|
Hjemmebio Råd Søges |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
SorenAC ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2017 Sted: Køge Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe tak for links :) Det er dog ikke pt at der skal ud og købes nye ting. :) Der er lige nogle projekter, som skal afsluttes først før at jeg kan gå ud og spendere penge på nyt/brugt til stuen. :) En ting jeg dog aldrig har forstået helt. Hvis man f.eks købte de baghøjttalere, som du har linket til, så sender de jo lyden direkte væk fra sofaen og ikke "ind" mod lytteren? Hvilken effekt har det og ville "vinklede" højttalere ikke virker bedre? Når man tænker på at sofaen står helt op af bagvæggen :)
|
|
![]() |
|
HHH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2017 Status: Offline Point: 86 |
De skal sidde så de spiller ind mod lyttepositionen, det har de gjort hos mig og det er også som Dolby foreskriver
|
|
![]() |
|
HHH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2017 Status: Offline Point: 86 |
Hvis de kun kan monteres på bagvæggen, så skal der et drejebart besøg til ellers monteres på standere.
|
|
![]() |
|
SorenAC ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2017 Sted: Køge Status: Offline Point: 28 |
Det var også det jeg tænkte.
Så man skal vel ud og have anskaffet sig nogle vinkel beslag, så de vender ned mod lytteren :) Medmindre de beslag, som sælger har kan netop dette. :) |
|
![]() |
|
Okey har kigget lidt nærmere på Hifi klubben og fundet følgende eksempel på et setup:
Forstærker: https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x520bt-surround-receiver/
Center: https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/centerhojttalere/dali-zensor-vokal-centerhojttaler/ Front: https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/gulvhojttalere/dali-zensor-5-gulvhojttaler/ Bag: https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/kompakthojttalere/dali-zensor-pico-kompakthojttaler/ Evt med https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/argon-st1-hojttalerstander/ så man slipper for at skulle bore op osv. Ved godt at det er billige ting, men tænker at HIFI klubben nok ikke vil sætte dem på, hvis de ikke bare giver en smule god lyd? Ville det kunne godtages? Og man kan selvfølgelig købe det i etaper, således at man ikke går ud og køber sig selv fattig fra dag 1. ;) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der findes massere af andet i priklassen, men som udgangspunkt er det MANGE klasser bedre, end det du havde kigget på først.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Har siddet og regnet på det. Og kan sagtens se at der er store fordele i at bruge lidt ekstra på at bygge sættet selv. Samtidig med at det også ser en del pænere ud. :) Samlet set så vil det sæt + https://www.hifiklubben.dk/mobler/unnu-mobler/unnu-211-v2-mobel/ ligge på ca 14.000kr. Og så kan man som jeg skrev tidligere, købe det lidt efter lidt så man ikke køber sig fattig på dag 1. :) Så kommer udfordringen så bare med kablerne fra baghøjttalerene. men tænker at de kan gå ind til projektoren og så samlet gå over til recieveren på den anden side af rummet?
Spurgte også tidligere om man kunne sætte en projektor/lærred til et loft udtag for strøm? Så kan det slukkes og tændes på samme kontakt :) Medmindre det ikke er en god løsning. :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du kan i princippet godt tilslutte til loftsudtaget - men jeg mener at det er ulovligt! Ydermere kan det koste pæren livet, i projektoren. I de fleste projektorer, fortsætter blæseren med at køre, 5 min. efter man sætter den i standby, for at køle pæren langsomt ned. Hvis den sidder i et loftudtag, så cutter du al strøm direkte - specielt hvis man ved en fejl får trykket på vægkontakten.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Av ja, det er sku ikke smart. Så er det i gang med at lave forlængerledning, som så må gå over loftet og ned bag TVet. Hvad med lærredet? Kan det godt sættes til et udtag?
|
|
![]() |
|
Hyperman ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2017 Sted: SG Status: Offline Point: 5 |
Hej
Jeg kan kun anbefale at få et forstærker set up der kan ATMOS og DTS:X. Det er det nye sort, objekt baseret lyd, dvs at din forstærker selv blander lyden til de antal højtaler du har installeret ud fra hvor lyden skal afspilles i et 3d rum, Yep højden en nu også med. Jeg vil anbefale et minimum på 5.1.4 eller 5.2.4. Center 2 x front og 2 x bag - 1 eller 2 sub - 2 x høje front og 2 høje bag. Jeg har selv en marantz sr7010 og se en film med ATMOS og de eksta højtalere går man ikke tilbage til 5.1 lyd igen. |
|
![]() |
|
Har godt kigget på ATMOS og DTS:X. Men så er vi også i en helt anden prisgruppe. :) Så udfra hvad min pengepung har at sige, så bliver det pt 5.1 uden sub. Mht sub, så har jeg valgt den fra. Netop for at kunne undgå klager fra mine underboer. Byggeriet herude er så lydt, så det halve kunne være løgn. |
|
![]() |
|
Igen - en elektriker må svare på, om det er lovligt.
M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |