recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJemmebio i kælderen, men hvad så i stuen???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJemmebio i kælderen, men hvad så i stuen???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJemmebio i kælderen, men hvad så i stuen???
    Sendt: 05-Juni-2013 kl. 15:47
Hej alle,

Kæresten og jeg har lige købt hus. Det betyder at jeg nu endelig har plads til en dedikeret hjemmebiograf. Så kæresten er glad for at slippe for alle 8 højttalere og recieveren. Jeg er dog lidt delt. Jeg har en NAD T777 som skal være den centrale del af min hjemmebiograf. Den driver 2 stk. B&W 604S3, 1stk  B&W LCR60 S3 center 1. stk. Dali Concept sub., 2 stk B&W DS&S3 samt 2 stk. B&W 601S3. Jeg er kanon glad for lyden og glæder mig til at kunne lave hjemmebio'en. MEEEN hvad gør jeg så nu i min stue?! Jeg har overvejet at købe en effektforstærker fra NAD (muligvis en brugt NAD216) og trække phonokabler (ca. 25m) fra min T777 fra kælderen og op til stuen og udnytte Zone 2 funktionen samt den nye geniale iPhone/iPad app fra NAD der kan styre T777 trådløst! Til effektforstærkeren skal jeg så bruge to reolhøjttalere der skal hænges på væggen (et nødvendigt kompromis for at kæresten og jeg fortsætter af samme vej...). Forventer at dette også skal være B&W i tråd med resten.

Er der nogen der har nogle forslag ideer til hvad jeg kan gøre, og om det jeg havde i tankerne er optimalt eventuelle fordele og ulemper osv.

Jeg er ikke fast besluttet på mærket af højttalere, men forstærker eller effektforstærker som skal være i zone 2 skal være NAD.

Jeg ved en af ulemperne er at jeg ikke kan tilslutte mit TV i stuen så jeg derfor kommer til at høre på dåselyd fra tv'et....

Jeg/vi har ikke råd til det vilde, budgettet er ca 5000,- alt inkl. regner bestemt med at det hele skal købes brugt!

Sonos har været forbi mine tanker, men det er ikke realistisk indenfor mit/vores budget.

Glæder mig til at høre nogle løsningsforslag/ideer!

Med venlig hilsen

Mark
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 16:41
Hvad med en billig brugt reciever i stuen? 1000 kr? Så får du også forbedret lyd fra TV
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 20:27
Hej Kampus,

Jamen det er også en af mine muligheder. Men måske jeg får mere for pengene ved bare at købe en effektforstærker af god kvalitet fremfor en middelmådig reciever? Jeg ved det ikke, og det er hammer svært at vurdere for mig da jeg aldrig har ejet en effektforstærker og derfor ikke kender til det. Måske det er muligt at få en ok effektforstærker samt forstærker til tilslutning af tv samt 2 rimelige gode højttalere for 5000,-? Brugt altså...

Eller hvad siger I. Er det helt umuligt?
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 20:41

Hvad er fordelen ved at koble det sammen med T777 og ikke bare styre det separat? Er det noget musik bibliotek du kan styre eller noget du kan streame?

Den forstærker kan også være normal integreret forstærker fra NAD, det giver lidt mere at vælge imellem hvis det er. Plus man kan styre volumen på stedet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 20:50
Hvad mener du med normal integreret forstærker? Er ikke helt med. Fordelen ved at sætte den til 777 er at jeg kan bruge tuneren, og at jeg har smidt et appletv til så der kan steames musik herunder spotify igennem 777 og op til stuen til effektforstærkeren som i de fleste tilfælde kun har den ene indgang.

Idag kører alt igennem min 777 som håndterer det hele. Og jeg har ikke råd til at købe endnu en reciever som er ordentlig så derfor tænkte jeg på effektforstærker.

Håber ikke jeg vrøvler for meget ;0)
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:02
Nej var lige det jeg skulle forstå, men var også inde på det.

Ja normal stereo forstærker fra NAD. Det kræver bare den har Main-In og det har rigtig mange af dem. På den måde bliver dit søgefelt meget større. Der var en herinde der ville sælge sin 319 til ikke alverden. Den svarer til en 216 med forforstærkerdelen.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:04
Ja se det ville en løsning. Hmm ham må jeg lige lede efter efter jeg har undersøgt den 316'er lidt. Har du eller andre et forslag til et par ydedygtige reolhøjttalere?
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:05
Rettelse... 319'er selvfølgelig... ;0)
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:08
Den her befandt sig I Ikast til 700kr.

Og med den kan du sagtens vælge krævende reol højttalere som B&W. Og B&W ville vel også være oplagt for dig at fortsætte med.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 14:53
Hej alle.

Nu er der fundet en løsning.

Jeg har købt en NAD forstærker C352 brugt naturligvis (1700 inkl. Fragt) og et sæt Dali suite 3,5 (gav 1600,-). Nu glæder jeg mig til at få det sat op når jeg modtager min forstærker.

Jeg valgte at droppe 2 zone løsningen, men muligheden foreligger stadig med c352, og valgte den foreslået løsning som Denraretiger kom med. Nu kan jeg så stadig sætte tv'et analogt til forstærkeren og få bedre lyd den vej gennem.

Hvad er jeres umiddelbare mening om dette setup.

Redigeret af Mr. Laursen - 08-Juni-2013 kl. 21:40
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu