|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Det er helt sikkert en mulighed. Hvis du har trådløs netværk så er det bare at tilsluttet et par små højttalere, der kan tilsluttes med et hovedtelefon stik. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
Kane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
||
yes jeg har trådløst netværk. Men med trådløst netværk er det vel ikke nødvendigt med det hovedtelefon stik?
|
|||
![]() |
|||
jesper christia ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
||
HEJ sandal, hvá koster sådan en cool satan......sådan må jeg ha |
|||
![]() |
|||
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
||
prøv søg på squeezeboxen - vi har debatteret det lidt herinde.
Jeg har nu haft min slim device i et stykke tid, og den er bare for cool.. Dog vil jeg sige at det er overkill at købe denne enhed, hvis du vælger at sætte højtalere til via headphones. Du burde bruge en af de to digitale udgange. Læg alle dine albums ind i filformatet .flac, det er for lækker en lyd - digitalt. |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Der er ingen højttalere i den, så medmindre du ikke har noget imod også at have en forstærker i soveværelset, så er højttalere via hovedtelefonstikket den eneste mulighed. Men jeg synes nu også, at det er lidt overkill, hvis du ikke vil tilslutte den til en forstærker.
Den koster ikke mindre end 2.295 kr.: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=311078 Redigeret af Sandal - 25-Maj-2007 kl. 10:21 |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() |
||
Har lige et spørgsmål angående din Squeezebox. Jeg kan se du skriver at man kan afspille net-radio uden at have PC'en tændt ? Kan man også afspille musik (MP3 eller andet format) uden at have tændt PC'en ? Synes ikke jeg kan se at den indeholder en HDD. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis man skal afspille netradio uden computeren er tændt, opretter sequeezeboxen forbindelse til det der hedder SqueezeNetwork.com, hvor man kan oprette en konto (via computeren). Her kan man tilføje netradiostationer, podcasts, osv. Det er således nødvendigt, at man bruger lidt tid til opsætning, men herefter er der ikke behov for computeren.
Desværre ikke, for boksen indeholder ingen harddisk. Det er nødvendigt at installere noget software på din computer, så den kan fungere som en streamserver. Det er således heller ikke muligt, blot at have en ekstern harddisk, for der skal være installeret dette software. |
|||
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
![]() |
||
Ok, det var også det jeg lidt "frygtede". Jeg må ud og se om jeg kan finde en anden løsning, hvor jeg slipper for at PC'en skal være tændt. |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Man kan altså godt køre Sqeezeboxen sammen med en NAS (netværksdisk) uden en tændt pc: http://oinkzwurgl.org/ssods Du kunne måske også læse lidt mere her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24977& TPN=1 Under samme forum Distribution i hjemmet er der mange tråde om NAS og medieservere/afspillere. Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Takker for linket, det lyder spændende. Jeg havde flere steder læst, at det ikke var muligt, pga. softwaren, men det er da positivt, at det faktisk er muligt.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Jacob_Aalborg ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
||
Jeg kan bekræfte, at det absolut er muligt at køre uden PC tændt. Min Slimserver kører på en Synology DS-106e, og det fungerer fortræffeligt både med afspilning af rippede CD'er i FLAC format, netradio samt podcasts. Det er bare om at komme igang med NAS projektet. Du vil blive gladere og gladere for din SqueezeBox som dagene går... Mvh. Jacob |
|||
![]() |
|||
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
||
Jacob: Podcasts - hvordan får du det til at virke ? Når jeg roder med eks De Sorte Spejderes podcasts, og jeg trykker på en af dem, ser det ud som om den downloader filen, og bliver så ved med det, den afspiller det ikke... Hvad gør jeg galt ? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |