recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebyg af HTPC fortsætter :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmebyg af HTPC fortsætter :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
EvilDoctor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebyg af HTPC fortsætter :)
    Sendt: 09-November-2008 kl. 15:37

Efter godt et års stilstand (don't ask why ) er det langt om længe tid til at samle op hvor det gik galt sidst;

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32921& PN=44&TPN=1

Setup'et kort; ASUS M2A-VM HDMI, AMD Athlon X64 5000+ boxed, Seasonic S12II-330 m/120 mm blæser, WD Caviar SE16 500GB 7200rpm, 2 GB Corsair XMS2 Extreme performance TwinX kørende Vista i et Silver Stone LaScala LC20M.

Der er nogle helt fundamentale ting som jeg aldrig fik løst i første omgang, og som medvirkede til at det aldrig kom til at fungere efter hensigten. Jeg håber nu over den næste tid at kunne løse det, da det er lidt ærgeligt bare at have stående uden at gøre brug af det .

Det punkt der står for trouble-shooting lige nu er at få IR-øjet til at virke så jeg kan få fjernbetjening og tastatur til at virke. Lige nu har jeg et standard Logitech tastatur og mus (kontor-stuff) og det var jo ikke lige drømmen  Snarest herefter (men har en fornemmelse af at de to problemer løser sig simultant da det garanteret er en "fælles fejl" der ligger til grund for det!)

Da jeg samlede HTPC'en i sin tid, havde jeg lidt bøvl med nogen af de små stik, særligt et som jeg ikke kunne få placeret rigtigt. Jeg har taget en serie billeder, og håber der er nogen der kan se ud fra dem alene hvad der er galt!

Så skal jeg jo gerne kunne bruge den fjernbetjening der følger med kabinettet i første omgang, og ved behov for "bogstaver" har jeg nedenstående tastatur med trackball fra et Amitech-mediecenter tror jeg det er; (beklager den manglende skarphed i billedet!)

Lige nu har jeg rent faktisk et kæmpe problem under opstart (tror der har været for mange små pil-fingre på on/off-knappen), og det er at jeg faktisk ikke får noget billede via min HDMI. Eller, det vil sige ved opstart får jeg et fint asus-billede hvor jeg kan vælge at gå i setup eller fortsætte, men herefter sker der ikke mere

Tror lige jeg skal have lånt mig til en almindelig PC-skærm igen for at se om det er fordi den efterfølgende sender signalet via standard-udgangen!

OK - lidt kaotisk start her, men håber på et par inputs!

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2008 kl. 15:45

ang. tastatur og remote, har dit kabinet indbygget IR modtager??

EDIT: hov kan du skrev remoten fulgte med til kabinettet. nu kender jeg ikke kabinettet, men de stik du har taget billeder af har ikke noget med IR eller remoten af gøre, det er tænd/sluk til bundkort (MB-PWR)

P/Power Led, er lampen for om system et tændt eller slukket,

HD LED er Harddisk lampen, om der er aktivitet eller ej.

reset SW, er reset kontakten.

også er der højtalere også videre(det er højtaleren på bundkortet, den behøves ikke sættes til.)

IR modtageren i kabinettet er enten et seperat USB stik, eller i et stik sammen med VFD displayet. og når softwaren til det er installeret skulle det virke, skal så ikke kunne sige hvor godt det virker, da jeg ikke kender kabinettet.

Ang. det med signalet til tv'et, hvis du har kontrolleret at den er sat til HDMI i bios, og du stadig ikke får noget signal op, så prøv lige og reset bios. det er beskrevet i bundkort manualen, hvordan, det heder reset Cmos.. og er en jumper på bundkortet som lige skal flyttes, frem og tilbage, efter det sætter du den til HDMI i bios igen, og prøver på ny.

hvis din skærm er HD ready(det går jeg ud fra, så sæt opløsningen til 1280x720x50hz. det hedder også bare 720p..

Redigeret af Pizzabager - 09-November-2008 kl. 16:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu