Hej alle, nu har jeg et stykke tid fulgt med her på siden, og luret på folks forskellige setups.
Jeg har altid gerne villet have en ordentlig hjemmebio, men desvære har jeg ikke plads til at afse et helt rum kun til dette formål. Endvidere er finanserne heller ikke til det helt store setup.
Nu er det så så heldigt at vi skal have renoveret stuen, og kæresten har i den forbindelse givet mig frie hænder (næsten) hehe, til at indrette den ene ende af stuen til bio.
Vores nuværende tv setup består af:
Sony Bravia 50" bagprojection
Samsung HT-Txq120 Surround
Envivo Full HD media player
LG bluray afspiller
Endvidere har vi en ACER P1100 projector i 800x600 som vi ser på direkte på væggen hvis filmene skal være lidt større. 800x600 er jo ikke ideelt, men den projicere faktisk et helt hæderligt billede.
Planen er så nu at stuen skal males flødefarvet, og den gavlvæg hvor filmkiggeriet skal foregå vil blive malet sort. endvidere vil der blive lagt et mørkegråt tæppe på i hele stuen.
Sony braviaet bliver forvist til soveværelset, da kæresten længe har været ked af at have den store kasse stående i stuen, og det bliver så erstattet af en hvidmalet MDF plade i 16:9 format på 96", hvor vi i første omgang vil benytte ACER projectoren, som der som sagt levere et udmærket billede sålænge kilden er dvd eller bluray. Med tiden skal vi have en HD projector, men lige nu skal vi spare på pengene.
Samsung Anlægget har hidtil været monteret på standere, men for at få et pænere og mere rytteligt rum vil højtalerne nu komme op at hænge på væggen, og alt hvad der hedder ledninger og kabler vil blive trukket i kabelskjulere langs panelerne.
Det var så lidt om hvad der vil komme til at foregå, projektet starter i morgen med at jeg skal have muret en dør fra gangen til stuen til.
Der vil løbende komme billeder op som projektet skrider frem.