|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() Sendt: 19-December-2006 kl. 00:46 |
|||
Kan man virkelig slippe godt fra det uden at være professionel PC samler? Eller er det alt for svært? Og hvis det nu skulle lykkes, hvad koster så noget der kører fornuftigt?
Jeg har lavet et forslag i den forbindelse. Det er nu blevet så udførligt at de fleste kan være med hvis de vil. Jamen der kan jo være mange grunde til at man ikke vil selvbygge, tid og plads kan da være gode grunde. Men på den anden side kan man måske også have lyst til at bygge selv. Det giver jo en ret stor frihed i forbindelse med at vælge den rette sammensætning af komponenter. Jeg modtager meget gerne konstruktiv kritik :) for min side om emnet. Det bliver det da kun bedre af. Jeg har ikke nogen kommerciel interesse indblandet. Jeg vil lidt senere arbejde med en model der er lidt mere avanceret, valget af det afhænger jo af det man vil have, men det er ikke nødvendig på nogen måde at ofre et stort beløb på bygningen, det vil køre tilfredsstillende for færre penge. Ken_T http://home20.inet.tele.dk/wicb/ Redigeret af Ken_T - 19-December-2006 kl. 05:57 |
||||
![]() |
||||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
|||
Super initiativ - ser godt ud
![]() |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Hej Ken. Rigtig godt initiativ. Der er dog nogle ting som jeg ville lave noget om. Det er sådan nogle ting hvor du skal passe på du ikke generalisere. Du skal huske på, at oftest er det folk der ikke ved bedre som læser det, og de vil suse ud i forretninger med de selv samme ord som du skriver. Ikke at det ikke fungere, men de kan risikere at skule stå og skulle vælge, på et tidspunkt hvor de pludselig vil blive usikre, fordi de f.eks ikke er klar over, at der faktisk er valg muligheder. Dernæst er der nogle forhold specielt omkring lyd, billede og ikke mindst valg af DVD drev som man skal/bør overveje nærmere. Lyd - For mit eget vedkommende og sikkert for en hulens masse andre, der er det vigtigt at lydkortet har de nødvendige udgange. Dvs. minimum analog og digital ud. Dernæst skal/bør det være i stand til at kunne lægge analog ud samtidig med digital på samme tid. Det er en faldgruppe jeg selv er røget i. Endda på trods af, at jeg ikke har det billigeste lydkort. Billede - det er for nemt at skrive, at gfx kortet skal kunne det som det skal kunne. Du er nødtil at forklare lidt, og evt. sætte dig fast på et minimum. Jeg begynder f.eks at tvivle på, at mit gforce7300cs overhovdet er i stand til at kunne gengive en dvd afspilning i høj fomat, (et problem jeg arbejder med at finde årsagen/løsningen på for tiden). DVD drev - Nogle drev larmer. Og de larmer rigtig meget når de f.eks afspiller en dvd film. Endnu en faldgruppe som jeg er røget i. Tingene skulle gå stærkt da jeg byggede min, så jeg tog det første og det billigeste. Stor fejl! En anden ting som ville være en rigtig god detalje, og som ville fuldende en artikel/hjælp/whatever du kalder din side. Det er hvis der kom billeder af det hele, i mens det bliver samlet. Jeg ved godt det ikke direkte kan overføres til andres valg, men det er en rigtig god ting, når der f.eks er folk der læser det, som måske aldrig har set ind i en computer før. Ellers synes jeg det er en rigtig god ide. Og hvis du har behov for hjælp/råd vejl. så bare skyd løs eller fang mig på pb/msn/whatever. Det skal for retfærdighedens skyld lige nævnes, at jeg læste kun din side ganske hurtigt igennem. Det er muligt jeg misset noget, som måske allerede er beskrevet. Mht. layout, så kan det godt gøres lidt anderledes. Men det er en smagssag
|
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|||
Havde kun lige tid til et hurtigt kig her også - kigger mere når jeg kommer hjem fra job men ihvertfald super arbejde Ken_T - rigtig godt |
||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Kandersen du skriver:
"Der er dog nogle ting som jeg ville lave noget om. Du skal passe på du ikke får generaliseret for meget. F.eks skal en htpc jo ikke nødvendigvis stå i stuen. Og den skal så absolut heller ikke have et kabinet som ligner noget man er vant til at se i stue. Det er jo alt sammen spørgsmål om smag og behag. Bundkortet skal heller ikke være microatx. Men det skal passe til kabinettet." Du nævner nogle ting som du syntes er vigtige og du har jo ret i det. Men faktisk har jeg i forbindelse med omtalen af et HTPC kabinet og måden det ser ud på, tilføjet "medmindre det er beregnet til at stå på gulvet" og Det omtalte kabinet der danner grundlag for opbygningen kan kun anvende et micro bundkort, jeg skriver jo " et bundkort til det omtalte kabinet skal nødvendigvis være et micro ATX bundkort". Men på dette sted har jeg ved en fejl skrevet "ATX kabinet" - der skal naturligvis stå enten bundkort eller motherboard. Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det. Det har jeg rettet. Jeg håber de fleste har forstået dette punkt rigtigt. Så nævner du lyden og det er ganske rigtigt et vigtigt punkt. Det lydkort der findes på det anbefalede bundkort er et såkaldt "soundmax" og hører til AC97 typen. Det får nogle roser med i forbindelse med en test som "det bedste jeg har hørt fra at bundkort". Men jeg er opmærksom på problemet med lyd, men det var et punkt jeg lod ligge til senere, det er en ting der skal uddybes, så det jeg skriver også har hold i virkeligheden. Men der er plads på bundkortet til et ekstra lydkort. For at pege på noget bestemt, skal jeg også læse mere grundig på teksten, selv om jeg godt ved hvad jeg ville skrive og anbefale. Man får jo folk til at købe noget, altså bruge penge og det skal så virke og være godt til formålet. Men det er jo netop det du er inde på, det er helt rigtigt. Redigeret af Ken_T - 19-December-2006 kl. 19:16 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kandersen:
DVD drev, ja. Helt korrekt, de kan larme hvis man fejlkøber. Men et lille program kan løse problemet, det kan få et drev til at køre langsomt, det er igen noget jeg lod ligge, men som kommer Ja, hvad kan grafikkortet? Det er rigtigt som du siger at en nærmere beskrivelse er på sin plads. Men som du sikkert vil give mig ret i kræver det mere end 2 linier. Det har jeg derfor skubbet ud til snarlig fremtid :) Da hensigten i første omgang var en forholdvis let overskuelig fremstilling, der ikke druknede i for mange detaljer. I virkeligheden kan jeg forestille mig en selvstændig side, der nøjere kunne beskrive lyd, grafik muligheder, kabler og andre ting. Du vil sikkert give mig ret i at en nøjere skildring af de forskellige problemer indsat i forbindelse med den gennemgang jeg lavede, let kunne få det hele til at fremstå som rodet og uoverskueligt. Måden min side ser ud på, ja :) det er jo smag og behag, som at komme et kabinet på gulvet, kontra anbringelse på en hylde. ![]() Jeg henviser til andre danske sider der gennemgår kabinettet med billeder, i stedet for selv at vise nogen. Billeder er omfattet af copyright, så man kan ikke bare bruge løs, men nogle billeder vil man ikke blive retsforfulgt for. Man kan måske få tilladelse. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Man kan bruge "anyDVD" programmet til at nedsætte hastigheden på et drev, men det er ikke det eneste der program der findes.
Desuden kan man købe DVD drev der har en funktion der kan nedsætte hastigheden for eksempel Liteon og Plextor. "LiteOn DVD brændere har en funktion kaldet SMART-X, der tilpasser drevets hastighed efter hvor hurtigt pc'en skal bruge data fra disken. I praksis betyder det, at en Audio CD eller Video DVD der afspilles, bliver læst ved fuld hastighed i nogen få sekunder, hvorefter drevet sænker hastigheden og bliver stille og roligt. Hvis man derimod skal rippe (kopiere) en CD eller DVD, så bliver drevet ved med at køre med den højeste hastighed indtil det hele er læst. Denne funktion fungerer uanset AnyDVD." (citat venligst hugget fra dragemester) Ken |
||||
![]() |
||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||
Hvis du har et link til det program, så vil jeg meget gerne ha det, for jeg har søgt som en gal efter det til mit drev (NEC drev)
Rom blev ikke bygget på een dag. Og såvidt vides, så er de langt fra færdige endnu. Kommer tid kommer råd. Min hensigt var blot, at der skal mere beskrivelse på omkring gfx kort, specielt fordi det er en ret vital del, der kan vises sig at være et total fejlkøb.
Bingo! Det var præcis det jeg mente med layoutét på din side. Og klart, jo mere fyld desto mere rodet kan det hurtigt komme til at se ud.
Henvisninger kan bruges i mangel af bedre. Men det er langt bedre og sjovere med sit eget, specielt når/hvis det også er egne billeder. Tilladelser kan man oftest godt få, når man beskriver hensigten med brugen. Det afhænger meget af hvad det er du beder om tilladelser til. Men klø på.. Det skal nok blive godt. Og som udgangspunkt er det da helt sikkert brugeligt.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kandersen:
Jeg har glemt at sige tak for de gode råd, som jeg jo slet ikke er uening med dig i, tværtimod, så rigtig mange tak. Jeg arbejder med sagen. Det vil sige selvstændig rammer der lignede de primære. Det så godt ud. (syntes jeg)Jeg laver om på måden den ser ud på. Har tidligere haft andre sider der ikke blot var en lang beskrivelse på 1 side, men var delt om i tror jeg, 5-6 stykker. Mere overskueligt. Du er gået glip af min omtale af lite-on drev og plextor. Nero skulle også kunne nedsætte hastigheden på drev. Jeg har selv haft et lille gratis program der virkede, men kan ikke finde det mere. Men ellers kan AnyDVD gøre arbejdet. Særlig den seneste version er god. I går var jeg på nettet og så nogle jeg downloadede, men jeg syntes ikke de virkede eller at jeg kunne finde den funktion i programmet, må lige kigge igen. Men der er jo ikke meget ide i at skulle købe et program, så hellere et lite-on drev som også læser alt og sælge det gamle. Jeg har bedt om tilladelse, men ikke hørt noget |
||||
![]() |
||||
Parabolen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
![]() |
|||
Jeg vil da også rose Ken for indlægget...! Jeg påtænker også på et tidspunkt at anskaffe mig et mediacenter til mit Toshiba 32wl66.
Hvad angår kabinet er jeg lidt uenig hvad angår et af de første indlæg. Det må godt være et pænt kabinet der er værd at se på...og det Du har fundet her er et af de pæneste jeg endnu har set. Jeg synes at mange der sælges i handlen er meget grimme at se på. Jeg lægger en del vægt på et lydkort af god kvalitet. |
||||
/Erik
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har fulgt op på Kims (kandersen) gode råd og lavet et pænere look, men om det nu lige er Kims stil kan jo være svært at svare på :)
Nå, men nu ser det da sådan acceptabel ud. Fik også lige rettet nogle sprogblomster. Så skal jeg lige have lavet den sidste slutning og sige et par ord om tilslutninger og eventuelle forbedringer. Og så lige nr. 2 af de der forslag. ( man er jo nødt til lige at gøre det færdigt det tager da noget tid :) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg læste for et stykke tid siden noget om mit drev, og det jeg kom frem til var, at der skulle en firmware opdatering til, (dette ville så løse problemet med at det støjer). Problemet er bare, at den omtalte firmware kunne jeg ikke finde nogle steder.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |