|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Denne http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp også sammen med webmedia, så kan du få dem alle ind i MCE.
|
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
Det er nok ikke 100% det samme - men kanalerne er. Kanalen 100Fm er slet ikke DAB .. Jeg mener at DAB bliver sendt i 192 Kbit mens radioen på nettet er kun 128 Kbits Men som alternativ til at købe en DAB radio til anlægget (enddu en dims til HIFI racket) så er net - delen ganske fortinlig |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Jo, Radio100FM er også med på DAB. Og der er i disse dage omkring jul skete ændringer i programudbud på DAB/Netradio, så en del DR kanaler er udgået, og andre oprettet. F.eks er DR Litteratur, Sport, og Gyldne Genhør udgået. Så nogle af links i tidligere indlæg skal nok rettes for at virke. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 28-December-2006 kl. 16:51 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg vil godt lige indsparke et tak til springer jeg har gemt oplysningen vil prøve det af senere.
|
|
![]() |
|
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Og lig til orientering til dem der måtte bruge mediaportal og gerne vil høre webradio : Det er meget enkelt, man højreklikker bare på linket til webradioen fx. http://jul.radio100fm.dk/netradio/100fm_live.asx og gemmer i den mappe man har valgt som streaming mappe inde i setup programmet. Man kan have lige så mange radio stationer som man ønsker. |
|
Mvh
Martin |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
fedt nok martinB - lyder ret godt - du er da tidlig oppe hvad?
|
|
![]() |
|
Martinb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
:-) Nærmere meget sent oppe :-) |
|
Mvh
Martin |
|
![]() |
|
soobookivi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Jeg har endnu ikke helt forstået problematikken med at have to tunere i en HTPC.
Umiddelbart synes jeg Hauphauge HVR 1300 virker perfekt med både en analog og en digital tuner. Så kan jeg jo f.eks. kode de analoge kanaler ind på kanal 1-5 og de digitale ind på kanal 6-9. Og så havde jeg jo forestille mig at begge kunne bruges ved valg på fjernbetjeningen. Men det kan måske ikke lade sig gøre? Ligeledes er jeg noget i tvivl om hvilket program der er bedst til at styre min kommende HTPC. ![]() Umiddelbart havde jeg forestillet mig at anvende Vista MCE når den kommer, men hvis der er andre og bedre programmer vil jeg gerne bruge det i stedet. Hvad bruger i andre? Er der nogen der har erfaringer med hvilke fordele/ulemper der er med de forskellige programmer: - XP MCE - Vista MCE - Mediaportal - DVBviewer - etc. På forhånd tak.... ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, Martin jeg var også oppe kl 4 :)
problemet med HVR1300 er nok MCE der ikke vil arbejde med en digital tuner samtidig med en analog. Og selve tanken om 2 tunere er nok at man vil bruge dem på samme tid. Se et program og optage et andet. Det gælder vist også i Vista. Men så kan man bruge media portal. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |