|
Hjemmebio ala KU studerende |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2013 kl. 18:09 |
Nu har jeg faktisk et komplet 5.1 hjemmebiosæt, så nu syntes jeg at det var tid til at følge tradiotionen, og ligge lidt beskrivelse samt billeder op
![]() TV: LG 60" PA6500 - indstillet efter egen bedste evne (og efter andres ideer på internettet) og "elektronisk tilpasset". Surround receiver: - Pioneer VSX-921. Sat op med 5.1 og stereo i zone 2. AppleTV levere inputs til begge zoner via både HDMI og optisk til analog over en DAC (Lindy) Afspillere: - Pioneer BDP-150 - AppleTV 3 - Popcorn Hour A-400 Lagringsmedier: - Blurays. Kun en sølle 59 stk., men de udgår jo som de bliver lagret. - Synology DS-409+ med 8.1 TB plads i SHR konfiguration. Netværk: - Netgear WNDR-3700v3 router - Netgear GS-605AV gigabit switch - "Hjemmelavede" netværkskabler Lyd 5.1: - Fronter: Jamo Studio 160 - Center: Jamo Center 100 - Surround: Jamo Compact Sat - Subwoofer: XTZ 99 W8.16 Lyd zone 2: - Dali Zensor 1 i hvid Fremtidige opgraderinger: Først og fremmest skal der nye højttalere ind. Har tænkt på nogle standerhøjttalere frem for gulvhøjttalere, men der går nok noget tid inden der bliver råd til nogle ordenlige af slagsen. Alt i alt er mit lille set-up erhvervet for mindre end 20.000 kr. Så for pengene, synes jeg det er en god mediestue. Kommentarer og ideer til forbedringerne er kærkomne. Beklager de dårlige billeder!
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser godt ud! Har du prøvet forskellige placeringer af baghøjttalere inden du besluttede dig for den på billederne? Umiddelbart synes jeg de hænger lidt lavt i forhold til hvad jeg ville finde optimalt.
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Tak!
Har jeg faktisk ikke. De røg bare op i en "rimelig" højde. Problemet er at de beslag ikke tillader mere vinklen nedad end hvad de er på billedet ![]() Heldigvis har MCACC kalibreringen skruet godt ned for dem så de ikke blæser ørene ud på en hehe. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Surround højttalere skal hænge OVER hovedhøjde, så de kan blæse lyden hen over hovederne for bedste surroundfornemmelse
|
|
![]() |
|
Er 20 cm nok?
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jep! Og ret dem op så lyden kommer over hovederne, ikke direkte i ørerne Du skal nok lave en ny kalibrering efter ændringen Redigeret af Kampus - 21-August-2013 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
Jeg siger tak for rådet og gør det med samme!
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Mine surround højttalere hænger i samme højde, og det lyder fantastisk :)
|
|
![]() |
|
Det gør mine ikke, men de giver ægte surround :)
|
|
![]() |
|
usman123 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2013 Status: Offline Point: 1 |
Nu har jeg faktisk et komplet 5.1 hjemmebiosæt, så nu syntes jeg at det var tid til at følge tradiotionen, og ligge lidt beskrivelse samt billeder op
![]() |
|
USMAN
|
|
![]() |
|
Usman: hvad citatet munter på? :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |