recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebio Råd Søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebio Råd Søges

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2017
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Igen - en elektriker må svare på, om det er lovligt.

M.v.h.

Det er gjort :) Så længe den kræver 230v, så ser han ikke noget problem i at det bliver sat til loft udtaget :) 

Kan ikke huske om det var dig eller en anden der nævnte noget om Schneider kabelbakker. Men der skal jo faktisk bruges en del af dem. For de fleste forhandlere har kun op til ca 1.5meter. 

Hvordan undgår jeg at få de der ikke så pæne overgange, hvor de sidder sammen? Noget hvidt tape måske? Og skal det være plast eller alu. Der er mange ting at tage i betragtning. :) 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 20:48
Jeg kan lære dig at montere kabelbakker pænt.

Det var Kampus som nævnte Schneider. Jeg nævnte Biltema, som også har et pænt udvalg, og også i 2 meter længder.

M.v.h.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 20:58

Jeg kan lære dig at montere kabelbakker pænt.

Det var Kampus som nævnte Schneider. Jeg nævnte Biltema, som også har et pænt udvalg, og også i 2 meter længder.

M.v.h.

Når den tid kommer, så holder jeg dig op på ordet Wink

Har siddet og leget lidt med et tværsnit af stuen, hvordan det sådan nogenlunde skulle se ud, når det hele er færdigt.

Grøn - Lærred
Rød - TV
Gul - Center højttaler
Lilla - Media Afspiller
Pink - Reciever
Grå - Kabelbakke der går fra den ene side af stuen, på tværs og så ned bag TV og videre ned :) 

Vil prøve så vidt muligt at have det hele på væggen og slippe for at der er noget der rører gulvet :) Det gør det nemmere at holde rent (når robotstøvsugeren kører rundt) LOL 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af SorenAC SorenAC skrev:

M.v.h.

Det er gjort :) Så længe den kræver 230v, så ser han ikke noget problem i at det bliver sat til loft udtaget :) 

Kan ikke huske om det var dig eller en anden der nævnte noget om Schneider kabelbakker. Men der skal jo faktisk bruges en del af dem. For de fleste forhandlere har kun op til ca 1.5meter. 

Hvordan undgår jeg at få de der ikke så pæne overgange, hvor de sidder sammen? Noget hvidt tape måske? Og skal det være plast eller alu. Der er mange ting at tage i betragtning. :) 

Man køber dem med klæbestrimmel bagpå. Anskaffer en geringssav, så man får pæne skrå snit i hjørnerne. Ligeud samlinger sættes bare i forlængelse. Lidt omhyggelighed med monteringen gir et pænt resultat. De Schneider kabelbakker er altså 2 m lange.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

M.v.h.

Man køber dem med klæbestrimmel bagpå. Anskaffer en geringssav, så man får pæne skrå snit i hjørnerne. Ligeud samlinger sættes bare i forlængelse. Lidt omhyggelighed med monteringen gir et pænt resultat. De Schneider kabelbakker er altså 2 m lange.

Må lige se om der er nogen i min vennekreds, som har sådan en sav :) 
Og beklager at jeg lige blev forvirret over hvem der havde nævnt det med de lister. Embarrassed
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 21:14
Hvis kabelbakkerne er i 2 dele så sørg for at samlingerne sidder forskudt for hinanden... altså så top og bund ikke sidder lige over hinanden, så er der større chance for at overgangen på samlingerne bliver pæne...
Ning
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Man køber dem med klæbestrimmel bagpå. Anskaffer en geringssav, så man får pæne skrå snit i hjørnerne. Ligeud samlinger sættes bare i forlængelse. Lidt omhyggelighed med monteringen gir et pænt resultat.

M.v.h.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2017 kl. 22:41
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 08:38
I det prisleje du bevæger dig i, vil jeg helt droppe projektor og lærred, til at begynde med. Start med noget ordenlig lyd og køb så senere, når du igen har penge på lommen, et lærred og en projektor. Det du prøver på nu, er at få det hele for det halve, og min erfaring siger mig, at det i sidste ende bare ef spild af penge. Jeg er efterhånde støt på en del, som efter at havde købt et dåse-anlæg, finder ud af, at de aldrig bruger det, og ender med at afskaffe det igen, med ordene "Surround er ikke lige mig". Jeg vil våge den påstand, at hvis de havde købt ordenligt gear, havde de elsket surround.

BTW når du ikke vil ha' en subwoofer, er der ikke tale om 5.1-lyd men 5.0. Punktum 1 (.1) betyder netop baskanal. Hvis du ikke har en subwoofer, er det vigtigt, at højre og venstre front kan spille ned til mindst 40hz, ellers bliver det en meget flad fornemmelse at se film. Så med andre ord skal du ha' nogle fronter af en vis størrelse.
Til top
SorenAC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorenAC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

I det prisleje du bevæger dig i, vil jeg helt droppe projektor og lærred, til at begynde med. Start med noget ordenlig lyd og køb så senere, når du igen har penge på lommen, et lærred og en projektor. Det du prøver på nu, er at få det hele for det halve, og min erfaring siger mig, at det i sidste ende bare ef spild af penge. Jeg er efterhånde støt på en del, som efter at havde købt et dåse-anlæg, finder ud af, at de aldrig bruger det, og ender med at afskaffe det igen, med ordene "Surround er ikke lige mig". Jeg vil våge den påstand, at hvis de havde købt ordenligt gear, havde de elsket surround.

BTW når du ikke vil ha' en subwoofer, er der ikke tale om 5.1-lyd men 5.0. Punktum 1 (.1) betyder netop baskanal. Hvis du ikke har en subwoofer, er det vigtigt, at højre og venstre front kan spille ned til mindst 40hz, ellers bliver det en meget flad fornemmelse at se film. Så med andre ord skal du ha' nogle fronter af en vis størrelse.

Det er fair nok at mange vil gå ud og købe sig fattig i stort udstyr. Men det er bare ikke mig. :) Ved godt at man ikke bør spare på kvalitet. Men der er ingen der siger at man skal ud og bruge 30,40,50.000kr på at få et hjemmebiosystem(jo selvfølgelig ud over lyd/bioentutiaster, hvor alt skal være perfekt).

Umiddelbart, så synes jeg ikke at f.eks det anlæg jeg har valgt er af ringe kvalitet. Man kan få bedre ja, men det er ikke dårligt :) Ved ikke om du har læst den kommentar, hvor jeg rent faktisk skriver hvilke højttalere, reciever osv jeg har i tankerne?

Og ja nogle gange så kan man (f.eks mig) klare sig med det halve. Det her skal ikke være en IMAX biograf. Det skal være en hjemmebio med fin lyd og et godt billede, men som ikke koster en halv million. :) 

Og ja du har ret. Det er kun et 5.0 setup jeg går efter :) 
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 09:35

Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det er fair nok at mange vil gå ud og købe sig fattig i stort udstyr. Men det er bare ikke mig. :) Ved godt at man ikke bør spare på kvalitet. Men der er ingen der siger at man skal ud og bruge 30,40,50.000kr på at få et hjemmebiosystem(jo selvfølgelig ud over lyd/bioentutiaster, hvor alt skal være perfekt).

Umiddelbart, så synes jeg ikke at f.eks det anlæg jeg har valgt er af ringe kvalitet. Man kan få bedre ja, men det er ikke dårligt :) Ved ikke om du har læst den kommentar, hvor jeg rent faktisk skriver hvilke højttalere, reciever osv jeg har i tankerne?

Og ja nogle gange så kan man (f.eks mig) klare sig med det halve. Det her skal ikke være en IMAX biograf. Det skal være en hjemmebio med fin lyd og et godt billede, men som ikke koster en halv million. :) 

Og ja du har ret. Det er kun et 5.0 setup jeg går efter :) 

Det du har fundet med Dali Zensor serien er som sådan nydeligt, men du burde virkelig overveje at købe brugt. Der er en gut der har et Canton Movie 3050 (5.1) sæt til salg i Korsør til 6.500,-. Det er et sæt der kostede 25.000-30.000,- fra ny. Det er fanme meget lyd for pengene.
http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-canton/id-1032049375/

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 09:52
SorenAC >>> Jeg tror ikke du helt forstår hvad jeg skriver, så derfor skærer jeg det ud i pap:

Er 2 dårlige produkter bedre end 1 godt?

Hvis jeg var i din situation, vil jeg nøjes med at satse på god lyd, og så se film på tv'et med lyd fra et godt anlæg. Altså bruge flere penge på lyd og udsætte projektor og lærred til at der igen er et budget at handle udstyr for.

Jeg har fuldt forståelse for, at ikke alle ønsker at bruge mange penge på gear, og derfor er det netop vigtigt at man bruger pengene rigtigt, så man får mest muligt ud af det. Men man kan selvfølgelig også vælge at sige, "fuck om det lyder som 5 køkkenradioer og at alle film forgår i tåget omgivelser".

Men det er selvfølgelig bare min holdning, men den står jeg ved: Et godt resultat vil altid være bedre end to dårlige resultater.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu