|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() |
Kim.t har lige et spørgsmål ang. freenas. Jeg har fulgt Michael Graves instalations vejledning slavisk og kan fint styre client'en via remote. Men uanset hvad jeg gør kan jeg ikke finde mit share når jeg har oprettet det. Sidder på en vista pc, ved ikke om det har noget at sige? Sku ved at være lidt frustrende |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Vista er notorisk kendt for sin manglende evne til at forbinde til andre PC'er pga firewall m.m. Jeg har - heldigvis - endnu ikke haft behov for at bruge en Vista PC'er, og kommer helle ikke til det foreløbig. Så jeg kan desværre ikke fortælle dig hvordan du lukker op. |
|
![]() |
|
![]() |
|
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() |
Har prøvet på en XP'er osse, men stadigvæk uden noget videre resultat.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Nah, 100kr? ved da godt porto er vild.. men prisen i dk, for den pci extender til de nye modeller koster ca. 300,- så galt er 100kr da ikke.. den lå i helt ny indpakning og ikke åbnet (altså hp indpakning) |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
God inspiration til et lille NAS. Har en enkelt på arbejdet jeg vil bruge til det. Jeg har overvejet at bruge 2½" SATA diske så er der mulighed for noget mere plads. Dog mangler jeg denne: http://www.cooldrives.com/2sahadrtoide.html |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Jeg har en - som dog er en 40-pins - men så kan du jo bare få fat i et 44-pin til 40-pins kabel. Købt på eBay fra Hong Kong. Jeg havde håbet at den kunne komme i min Synology NAS, men strømstikket var i vejen. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
Med den skal jeg vil have ekstern strøm til disken - Det jeg vil have er din løsning, med brug af SATA diske i stedet. Og så evt smide et GBit netkort i, i stedet for USB controlleren. - kommer jo an på om den kan trække det :-) Boote fra en USB disk til Free Nas Redigeret af Springer_dk - 16-September-2008 kl. 12:52 |
|
![]() |
|
![]() |
44 pin - 40 pin har et strømstik dom du føre over i adapteren (hvis stikkene har det rigtig køn - chekker når jeg kommer hjem) |
|
![]() |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
ville denne ikke virke?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7533 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14666 har lige bestil derfra for 3. gang og det virker fint. bestiller dog kun for ca. 10 $ for at undgå told og moms Redigeret af Business101 - 16-September-2008 kl. 15:37 |
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|
![]() |
|
![]() |
Nej de vil heller ikke virke da det er 40 pins. Dvs man skal igen have ekstern strøm ind - som t5700 ikke har. Min løsning vil heller ikke virke da stikket der er på 44-40 pins konverteren og konverteren jeg linkede til begge har han stik. (man kan selvfølgeligt skifte det ene, men den du linker til er selvfølgelig lettere). |
|
![]() |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvordan går det med projektet?
Har du fået kikket mere på muligheden for at benytte et OS, der giver dig mulighed for at installere en webserver, der kan køre et fotogalleri? Jeg overvejer stærkt at købe en HP T57xx og så køre SqueezeCenter og Gallery2 fotogalleriet på den. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er ikke kommet videre. Den nyeste build af FreeNAS har faktisk en web server inkluderet, men jeg har jo min Synology. Og den kører upåklageligt, så jeg ser ingen grund til at droppe den. Og så er det jo også lige det med sikkerheden man skal til at sætte sig ind i hvis man skal til at installere og konfigurer det hele selv. Jeg kikkede engang på både Gallery og Dalbum, men jeg kunne ikke se at de kunne gøre det hele automatisk - altså at man bare kopiere billeder over på drevet og der der automatisk sker en indexsering og billederne bliver stillet til rådighed på internettet. Det gør Synology jo. |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |