|
Hjemmebio - en ny start |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | |
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak ![]() |
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Super.. ! : )
|
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Er der nogen der kender til forskellen mellem disse 2:
DSPeaker Anti-Mode 8033c og SVS AS-EQ1? Jeg henviser til mit spørgsmål i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120147&title=dspeaker-antimode-8033c-eller-svs-aseq1 |
|
![]() |
|
Jeg har rodet lidt med det i dag. Lydmåleren er nem at arbejde med og den virker til at være ret præcis. Dog står den og vipper lidt frem og tilbage, når der sendes noise ud til subwooferen. Det er nemt at kalibrere lyden i højttaler og sub, og så er det bare at sætte delefrekvensen i receiveren. Men jeg har ikke testet med sweeps endnu. Det skal prøves i morgen, for at se om jeg kan afsløre nogen huller eller toppe. Selve subben er kalibreret ind på lydtrykket, men den skal have noget eq. Jeg er lige røget på lidt af et impulskøb ![]() Redigeret af Schulz - 10-Februar-2013 kl. 06:47 |
|
![]() |
|
Jeg endte med at bruge min lørdag aften på at køre et par timer ud i det jyske for at hente denne her:
Så skulle jeg gerne kunne få styr på bassen ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Spændene. Jeg håber den lever op til forventningerne. Jeg glæder mig til at høre mere lydmåleren, svs eq'en og at få det hele til at spille max sammen. Har du følt at pengene er givet godt ud for lydmåleren?
![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
Jeg er i fuld gang med at læse manualen og regner med at køre selve opsætningen i eftermiddag. Jeg er meget spændt på at høre resultatet. Mit udgangspunkt er ret skidt (til trods for hele dagen gik i går med justering), så det skulle gerne give en pæn forbedring. Sælger af SVS'en sagde at den giver et kæmpe løft i både bassen, men også det samlede lydbillede. Han viste mig sin dedikerede bio, med 2 monster store SVS subs og der havde den altså givet et løft, så han følte at også hans andre højttalere spillede bedre (som resultat af et markant bedre totalt lydbillede). Den havde ryddet op i alt det mudrede bas, således at der kan var det der skulle være, hverken mere eller mindre. De test jeg har læst indikerer også at den skulle være ren guf. Som sagt har jeg brugt mine sidste sparepenge ![]() ![]() Mht. lydtryksmåleren så skulle Audyssey gerne klare det hele, men Audyssey kan jo tage fejl, så jeg kan bruge den til kontrolmåling. Derudover kan jeg selvfølgelig lave et manuelt opsæt af receiveren og så nøjes med kun at bruge sub eq, hvis det skulle være interessant. Men i første omgang prøver jeg med hele møllen ![]() |
|
![]() |
|
jeg tror den tidligere ejer har ganske ret, hvis bassen sidder lige i skabet, kan det løfte hele lydbilledet gevaldigt meget!
Jeg håber den indfrier dine forventninger, især når du har brugte dine sidste sparpenge for nu ![]() jeg bliver mere og mere glad for din velodyne, men jeg går også og overvejer at købe en velodyne eq box af Christian og få ham over og gå hele møllen igennem, når alt står som det skal. for at få det hele ud af anlægget ![]() Jeg vil have fat i sådan en lydmåler, lige så meget for at jeg kan tjekke om receiveren er korrekt i indstillingerne, men også for at jeg kan nørde uden arc ![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
Velodynes EQ boks sms-1 ligener meget svs'en, men det er noget med den ikke korrigere i tidsdomænet (men du må ikke hænge mig op på det). Den har i modsætning til svs boksen mulighed for selv at tweake på frekvens båndene og har desuden 3 eller 4 presets til forskelligt brug (lige som der er på din Velodyne). SVS boksen er fuldautomatisk og lader ikke noget tilbage at tweake for brugeren. Her er det kun placering af subben og selvfølgelig målingerne der kan ændres på. Jeg kan godt forstå du gerne vil have Christian til at gå det hele igennem, dem jeg har læst og hørt om har været meget tilfredse med resultatet, så jeg er ret sikker på det er det hele værd. Lydmåleren har jeg købt hos Tapeconnection i Århus. Den er også på deres hjemmeside, så den kan bestilles og tilsendes ![]() Nu skal jeg bare have tømt hytten så der bliver ro til lidt målinger og så er det igang.... weee ![]() Edit: Det viser sig sælger har glemt at lægge 2 kabler ved, han sender dem i morgen, så jeg kan måske komme i gang midt på ugen.... suuuurt show ![]() Redigeret af Schulz - 10-Februar-2013 kl. 16:29 |
|
![]() |
|
ja, øv. når man lige har sat næsen op efter at skal lege med det og det så ikke kan lade sig gør. puha
![]() ![]() |
|
Setup:
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
SVS eq korigere også i tidsdomene som er stor førdel , den er kraftigere ,,velodyne sms eq box har mange år på bagage og er blevet ovehelet af mange sub eq. ikke sagt at den er dårlig men de ny recivere kan samme og mere and den...
til kennylver din anthem har bedere muligheder at korigere din bas and sms velodyne så de penge kune måske bedere bruges en anden sted ![]() hvis du har iphon så kan du hente app med DB måler og tjekke dine indstilinger
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
når du selv kan korrigere ved forskellige hz, så må jeg selv kunne lave en bedre resultat end min anthem. Jeg betvivler ikke at den gør et godt stykke arbejde, men jeg tror dog stadig det kan blive bedre! Så er det jo om den opgradering det giver, er det samme værd som den koster. ![]() jeg har hentet en som jeg har leget med, men jeg har ikke kunne finde nogen app med c og a indstillinger. derfor vil jeg have en lydmåler. den kan jo bruges mange år efterfølgende og jeg kan hjælpe venner og familie med at indstille deres anlæg
![]() |
|
Setup:
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |