recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)
    Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:34
Hej forum
 
 
I min søgen efter at finde en god DAC til min Squeezebox Touch, er jeg på flere udelandske sider, stødt på folk der har bygget deres egen DAC, eller købt byggesæt.
I sær denne "byg sev DAC", har fået utrolig god omtale ---> http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx prisen taget i betragtning, som bliver på omkring 1600 dkr (inkl. PSU), spiller denne DAC vist så godt, at man skal op og give mange gange mere, for en alm dac, for at få noget der matcher.
Denne tråd omhandler en bruger, som har samlet den omtalte dac --> http://pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=97755
 
Mit spørgsmål går ud på, om det er nogen her på forum, der har prøvet et ligende projekt, og ved om det kræver meget viden inde for elektronik. Eller om det er noget der vil kunne lade sig gøre, og om det i det hele taget kan betale sig at kaste sig ud i sådan et projekt. Jeg er godt klar over, at oven i komponenterne, kommer div. stik samt kabinet. Men det giver samtidig også mulighed for at "personliggøre" sin DAC, hvilket også er tiltalende.
 
Håber på lidt feedback.


Redigeret af SilverLine - 03-September-2011 kl. 11:01
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:55
Hej

Jeg har købt netop dette kit.. du har dog kun set en brøkdel af de komponenter som skal bruges:

Buffalo 2 + placid : 289 USD
IVY/Legato: ~ 100 USD
Transformere ~ 40 USD
Placid PSU : ~50 USD

Dertil er der alle de andre komponenter, såsom kabinet, kabler og en masse andre småting.

Jeg har selv købt hele pakken med de små tridents .. og jeg har også en SB touch på vej.. Jeg mangler dog at modtage mit kit, så det er ikke samlet. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 20:57
Dem de laver bliver i hvert fald en del pænere end min DAC
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:00
Foresten, hvor er du fra i landet? - jeg er selv fra Aalborg og skulle modtage mit kit i næste uge. Jeg har sommerferie fra d. 10/6, så forhåbentlig kan jeg sætte noget sammen derefter.. Så skal jeg sige dig hvor svært det er..
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:00

Ja der var jeg lige hurtig nok, kan jeg se :-)

 
Men det lyder RIGTIG spændene. Er det noget du har tænkt dig, at skrive et fyldestgørende topic om, her på forummet, når du er klar ? Ville være virkeligt lækkert.
Btw. Hvad er dine evner inden for elektronik ?
 
Naiera > Har du pic`s TongueTongue


Redigeret af SilverLine - 24-Maj-2011 kl. 21:04
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:11
Hej

Jeg tror ikke der er interresse her på forum for generel DIY. Trådene forsvinder meget hurtigt synes jegOuch

Jeg er studerende (ingeniør - ikke relateret til elektronik) og har ikke rigtig de store DIY evner indenfor elektronik, men jeg har prøvet at lodde tilbage i HTX og nogle enkelte gange i laboratoriet på universitetet. Jeg har dog gåpåmod og vilje til at prøve noget nyt. 

En anden ting: Buffalo 2 er udsolgt og der kommer næppe nogen indenfor de næste par uger.. Russ White (som er en af bagmændene) har lige fået nyt job, så hans fritidsbeskæftigelse står lidt på stand by.. Måske hans partner Brian Donnegan kan sætte gang i en ny leverence. Man skal dog være hurtig. Jeg sad kl. 2 om natten i Januar for at bestille. De var væk på under 3 min..
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej

Jeg tror ikke der er interresse her på forum for generel DIY. Trådene forsvinder meget hurtigt synes jegOuch

Jeg er studerende (ingeniør - ikke relateret til elektronik) og har ikke rigtig de store DIY evner indenfor elektronik, men jeg har prøvet at lodde tilbage i HTX og nogle enkelte gange i laboratoriet på universitetet. Jeg har dog gåpåmod og vilje til at prøve noget nyt. 

En anden ting: Buffalo 2 er udsolgt og der kommer næppe nogen indenfor de næste par uger.. Russ White (som er en af bagmændene) har lige fået nyt job, så hans fritidsbeskæftigelse står lidt på stand by.. Måske hans partner Brian Donnegan kan sætte gang i en ny leverence. Man skal dog være hurtig. Jeg sad kl. 2 om natten i Januar for at bestille. De var væk på under 3 min..
 
Lige præcist emnet DAC er meget populært, også på recorder. Så synes virkelig at det ville være synd, at snyde os andre for en god tråd af dit projekt :-)
Ja kunne næsten regne ud, at det var ret svært, at få fat i. Det må være gode sager Thumbs Up
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 21:52
Gode sager? - det er seriøs value for money.. Den gamle buffalo DAC blev sammenlignet med en DAC til 20000 (en som kunne købes via svalander.se). DAC'en til 20k var hidtil referencen, men Buffaloen (tror den hed Buffalo32) spillede mindst lige så godt..

Jeg synes ikke interessen for DACs er stor - ikke i de eksterne.. alt skal være i samme kasse nu om stunder, koste mindre end før og være bygget bedre.. Men der er da sikkert en enkelt eller to herinde som kunne tænke sig at gøre det samme.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:


Naiera > Har du pic`s


Det er en Ole Nielsen DAC, så der er pics på hans hjemmeside. Og så pæn er min ikke engang
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:


Naiera > Har du pic`s


Det er en Ole Nielsen DAC, så der er pics på hans hjemmeside. Og så pæn er min ikke engang
 
Men spiller den godt så, i det mindste Tongue ? Det er ellers noget af nogen priser han har sig. Er det også sammel selv ?


Redigeret af SilverLine - 25-Maj-2011 kl. 16:13
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 16:46
Det skulle være noget af det bedste der findes. Jeg nåede lige at læse en ordentlig røvfuld indlæg fra Hifi4Alls forum, før arkivet røg.

Jeg købte den i øvrigt brugt, så jeg har ikke smidt noget nær 12k.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:21
På opfordring af OP vil jeg gerne skrive mine oplevelser ned i en tråd her på recordere om hvordan det er at bygge sin dac ud fra kits fra twisted pair audioSmile

Som skrevet andetsteds, så bliver min DAC fusioneret med TPA's volumite kit som gør at man kan bruge den som preamp. Baseret på andre's tråde i DIY verdenen bliver den (forhåbentlig) bygget om så det hele kan foregå via fjernbetjening - nemlig en lækker alu-remote fra Apple


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu