GS-605AV gigabit switch
- "Hjemmelavede" netværkskabler

Lyd 5.1:
- Fronter: Jamo Studio 160
- Center: Jamo Center 100
- Surround: Jamo Compact Sat
- Subwoofer: XTZ 99 W8.16

Lyd zone 2:
- Dali Zensor 1 i hvid

Fremtidige opgraderinger:
Først og fremmest skal der nye højttalere ind. Har tænkt på nogle standerhøjttalere frem for gulvhøjttalere, men der går nok noget tid inden der bliver råd til nogle ordenlige af slagsen. 

Alt i alt er mit lille set-up erhvervet for mindre end 20.000 kr. Så for pengene, synes jeg det er en god mediestue.

Kommentarer og ideer til forbedringerne er kærkomne.
Beklager de dårlige billeder!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 18:43
Ser godt ud! Har du prøvet forskellige placeringer af baghøjttalere inden du besluttede dig for den på billederne? Umiddelbart synes jeg de hænger lidt lavt i forhold til hvad jeg ville finde optimalt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 18:53
Tak!
Har jeg faktisk ikke. De røg bare op i en "rimelig" højde. Problemet er at de beslag ikke tillader mere vinklen nedad end hvad de er på billedet
Heldigvis har MCACC kalibreringen skruet godt ned for dem så de ikke blæser ørene ud på en hehe.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 19:00
Surround højttalere skal hænge OVER hovedhøjde, så de kan blæse lyden hen over hovederne for bedste surroundfornemmelse
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 19:01
Er 20 cm nok?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Andersss Andersss skrev:

Er 20 cm nok?

Jep! Og ret dem op så lyden kommer over hovederne, ikke direkte i ørerne

Du skal nok lave en ny kalibrering efter ændringen

Redigeret af Kampus - 21-August-2013 kl. 19:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 19:04
Jeg siger tak for rådet og gør det med samme!
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 19:35
Mine surround højttalere hænger i samme højde, og det lyder fantastisk :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 19:36
Det gør mine ikke, men de giver ægte surround :)
Til top
usman123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-August-2013
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér usman123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 09:49
Nu har jeg faktisk et komplet 5.1 hjemmebiosæt, så nu syntes jeg at det var tid til at følge tradiotionen, og ligge lidt beskrivelse samt billeder op Smile

USMAN
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 20:00
Usman: hvad citatet munter på? :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu