recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebio Råd Søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebio Råd Søges

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2017
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af HHH HHH skrev:

http://www.dba.dk/fronthoejttalere-dali-zensor/id-1031696645/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing&utm_experiment=7889560570+7872221957-8016571271+8012841026

http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-zensor-1/id-1031503225/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing&utm_experiment=7889560570+7872221957-8016571271+8012841026

Hehe tak for links :) 

Det er dog ikke pt at der skal ud og købes nye ting. :) Der er lige nogle projekter, som skal afsluttes først før at jeg kan gå ud og spendere penge på nyt/brugt til stuen. :)

En ting jeg dog aldrig har forstået helt. Hvis man f.eks købte de baghøjttalere, som du har linket til, så sender de jo lyden direkte væk fra sofaen og ikke "ind" mod lytteren? Hvilken effekt har det og ville "vinklede" højttalere ikke virker bedre? 

Når man tænker på at sofaen står helt op af bagvæggen :) 
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2017
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 14:47
De skal sidde så de spiller ind mod lyttepositionen, det har de gjort hos mig og det er også som Dolby foreskriver
Til top
HHH Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2017
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 14:48
Hvis de kun kan monteres på bagvæggen, så skal der et drejebart besøg til ellers monteres på standere.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af HHH HHH skrev:

De skal sidde så de spiller ind mod lyttepositionen, det har de gjort hos mig og det er også som Dolby foreskriver

Det var også det jeg tænkte. 
Så man skal vel ud og have anskaffet sig nogle vinkel beslag, så de vender ned mod lytteren :) Medmindre de beslag, som sælger har kan netop dette. :) 
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 15:06
Okey har kigget lidt nærmere på Hifi klubben og fundet følgende eksempel på et setup:

Forstærker: 
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x520bt-surround-receiver/

Center:
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/centerhojttalere/dali-zensor-vokal-centerhojttaler/

Front:
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-zensor-5-gulvhojttaler/

Bag:

Ved godt at det er billige ting, men tænker at HIFI klubben nok ikke vil sætte dem på, hvis de ikke bare giver en smule god lyd? 

Ville det kunne godtages? 
Og man kan selvfølgelig købe det i etaper, således at man ikke går ud og køber sig selv fattig fra dag 1. ;) 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 15:17
Der findes massere af andet i priklassen, men som udgangspunkt er det MANGE klasser bedre, end det du havde kigget på først.

M.v.h.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Der findes massere af andet i priklassen, men som udgangspunkt er det MANGE klasser bedre, end det du havde kigget på først.

M.v.h.

Har siddet og regnet på det. Og kan sagtens se at der er store fordele i at bruge lidt ekstra på at bygge sættet selv. Samtidig med at det også ser en del pænere ud. :) 

Samlet set så vil det sæt + https://www.hifiklubben.dk/mobler/unnu-mobler/unnu-211-v2-mobel/ ligge på ca 14.000kr. 

Og så kan man som jeg skrev tidligere, købe det lidt efter lidt så man ikke køber sig fattig på dag 1. :)

Så kommer udfordringen så bare med kablerne fra baghøjttalerene. men tænker at de kan gå ind til projektoren og så samlet gå over til recieveren på den anden side af rummet? 

Spurgte også tidligere om man kunne sætte en projektor/lærred til et loft udtag for strøm? Så kan det slukkes og tændes på samme kontakt :) Medmindre det ikke er en god løsning. :) 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 15:41
Du kan i princippet godt tilslutte til loftsudtaget - men jeg mener at det er ulovligt! Ydermere kan det koste pæren livet, i projektoren. I de fleste projektorer, fortsætter blæseren med at køre, 5 min. efter man sætter den i standby, for at køle pæren langsomt ned. Hvis den sidder i et loftudtag, så cutter du al strøm direkte - specielt hvis man ved en fejl får trykket på vægkontakten.

M.v.h.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du kan i princippet godt tilslutte til loftsudtaget - men jeg mener at det er ulovligt! Ydermere kan det koste pæren livet, i projektoren. I de fleste projektorer, fortsætter blæseren med at køre, 5 min. efter man sætter den i standby, for at køle pæren langsomt ned. Hvis den sidder i et loftudtag, så cutter du al strøm direkte - specielt hvis man ved en fejl får trykket på vægkontakten.

M.v.h.

Av ja, det er sku ikke smart. Så er det i gang med at lave forlængerledning, som så må gå over loftet og ned bag TVet. 

Hvad med lærredet? Kan det godt sættes til et udtag? 
Til top
Hyperman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2017
Sted: SG
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyperman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 17:21
Hej

Jeg kan kun anbefale at få et forstærker set up der kan ATMOS og DTS:X. Det er det nye sort, objekt baseret lyd, dvs at din forstærker selv blander lyden til de antal højtaler du har installeret ud fra hvor lyden skal afspilles i et 3d rum, Yep højden en nu også med.
Jeg vil anbefale et minimum på 5.1.4 eller 5.2.4. Center 2 x front og 2 x bag - 1 eller 2 sub - 2 x høje front og 2 høje bag.
Jeg har selv en marantz sr7010 og se en film med ATMOS og de eksta højtalere går man ikke tilbage til 5.1 lyd igen.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Hyperman Hyperman skrev:

Hej

Jeg kan kun anbefale at få et forstærker set up der kan ATMOS og DTS:X. Det er det nye sort, objekt baseret lyd, dvs at din forstærker selv blander lyden til de antal højtaler du har installeret ud fra hvor lyden skal afspilles i et 3d rum, Yep højden en nu også med.
Jeg vil anbefale et minimum på 5.1.4 eller 5.2.4. Center 2 x front og 2 x bag - 1 eller 2 sub - 2 x høje front og 2 høje bag.
Jeg har selv en marantz sr7010 og se en film med ATMOS og de eksta højtalere går man ikke tilbage til 5.1 lyd igen.

Har godt kigget på ATMOS og DTS:X.
Men så er vi også i en helt anden prisgruppe. :)

Så udfra hvad min pengepung har at sige, så bliver det pt 5.1 uden sub.

Mht sub, så har jeg valgt den fra. Netop for at kunne undgå klager fra mine underboer. Byggeriet herude er så lydt, så det halve kunne være løgn.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 17:42
Igen - en elektriker må svare på, om det er lovligt.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu