recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf i kælderen (Nye billeder)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf i kælderen (Nye billeder)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Amalskaer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-December-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebiograf i kælderen (Nye billeder)
    Sendt: 29-September-2012 kl. 22:01
Hej allesammen
Jeg har fået lov til at indrette et af rummene i kælderen til en hjemmebiograf. Projektet kan dog først startes, når min storebror flytter hvor jeg derefter så vil overtage hans gamle værelse.
Jeg har rodet lidt rundt i Google Sketchup med nogle idéer om hvordan rummet skal designes, men først en liste over hvilket HIFI der skal købes:

Projektor: Epson TW-EH9000
Rammelærred: 81" Projecta HomeScreen 16:9
Receiver: Onkyo TX-NR414 5.1 Surround receiver
Højtalere: Jamo S 506 HCS 3
Blu-ray afspiller: Sony BDV-E880
Konsol: Xbox 360 Slim 250GB

Jeg har lavet nogle renderinger i Sketchup nedenfor: (NYE BILLEDER SIDE 3)

Redigeret af Amalskaer - 06-Oktober-2012 kl. 12:53
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 22:06
Det ser fedt ud. Bliver spændende at følge projektet!Thumbs Up
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 01:09
Hvad er målene på rummet?
Til top
Betak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2009
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Betak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 10:27

Hej, lige et par ting du skal være opmærksom på:

1) jeg vil fraråde at købe hvide højtalere, da lyset fra lærredet vil reflektere i dem. Mat sort er vejen frem.

2) Siddepladser lige op af bagvæggen, gør det svært at opnå god bas, samt surround effekt. Overvej om du kan flytte siddepladserne en meter væk fra bagvægen. 

Mvh.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 11:31
Der er forhåbentlig længere mellem lærred og siddepladser end tegningen viser..
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er kun et 81" lærrede og dømmer man efter det grafiske billede, så ser det ud til at der er omkring 3m til lærredet. Antager at reolen er ca. 80cm og har derefter, med mit super indbyggede infrarøde/røngten/teleskop/superman/batman øjemål, regnet mig frem til resultatet.

Jeg sad 3.80m fra et 92" lærrede og fandt det alt for småt. Det blev senere til et 120".

Det kan aldrig blive for stort! ;)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er kun et 81" lærrede og dømmer man efter det grafiske billede, så ser det ud til at der er omkring 3m til lærredet. Antager at reolen er ca. 80cm og har derefter, med mit super indbyggede infrarøde/røngten/teleskop/superman/batman øjemål, regnet mig frem til resultatet.

Jeg sad 3.80m fra et 92" lærrede og fandt det alt for småt. Det blev senere til et 120".

Det kan aldrig blive for stort! ;)

Jeg sætter ca 3.0m fra et 2.35m bred billede - det er ingen problem.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 15:50
Stereolab: Tak skal du have :-) jeg glæder mig også til at komme i gang!

p.las: Målene på rummet er: 2 m x 4 m x 2,7 m ;-)

Betak: Tak for rådene :-) jeg ved dog ikke hvorfor Vray valgte at rendere højtalere i metal. De er i virkeligheden i gråt træ. Der vil selvfølgelig være mulighed for at rykke pladserne 1 meter frem, hvis det skulle forbedre oplevelsen.

Kampus: Der er 2,9 meter fra siddepladserne til lærredet? Jeg skulle mene det er en tilpas afstand, når det nu kun er et 81 tommer lærred. Jeg vil måske endda ændre det til et 92 tommer lærred ;-)

Guvyer: Det er noget af et øjemål du har dig! Der er som sagt 2,9 meter fra siddepladserne til lærredet, men det kan godt være jeg ændrer det fra 81 tommer til 92 tommer, hvem ved :-)

Tak for feedback allesammen, minus Kampus, som altid har lidt ondt i røven ;-)

Redigeret af Amalskaer - 01-Oktober-2012 kl. 15:51
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:00
Det er godt nok fedt at du i en ung alder får mulighed for at rode med din egen bio. 

Hvis det var mig som var så heldig havde jeg nok prioriteret lidt anderledes med henblik på udstyr. Jeg tror jeg havde købt en lidt billigere projektor evt TW 5900/6000 afhængig af om du skal bruge 3D. De sparede penge havde jeg valgt at købe en kraftigere receiver og så et større lærred(100-120") afhængigt af temparement.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Amalskaer Amalskaer skrev:

Betak: Tak for rådene :-) jeg ved dog ikke hvorfor Vray valgte at rendere højtalere i metal. De er i virkeligheden i gråt træ. Der vil selvfølgelig være mulighed for at rykke pladserne 1 meter frem, hvis det skulle forbedre oplevelsen.

Kampus: Der er 2,9 meter fra siddepladserne til lærredet? Jeg skulle mene det er en tilpas afstand, når det nu kun er et 81 tommer lærred. Jeg vil måske endda ændre det til et 92 tommer lærred ;-)

Guvyer: Det er noget af et øjemål du har dig! Der er som sagt 2,9 meter fra siddepladserne til lærredet, men det kan godt være jeg ændrer det fra 81 tommer til 92 tommer, hvem ved :-)

TongueLOL
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Amalskaer Amalskaer skrev:

2.9m ? Altså sidder man ikke med hovedet helt op af bagvæggen ?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 18:14
JakobSkaarup: Altså jeg prioriterer billede og 3D højere end receiveren, men det kan stadig sagtens være, at vi køber en kraftigere receiver, højtalere og et større lærred. Tegningerne er, som sagt kun skitser og kan komme til at variere meget.

p.las: Jeg skrev de forkerte mål til dig, undskyld. Højde i rummet er kun 2 meter, desværre, og længden er 4 meter og dybden er 3,5 meter. Jeg har målt 2,9 lidt ud fra stolen og til lærredets lodrette flade.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu