|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
tinker ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 47 |
![]() |
||
Sandt nok, - meeen, hvis det drejer sig om en optagelse af nyhederne eller børnetime er jeg sgu' ikke sikker på, jeg gider have en eller anden politiker eller måske Sigurd til at "flyde" ud i hele stuen. Hmm, det må jo komme an på en prøve. Når jeg på et tidspunkt modtager mit nyindkøbte grej :) Jeg er ifærd med at planlægge hvilke nye kabler etc. der er nødvendige at fremskaffe så jeg kan få koblet de nye enheder sammen på bedst mulig vis. |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||
Hvorfor har du egentlig valgt ikke blot at koble dit HDMI direkte fra TV til recorder? Og så blot køre lyder over surround? Du bliver vel nødt til at tænde din forstærker hvergang?
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
PeterLarsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 286 |
![]() |
||
Sikke et taberprodukt JVC har sendt på markedet.. |
|||
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb) |
|||
![]() |
|||
tinker ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 47 |
![]() |
||
Det kunne jeg jo også gøre, men vil gerne udnytte muligheden for kun at trække ét (to med lyd fra tv, - øhh tre med antenne) kabel mellem receiver og tv.
joh, det er rigtigt nok, men til andre video kilder ud over hdd vil jeg gerne udnytte den feature hos JVC, at det ikke er nødvendigt at trække kabler ud, over, op og forbi for hver signal type. Efterhånden tror jeg at receiveren generelt kommer til at fungere endnu mere som en central audio og video "switch"+forstærker, det kan man jo se på en række produkter præsenteret på CES '07 og efterfølgende. Bl. a. de kommende produkter (av-receivere) fra Sony. Der ligesom JVC har nu, får langt bedre muligheder for opkonvertering af diverse signaler til hdmi. (...i de lidt lavere til mellem prisklasser) |
|||
![]() |
|||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
||
Jeg tror ikke du vil fortyde det ! Du har jo også meget bedre mulighed for at styre lydbilledet via receiveren - som jo alligevel skal være tændt. |
|||
![]() |
|||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
||
Ja det tror jeg du har ret i. D701 er netop en central audio og video switch - hvor lyden kommer ud af højttalerne koblet til receiveren, og billedet kommer på TVet koblet til Receiveren. D411 er en nyere model i den lidt lavere prisklasse (4K) der også kan opkonvertere til hdmi. Redigeret af vipmlo - 21-Marts-2007 kl. 17:05 |
|||
![]() |
|||
PeterLarsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 286 |
![]() |
||
Lidt til ledningshelvedet: Det er min installation, hvor AV-recieveren ikke bruges til video-switch (blandt andet fordi den er så gammel at den kun har S-Video-stik=reelt duer den ikke til det). |
|||
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
D411 kan noget, men der er meget den ikke kan. Blandt andet kan man ikke krydskoble alle signaler frit - blev vi ikke enige om det med BrianJVC.
|
|||
Hilsen Peter
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja - men hvis behovet kun er at opkonvertere/krydskoble til hdmi så er den vel god nok.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Måske, jeg har fortrængt hvad det var der konkret gjorde at min konklusion var D701, som iøvrigt koster 5.439,-. |
|||
Hilsen Peter
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ah fandt det med D411 vs. D701
|
|||
Hilsen Peter
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |