recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmelavet DVB-T antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmelavet DVB-T antenne?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmelavet DVB-T antenne?
    Sendt: 07-August-2007 kl. 12:39

Heysan

Jeg prøvede i dag at smide et 2m normalt antenne kabel i mit TV for at se om man skulle være heldig at den kunne fange noget DVB-T, egentlig mest for sjov.

Til min store forundring fangede den faktisk DVB-T signal, dog "kun" 40-50% i signal styrke. Så signalet falder lidt ud somme tider og der kommer os nogle gange lidt forvridninger i billedet.

Jeg tænkte så, er der noget jeg kan lave med noget alu-folie, af-isolering af antenne-kabel eller lign, for at gøre modtagelsen bedre? Eller måske lave noget med en AM-Antenne der fulgte med min reciever? 
Er jo fattig studerende, så kunne være rart ikke at sku købe en DVB-T antenne :)
Bor i Århus V, da det måske betyder noget med hvordan det hele skal vende?

Redigeret af hyldig87 - 07-August-2007 kl. 12:42
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 12:46
Jeg syntes jeg så en aktiv DVB-T antenne i ALDI til 125 kr. Det var måske ok, hvis de har den endnu. Det var sådan en firkantet model som kunne stå på en hylde.

For enden af dit antennekabel som du nu har, skal du jo have et splittet kabel, tror det er 18cm til hver side. Så måske?

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 12:53

Jeg prøvede lige at smide en alm. AM-antenne forenden af af kablet, og vupti! Så røg signalstyrke op på ca 80% og signalkvalitet svinger mellem 95% og 100%. Fanger alle kanalerne uden problemer nu :D :D :D

Sq da smart! Godt at jeg gemte den ellers "Ubrugelige" am-antenne der fulgte med min reciever.

Redigeret af hyldig87 - 07-August-2007 kl. 12:55
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 13:57

Det bedste er at bruge en almindelig UHF antenne (den type man modtager analog TV2 på). Den fylder selvfølgelig lidt, men hvis man har et loftsrum eller en skunk, er det oplagt man placerer den dér. Ellers må den sidde udendørs. En UHF antenne koster ikke ret meget. Her er fx en til 259,- Så kan selv de fattige studerende være med...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu