|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() Sendt: 07-August-2007 kl. 12:39 |
Heysan Jeg prøvede i dag at smide et 2m normalt antenne kabel i mit TV for at se om man skulle være heldig at den kunne fange noget DVB-T, egentlig mest for sjov. Til min store forundring fangede den faktisk DVB-T signal, dog "kun" 40-50% i signal styrke. Så signalet falder lidt ud somme tider og der kommer os nogle gange lidt forvridninger i billedet. Jeg tænkte så, er der noget jeg kan lave med noget alu-folie, af-isolering af antenne-kabel eller lign, for at gøre modtagelsen bedre? Eller måske lave noget med en AM-Antenne der fulgte med min reciever? Redigeret af hyldig87 - 07-August-2007 kl. 12:42 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes jeg så en aktiv DVB-T antenne i ALDI til 125 kr. Det var måske ok, hvis de har den endnu. Det var sådan en firkantet model som kunne stå på en hylde.
For enden af dit antennekabel som du nu har, skal du jo have et splittet kabel, tror det er 18cm til hver side. Så måske? |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Jeg prøvede lige at smide en alm. AM-antenne forenden af af kablet, og vupti! Så røg signalstyrke op på ca 80% og signalkvalitet svinger mellem 95% og 100%. Fanger alle kanalerne uden problemer nu :D :D :D Sq da smart! Godt at jeg gemte den ellers "Ubrugelige" am-antenne der fulgte med min reciever. Redigeret af hyldig87 - 07-August-2007 kl. 12:55 |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Det bedste er at bruge en almindelig UHF antenne (den type man modtager analog TV2 på). Den fylder selvfølgelig lidt, men hvis man har et loftsrum eller en skunk, er det oplagt man placerer den dér. Ellers må den sidde udendørs. En UHF antenne koster ikke ret meget. Her er fx en til 259,- Så kan selv de fattige studerende være med... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |