|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Mjo, mja ved nu ikke
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg havde fået lavet en fejl, min side var ikke korrekt vist i explorer, kun i firefox, men det fik jeg lige rettet.
Kim, det kan godt være der lige skal laves lidt om, der hvor du siger. Men det er overhovedet ikke nemt at få det til at gå op i en højere enhed, har du prøvet at lave hjemmesider, Kim? Jeg laver det lige. Du fortrækker måske noget i stil med recorder.dk? Det er også meget fint til det formål formål som det skal tjene her naturligvis. Personlig vil jeg gerne have noget der er anderledes til det jeg ønsker at lave. Men det er lidt sværere at sætte op. ken |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hmm.. Ved godt det ikke er nemt, og slet ikke når man skal finde på et design. http://akvariet.terrabyte.dk (hardcodet i Notepad - Design er oprindeligt fra et proffessionelt firma/en kammerat der designer hjemmesider). Har et par andre mere der arbejdes på, men de er ikke officielle endnu Kan se du har rettet fejlen, og det ser klart bedre ud nu. Men jeg synes stadigvæk du skal overveje opdelingen i menuerne alt efter hvor meget der skrives om det. Eksempelvis: Indledning Hold bare samme design som du har gang i nu, men gør op med dig selv om du vil bruge een eller to koloner. Sådan som det ser ud nu, så benytter du begge dele, hvilket jeg ikke helt synes er godt. Så tager vi resten derfra, eller kassere det hele og starter forfra med noget andet |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Nogle pæne sider du laver Kandersen, og de ser meget praktiske ud. Men de ser også meget traditionelle ud og det er ikke det jeg stræber efter. Men det har du nok set. Jeg ønsker ikke at gøre det som man ser alle steder. Det skal være mere spændende. Det skal ikke have et kedeligt look, men være anderledes.
Så kan det godt ske at det ikke er så praktisk, men det får være. Jeg har lavet en hjemmeside for et firma som havde den gennem flere år. Til sidst flyttede firmaet til sverige. De fik så den ide på et tidspunkt, at de ville have et professionel firma til at erstatte den side jeg havde lavet til dem for om muligt at få noget bedre. Men de professionelle folk ville ikke påtage sig opgaven, de sagde at de ikke kunne lave det bedre. En kedelig side sælger ikke, men den bruges måske alligevel af andre grunde. Men der er ingen appel i den, man ser det alle steder. Syntes jeg. :) Det er nemt at finde rundt på i nogle tilfælde, i andre ikke. Sommetider farer man totalt vild, skønt intentionerne har været gode nok. En side behøver heller ikke at være så fuldstændig ens i sin opbygning. Og det stræber jeg heller ikke efter. Der må gerne være variation, dog ikke for meget. Men en ting er fast, det kedelige traditionelle, det laver jeg ikke, jeg kan uden besvær, men vil ikke. Sådan er det bare. Det almindelige man ser alle vegne med menuer ude til venstre, det laver jeg ikke. Min side skal i stedet opleves som fremadskridende, der vil komme en vis form for menu fordi jeg ønsker at skrive om specielle emner , men det skal ikke ligne det almindelige. Recorder dk er praktisk og overskuelig, men kedelig. Den har slet ikke noget appel til sanserne, til hvad øjet ser. Men den er ok og god til sit formål, den skal jo også tjene et andet sigte end det jeg stræber efter. Se på min side som en salgstale, det er noget fremadskridende, ikke noget der kan blades i eller skal blades i. Det er noget der går frem mod en slutning som så måske kan indeholde forskellige ting, men selve forklaringen skal der ikke blades i. Redigeret af Ken_T - 20-December-2006 kl. 11:53 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er sikker på, at du sagtens kan lave det praktisk samtidig med det er spændende. Du er jo godt på vej allerede. |
|
![]() |
|
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Synes ikke lige der var noget link til Anydvd i tråden så her er et : http://www.click-now.net/download/AnyDVD.htm
|
|
Mvh
Martin |
|
![]() |
|
soobookivi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Hej Ken_T
Tak for en super side om opbygning af en HTPC, den er super for en "novice" som mig. ![]() Jeg påtænker at opbygge en HTPC som du har beskrevet, dog vil jeg ændre kabinettet til et Antec NSK 1300. (af pladsmæssige årsager) Jeg har dog lidt spørgsmål, som jeg håber du/I vil hjælpe mig med. Mine behov er: - Optagelse og visning af DVB-T TV og analog TV - Tilslutning af CRT TV via RGB/scart - Analog lyd ud til forstærker og TV - Gerne opstart via fjernbetjening og IR modtager (USB?) Jeg har følgende spørgsmål: 1. Er den konfiguration du foreslår klar til MS Vista, eller hvad skal der til for at det vil køre tilfredstillende? 2. HTPC'en placeres i et andet rum - kan man starte den via fjernbetjeningen og en IR modtager f. eks. via USB? Eller skal den lukkes ned i standby for at fjernbetjeningen efterfølgende kan starte den op igen? Hvad er et ca. standby strømforbrug? 3. Er der problemer for MS Vista med et hybrid TV kort med 1 analog og 1 DVB-T tuner? 4. Er der radio tuner i TV kortet, og er det en DAB modtager? 5. Hvad kan du/I anbefale af software, der understøtter danske undertekster? 6. Ved programmering af en TV optagelse, kan den da starte op selv eller fra standby? / Thomas |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Lidt kommentarer til ovennævnte punkter... 1) Der er noget der tyder på at Vista kræver certificeret drivers, mulighed for ikke certificeret drivers, findes vist ikke mere. Derfor kan det blive svære med udvikling af drivers.... (også noget med nye krav af hensyn til kopibeskyttelse). Vista ser i det hele taget betænkeligt med alle de hensyn til kopibeksyttelse, som får følger for meget andet i Vista også... 3) Blanding af analog og digitalt lader sig vist kun gøre med MediaPortal... 4) DAB er bruges stort set kun i Danmark og England, derfor er udbuddet af hardware elendigt.... Mener ikke der findes særligt PCI-DAB kort mere , der har eksiteret et med propriotært software (dvs. stort set uanvendligt i kombination med andet software) 5) Det bedste program til undertekster mener jeg er DVBviewer (kun digitalt). 6) PC-en almindelige muligheder for powermanagement kan anvendes... Redigeret af avh - 27-December-2006 kl. 23:12 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke nok om Vista til at kunne danne mig et billede af hvad Vista egentlig kræver, men Spawn, der skriver på Recorder.dk, er betatester af Vista , siger at 1 GB ram er ok. Han fik ikke Vista til at lyde så krævende som jeg lige have forestillet mig. Prøv at stille et spørgsmål til ham om Vista, han svarer nok, hjælper altid gerne.
Men Asus skriver om deres motherboard, at det er kompatibelt med Vista, hvad det så lige indebærer. der er nok motherboards der ikke er. Jeg ville nok lige vente med at købe Vista, til jeg har set hvilke problemer der er med det i praksis. Som også avh skriver er der nok problemer. Jeg er ikke på min side nået til tilslutninger eller kabler i det hele taget, men det kommer. Det tager jo tid og det man skriver skal være korrekt, sludder er der jo nok af på nettet. Men til et almindeligt analogt TV , må man nok anvende s-video til Scart ind. Tekst står ikke så tydeligt på et CTR, det begrænser fornøjelsen ved HTPC. Man kan så vidt jeg ved ikke placere en HTPC i et rum og så starte fra et andet. Man skal starte manuelt fra slukket tilstand. En HTPC er jo en PC egentlig. På et hauppauge HVR 1300 kort er der digital DVB_T TV tuner plus analog TV tuner og der er Digital Radiotuner og FM tuner. Men det er ikke DAB. På et Hauppauge PVR 500 eller PVR 150 er der FM tuner Så er der jo også mange digitale Radiostationer på nettet der sender imed en bitrate foreksempel med 128, det er da godt, det bruger jeg meget. (southcast) Der kan vist fåes en plugin til MCE så vidt jeg ved. Redigeret af Ken_T - 28-December-2006 kl. 09:19 |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
MCE tilslutning til CRT tv funker fint hos mig :-) Det kræver blot lidt indstillinger på grafikdriveren (intel) så den kom i fuld skærm. Dog er billedet elendigt hvis man skal sidde og surfe på nettet. Der vil et LCD/plasa/laser tv give et bedere og mere brugbart billede. DAB kanalerne kan hentes via internettet - det bruger jeg en del. Har lavet en playlist over dr's dabkanaler som jeg har lagt ind i MCE Redigeret af Springer_dk - 28-December-2006 kl. 11:00 |
|
![]() |
|
![]() |
Springer_dk du siger
"DAB kanalerne kan hentes via internettet - det bruger jeg en del. Har lavet en playlist over dr's dabkanaler som jeg har lagt ind i MCE" Kan du huske hvordan, syntes godt jeg kunne bruge det, det er der nok også andre der kan? Eller du ved måske hvor man kan læse om det? Kunne da lige lede selv, men jeg rammer måske det forkerte. |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
Copy paste dette: <?wpl version="1.0"?> ind i en fil fx: netradio.wpl. Den skal hedde wpl til slut. På mit mediecenter er den gemt her: c:\documents and settings\kristian\my music\my playlists Nåe ja. der er to stk 100FM - den ene var en jule kanal, men det gik vist i ged for mig... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |