Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Savio
Ny bruger
Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Hjemmebiosystem. ca. 15k ? Sendt: 30-Juli-2007 kl. 21:35 |
Hej gutter. Jeg skal ud og investere i et hjemmebiografssystem, og da jeg selv er godt blank på dette område, håber jeg på at nogen herinde er mere belæst på dette område end jeg er.
Jeg vil smide omkring 15k på det, plus minus et par tusinde. Hvis det altså kan godtgøres.
Det jeg forventer af systemet er ikke super duper lyd så jeg kan vinde en eller anden konkurrence. Jeg søger den fulde oplevelse af at smække sig ned foran sofaen, tænde skidtet og nyde det.
Jeg har allerede et tv, så det behøves ikke. Samsung LE40F71B
Jeg vil gerne ha noget surround sound, som også har et flot design.
Det ku være super lækkert hvis jeg ku få en receiver eller noget som tar diverse inputs. f.eks hvis jeg gerne vil høre musik fra min laptop.
Deruodver vil jeg jo gerne ha noget dvd værk. Der er stor snak omkring Blu Ray og HD afspillere for tiden, desværre er det stadigvæk dyrt kan jeg se. Men ville være ærgeligt at købe noget som så ik kan bruges om nogle år. Hvad gør jeg for at få den bedste oplevelse ud af det hele ?
Hvis afspilleren også kan optage fra tv ville det være super lækkert, men ikke et krav. Dog kunne det være fedt hvis man kunne smide videofiler fra computeren over divx osv. som kunne afspilles, og evt. vise undertekster som på computeren.
Jeg håber at det hele giver mening og at det KAN gøres for 15k. I hvert fald håber jeg at i kan komme med nogle gode ideer til en person som ingen ide har omkring det her.
Ps. Alt skal være nyt. Dvs. selvom det er en god ide at købe brugt, kan det ikke lade sig gøre i mit tilfælde.
Tak.
|
 |
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 21:38 |
|
 |
Savio
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:05 |
Ikke for at være uhøflig, men det koster 30k, og jeg har selv tv.
|
 |
paw954
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 137
|
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:13 |
hvis det skal vare nu så er det her et godt køb har det ikke selv men har hørt og set det 7700kr på net i butik 13000 kr
kan det vente så er det det her Samsung lancerer også et Surround center med Blu-ray Disc afspiller og 7.1 forstærker og tilhørende højttalere kaldet HT-BD2.
Af nøgledatane der kan vi nævne:
- Flot design
- Ægte 7.1 system med fire 'tower' højttalere, en center højttaler og to satellit baghøjttalere og en subwoofer
- Fuld 24 billede pr sekund understøttelse (hvis fjernsynet kan vise det)
- HDMI 1.3 udgang
|
SAMSUNG UE46B7020
SAMSUNG LE37M87BDX
HDMI KABEL GULD PRO LAVA
samsung box yousee SMT3106
Samsung HT-TXQ120
LG-HR400 BLUREY/HDD-160GB
|
 |
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:27 |
Du er nu ikke uhøflig . Men de har priser FRA 15000
|
 |
Savio
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 23:04 |
paw954 skrev:
hvis det skal vare nu så er det her et godt køb har det ikke selv men har hørt og set det 7700kr på net i butik 13000 kr |
??? Hvilket system.
Jeg har haft kigget på Bose lifestyle 18. er det noget i kan anbefale?
Rigo. Sorry, nok mig der var for hurtig :)
|
 |
paw954
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 137
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 09:12 |
ups det var TXQ120
Design Vertikalt design med fire søjlehøjttalere. Hovedenheden kan monteres på en væg, og der følger vægbeslag med! TXQ120's design matcher bl.a. Samsungs LCD-TV M8-serie. Desuden er TXQ120 i lige så høj grad et musiksystem som et hjemmebiografsystem.
Flere formater Dvd-afspilleren afspiller de fleste typer formater, inkl. DVD-R, DVD-RW, MP3, WMA, JPEG, DivX, DVD Audio og SACD.
Wireless ready Smidig placering! Med en ekstra enhed kan du vha. Wireless Ready få trådløse baghøjttalere.
HDMI ind, HDMI-opskalering TXQ120 har en HDMI-indgang til tilslutning af din digitalboks eller Bluray-afspiller, som giver dig den bedst mulige digitale lyd og det bedst mulige digitale billede. Med HDMI-opskalering får du en opskaleringsfunktion, som tilpasser dvd-billedet efter tv'et, så dette skaleres op til fuld-HD 1080p.
DNSe Med funktionen får du automatisk lydkalibrering og 9.1-kanals surroundsound, hvilket indebærer, at lyden simuleres, som om du havde ni højttalere.
USB-host Med USB-host kan du slutte en USB-hukommelse til hjemmebiografen og vise billeder og videoklip eller tilslutte en MP3-afspiller og spille musik.
|
 |
|
SAMSUNG UE46B7020
SAMSUNG LE37M87BDX
HDMI KABEL GULD PRO LAVA
samsung box yousee SMT3106
Samsung HT-TXQ120
LG-HR400 BLUREY/HDD-160GB
|
 |
Savio
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 18:22 |
paw954-> Det ser fandme nice ud. Og så er det heller ikke så dyrt. Hvordan er det med tilslutningsmuligheder ?
Jeg har f.eks en laptop jeg vil smide på til musik, + en Xbox360 hvor jeg gerne vil udnytte hele systemet.
Det der koster ca. 8k. Er der nogle cool ting til hjemmet man kunne bruge 10k på udover det her system ?
|
 |
Savio
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:08 |
Jeg har nu tænkt på at købe følgende. Hvad synes i om det ? Der er for ca. 14k. Har i en ide til hvad man ku bruge 4-5 k til, for at få ekstra udbytte af sin stue ?
Højtalersystem Pris: 7.499,00
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/_arg on_hoejttalersystem_soelv.htm
Receiver Pris: 3.999,00
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 44_surround_receiver_graa.htm
Dvd afspiller Pris: 2.795,00 http://www.klausgarde.dk/Philips-DVDR3570H_14799.html
|
 |