recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebyg af DAC ? (update-næsten færdig)

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 13:24
Hej forum...
 
For lige at følge lidt op på min egen tråd, vil jeg lige postet lidt billeder af en lille "budget DIY dac" jeg har været i gang med.
Printet er af diy typen, de 3 IC kredse, var dog loddet på, og jeg gav den nette sum af 178kr inkl. forsendelse fra Hong Kong (slap uden om tolden i DK) købt på eBay.
Så er der 2 små ringkerne traffoer på hver 30VA, de kostede tilsammen omkring 300kr og så er der lidt stik og ledninger oven i.
Jeg har bestilt et lækkert alu kabinet til den fra Italien, men ind til videre er det hele bare monteret på en spånplade, og er ved at få nogen "tilspilnings timer" på bagen. Dacèn er tilsluttet min SB Touch, og allerede nu efter ~15timers tilspilning kan jeg da vist godt sige at Touchen er i en anden liga nu :-) Bedre vel at mærke.
Men så er der lidt inspiration til andre, der overvejer at prøve at lave noget selv. Det er ikke så svært og ikke så dyrt igen, og så er det PISSE sjovt selv at bygge :-D
 


Redigeret af SilverLine - 05-August-2011 kl. 13:53
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 13:57
Hvad med nogle billeder af forende og bagside?

Ellers ser det pænere end jeg gad/kunne Jeg har selv lavet arcadestick derhjemme, men det ligner et sandt gedemarked indeni.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad med nogle billeder af forende og bagside?

Ellers ser det pænere end jeg gad/kunne Jeg har selv lavet arcadestick derhjemme, men det ligner et sandt gedemarked indeni.
 
Det er jo bare en interimistisk opstilling, ind til jeg får noget at bygge den rigtigt i. Så til den tid, skal der nok komme billeder af forenden og bagenden.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 16:51
Har du selv loddet SMC'erne på?

Ellers er der godt nok ikke mange dele i den DAC. Der er integreret strømforsyning og hele molevittenTongue

Mine komponenter mangler stadigCry I mellemtiden er jeg ved at samle sådan 3 her:  http://www.designcentershop.dk/product/mdf-italia-random-reol-1029/
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har du selv loddet SMC'erne på?

Ellers er der godt nok ikke mange dele i den DAC. Der er integreret strømforsyning og hele molevittenTongue

Mine komponenter mangler stadigCry I mellemtiden er jeg ved at samle sådan 3 her:  http://www.designcentershop.dk/product/mdf-italia-random-reol-1029/
 
Det var kun de tre IC kredse der var påloddet. Jep alt på et print :-) Har du erfarring med nogen fornuftige rca stik til chassis, som samtidig er til at betale ? Ved du, om der godt må være forbindelse fra stel i stikkene, og til chassiset. For det vil der jo komme med mange af de typer jeg har kigget på?
 
Det var ellers noget af en pris, og så 3 stk. Man må få god su i det jydske ;-)


Redigeret af SilverLine - 05-August-2011 kl. 17:44
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 17:57
RCA stik, hvorfor ikke bare bruge dem  du har? - jeg har ellers købt 5 stk gennem ebay til 25 kroner og de ser fine ud. Er det fordi du gerne vil have et lidt mere audiofilt look?

Jamen jeg har skam ikke købt de reoler.. det er der intet sjovt i.. Jeg har tegnet det ind i Solid Works og har skåret træet ud.. Det er en del billigereLOL
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

RCA stik, hvorfor ikke bare bruge dem  du har? - jeg har ellers købt 5 stk gennem ebay til 25 kroner og de ser fine ud. Er det fordi du gerne vil have et lidt mere audiofilt look?

Jamen jeg har skam ikke købt de reoler.. det er der intet sjovt i.. Jeg har tegnet det ind i Solid Works og har skåret træet ud.. Det er en del billigereLOL
 
Ja det er nok det audiophile look jeg leder efter og den "psykologiske" "voodoo" tro på, at de er bedre. Men dem du har, er det den typiske hvor stel/skærm får forbindelse med dit kommende chassis ?
 
Ja det må siges at være billigere he he
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 18:13
Jep, det er de.. Jorddelen bliver spændt op mod chassiset.

En butik på ebay.de kaldet ehighend har nogle stykker du kan kigge på..
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jep, det er de.. Jorddelen bliver spændt op mod chassiset.

En butik på ebay.de kaldet ehighend har nogle stykker du kan kigge på..
 
Synes ikke jeg kan finde noget i hans shop.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:


Ja det er nok det audiophile look jeg leder efter og den "psykologiske" "voodoo" tro på, at de er bedre. Men dem du har, er det den typiske hvor stel/skærm får forbindelse med dit kommende chassis ?
 

Du bør købe begge dele og så prøve af om du vil køre med stjernestel, eller chassisstel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:


Ja det er nok det audiophile look jeg leder efter og den "psykologiske" "voodoo" tro på, at de er bedre. Men dem du har, er det den typiske hvor stel/skærm får forbindelse med dit kommende chassis ?
 

Du bør købe begge dele og så prøve af om du vil køre med stjernestel, eller chassisstel.

Klaus
 
Alle snakker stjernestel / stel sløjfer / chassisstel og jeg skal komme efter dig. Nogen der gad lave nogen simple tegninger i f.eks. "paint" der skære det ud i pap for mig SmileSmileSmile ??
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:


Alle snakker stjernestel / stel sløjfer / chassisstel og jeg skal komme efter dig. Nogen der gad lave nogen simple tegninger i f.eks. "paint" der skære det ud i pap for mig ??


Chassisstel, betyder at alle stelforbindelser føres til nærmeste punkt på chassis (som naturligvis er af metal.

Stjernestel betyder at alle stelpunkter føres frem til et fælles punkt (typisk midt i apparatet) og kun har forbindelse til hinanden (og chassis) der.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu