recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebio WIP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebio WIP

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 23:52
Kan godt lide den opmærksomhed stolene får :) jeg skulle bare finde en billig løsning for ikke at ende i luksusfælden!  (u know?)

Planen var først at der skulle være en række rigtige biografsæder på podiet, men ved ikke mere. det er nu meget hyggeligt som det er.

Jeg har ikke fyldt det med Rockwool, har godt nok lagt mærke til at der er ca. dobbelt så meget bas når man sidder på toppen :) men det er ikke noget man lægger mærke til hvis man sidder i sofaen.
så det skal jeg da nok lige have gjort noget ved på et tidspunkt.

Redigeret af bQvle - 10-Juli-2010 kl. 23:54
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 07:21
Tror du vil blive glad for den forbedring af lyden det vil give.
Hvad med standerne til dine højttalere er de også hule?
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 08:29
jeps de er også hule
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 15:01
Det ser sgu fedt ud :D 

Når nu der har været så meget omkring stolene og sofaen så kommer jeg også med mit :D 
De ser godt ud. Det virker afslappende og hyggeligt i forhold til de "rigtige" biograf stole. De ser ikke særlig behagelige ud at sidde på, men som du selv siger så blev du overasket :D
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 16:59
hvis du har lidt tålmodighed ,skal jeg have solgt mine M&K t55...........jeg har 2 sæt. men de bliver først sat til salg efter sommerferien
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2010 kl. 22:44
Jeg synes stolene er rigtigt cool, herligt "retro". Kyl et par lavalamper i hjørnerne og en brun lampeskærm med "klunker" på lampen mellem stolene og lav en 70'er-bio ud af det istedet..

Der er så mange strømlinede "ikeabiografer i sort og hvid" der ude, du kan bruge stolene som et statement hvis du laver retrobio.. Teknikken kan jo stadig sagtens være topmoderne..
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 21:39
Så skulle jeg jo have bestilt sådan nogle oldtids biograf plakater hjem... det blev desværre af nyere motiver ;)

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvis du har lidt tålmodighed ,skal jeg have solgt mine M&K t55...........jeg har 2 sæt. men de bliver først sat til salg efter sommerferien
Du kan jo lige prøve at skrive når det er, jeg er ikke på udkig. det fungere jo udmærket. men hvis jeg er i en forbrugsstund kan det jo være jeg er frisk på at handle :)
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 00:35
Jeg har lige prøvet at indstille bassen, og har fundet ud af at det er ikke podiet som er skyld i at der er dobbelt så meget bas når man sidder på det, men det er når man sætter sig i sofaen at alt bassen forsvinder. :(

Når jeg går rund i bio'en er der sådanset fin bas, og den er stadig meget tydelig når man sætter sig på podiet. Men når man slår røven i sofaen, så kan du høre bassen gradvist forsvinde mens du rammer puderne....

Hvad sker der lige der?... jeg har prøvet at rode med phrase og plasering af subwooferen uden held. og selvom jeg skruer den helt sindsygt op så det ikke er til at holde ud, så forsvinder den stadig når man slår røven i sofaen...

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 19:35
Prøv evt. at smide sofaen på podiet og stolene ned foran for at undersøge om det er sofaen eller placeringen der er synderen..
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Prøv evt. at smide sofaen på podiet og stolene ned foran for at undersøge om det er sofaen eller placeringen der er synderen..

Sofarækken har da også altid været den bagerste i biffen LOL.
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 19:18
Jeg har fået løst bas problemet sådan da.. den måtte bare slet ikke være placeret til højre for centrum af rummet. nu er den rykket helt over til venstre væg, det giver en meget mere jævn fordeling. også i forhold til podiet.

Jeg brugte tricket som jeg læste i en guide herinde, hvor du skal placere subwooferen i lyttepositionen og så sætte en finger på stikket så du skaber en 50hz lyd. og så ellers finde ud af hvor i rummet der kommer mest bas, og placere subwooferen der.

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sofarækken har da også altid været den bagerste i biffen LOL.

Nu skal det jo helst være så den liggende seer også kan se noget ;) det nytter jo ikke noget med en stol lige foran!

Redigeret af bQvle - 15-Juli-2010 kl. 19:20
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 23:51
o ho bQvle super tilykke med din ny hjemme bio Clap,
du skal kun måske tænke lidt på akustiken i rumet da de murstens vege er rigtig hårde ved lyden og de giver masse uønskede og ukontrolerede reflektioner ...
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu