recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf i kælderen (Nye billeder)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf i kælderen (Nye billeder)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Amalskaer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-December-2010
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 20:10
Nye billeder :-)
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 07:01
Rimelig hardcore til Scetchup.... Det er stadig ikke lykkedes mig at tegne noget der lignede det jeg kunne tænke mig

Kursus???
---------------------

Thomas K
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Rimelig hardcore til Scetchup.... Det er stadig ikke lykkedes mig at tegne noget der lignede det jeg kunne tænke mig

Kursus???
Fattede heller meget af Sketchup i starten - kan kun anbefale at se de 4 træningsfilm der hedder Getting started with Google SketchUp 1-4 Wink
Så kun de 2 første igennem inden jeg gik igang med at tegne - der kommer mange tips der sparer meget tid i de 2 sidste....dog har jeg dem lidt mistænkt for at bruge Pro versionen i de klip, da jeg ikke kan få et par viste features til at fungerer.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 10:06
Først må jeg sige, rigtig flot med Sketchup tegninger, det giver overblik.

Før der vælges størrelse på Lærred etc. ville jeg nok se på din opstilling med siddepladser og baghøjttalere.

For at få ordenlig lydeffekt "bagfra" skal du vende højttalere ind mod lytteplads, som der ser ud på tegning nu vil det spille "henover hovedet på dig" 

Jeg ved godt det er et lille rum, men overvej at flytte sofarækken så langt frem mod lærred så muligt.

2 fordele ved at flytte sofa frem:

1. bedre surround lyd
2. Større billede 

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 10:14
NB. Epson EH-TW9000 har Lens Shift så den skal ikke hænge skråt men helt vandret
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 10:36
Og som andre har sagt så gå større end 92...

Vi har 106" med 3,5 m - og det ku sagtens værre større.

Det svarer lidt til dem som køber deres første flatpanel tv og går efter det rigeligt store 32".... 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 11:26
Thomas K: Tak skal du have. Jeg kan sagtens lære dig noget, men som SosFarum siger, så er det nok nemmest at starte ud med at se "Getting started with Google Sketchup". Jeg lærte det dog bare af mig selv, men det tog også lidt tid da.

Pony65: Tak skal du have :-)
- Hvis jeg nu kunne få en højtaler-hylde til de bagerste højtalere, så kunne jeg vende dem ind mod siddepladserne og derefter rykke stolene lidt frem? 

brfcjon: Jeg har lige p.t kun et 81 tommer på væggen (på skitsen), men jeg er bange for hvis jeg går meget højere op i størrelsen, at skærmen bliver for stor og man derfor skal sidde og dreje hovedet, hvis du forstår hvad jeg mener.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 13:56
Nu er det jo en lille "kælderbio" så jeg ville lave prøve opstillinger med hvor du vil placere sofarækken og baghøjttalere, når du har fundet det så vælg lærred størrelse.

F.eks. lad os sige at rummet kan fungere hvis sofarækken var 1 meter fra bagvæggen, så skal du jo ikke op i så store tommer. Men som jeg har sagt før, BIG AS POSSIBLE 

Men prøv med forskellige opstillinger, det kan jo også være at rummet fungerer bedre med sofarækken helt op ad væggen og lyden er ligeså god, prøv dig frem.

Når du har fundet sofa placering så fyr et billede op på væggen og zoom dig til den rigtige størrelse, derefter kan du bestille lærred.

NB. jeg sidder 4 meter fra et 280cm bredt ( 21:9 ) lærred og jeg sidder ikke og drejer hovedet. Vil du ca. kunne forestille dig forskellige størrelser og formater overfor hinanden, så prøv denne udregner:

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Amalskaer Amalskaer skrev:

Thomas K: Tak skal du have. Jeg kan sagtens lære dig noget, men som SosFarum siger, så er det nok nemmest at starte ud med at se "Getting started with Google Sketchup". Jeg lærte det dog bare af mig selv, men det tog også lidt tid da.

Jeg har også set filmene, og jo de hjalp, men alligevel støder jeg altid ind i et problem når jeg skal tegne et eller andet. Feks. da jeg skulle tegne et projektor ophæng, hvor der skulle være et undersænket hul, der stødte op imod nogle skrå kanter, som endte i et gennemgående hul. Jeg tænkte på, hvis jeg spørger pænt, om jeg måske måtte få en kopi af din fil??Så kan det være at jeg kan "lure" et par tricks.

---------------------

Thomas K
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 15:17

Jeg har også set filmene, og jo de hjalp, men alligevel støder jeg altid ind i et problem når jeg skal tegne et eller andet. Feks. da jeg skulle tegne et projektor ophæng, hvor der skulle være et undersænket hul, der stødte op imod nogle skrå kanter, som endte i et gennemgående hul. Jeg tænkte på, hvis jeg spørger pænt, om jeg måske måtte få en kopi af din fil??Så kan det være at jeg kan "lure" et par tricks.

Selve skp. filen får du ikke meget ud af, men prøv at link et billede af det ophæng du skal have lavet. Så kan jeg måske lave en simpel tutorial til dig. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Nu er det jo en lille "kælderbio" så jeg ville lave prøve opstillinger med hvor du vil placere sofarækken og baghøjttalere, når du har fundet det så vælg lærred størrelse.

F.eks. lad os sige at rummet kan fungere hvis sofarækken var 1 meter fra bagvæggen, så skal du jo ikke op i så store tommer. Men som jeg har sagt før, BIG AS POSSIBLE 

Men prøv med forskellige opstillinger, det kan jo også være at rummet fungerer bedre med sofarækken helt op ad væggen og lyden er ligeså god, prøv dig frem.

Når du har fundet sofa placering så fyr et billede op på væggen og zoom dig til den rigtige størrelse, derefter kan du bestille lærred.

NB. jeg sidder 4 meter fra et 280cm bredt ( 21:9 ) lærred og jeg sidder ikke og drejer hovedet. Vil du ca. kunne forestille dig forskellige størrelser og formater overfor hinanden, så prøv denne udregner:

Du har ret - jeg prøver mig frem. Har prøvet at rykke stolene en halv meter frem, og jeg er faktisk ikke helt tilfreds med det. 

Billedet viser stolene rykket en halv meter frem..

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 15:57

Selve skp. filen får du ikke meget ud af, men prøv at link et billede af det ophæng du skal have lavet. Så kan jeg måske lave en simpel tutorial til dig. 

Beslaget har jeg lavet, med lidt fusk. Er alle tingene på din tegning lavet som komponenter eller??

Redigeret af Thomas K - 05-Oktober-2012 kl. 15:58
---------------------

Thomas K
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu