recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmelavet DVD på pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmelavet DVD på pc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmelavet DVD på pc
    Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 08:12

Hej alle

Endnu et nybegynderspørgsmål. Jeg har fået en DVD med optagelser fra et analogt videokamera optaget i +RW på en DVD optager. Jeg kan gå i Windows mediaplayer og se den, men jeg kan ikke lægge den ind på harddisken til editing.

Jeg har på min pc Windows Movie Maker og NTI CD/DVD Maker.

Og når jeg prøver at importere sker der ingenting, selvom jeg prøver alle mediefiler. DVD'en har filer der hedder Video_ts.bup , video_ts.ifo, video_ts.vob. Og video_rm.bup osv..

Hvad gør jeg forkert. Og hvilket program skal jeg ind for at lægge den på harddisk?

Med optimistisk hilsen

Annette
Til top
skt per Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 08:20

Hejsa,

Gå i stifinder og kopiere filerne derfra. Alternativ er at bruge programmet DVDdecrypter (http://www.dvddecrypter.com/).

 

Per

Til top
Annette Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 09:57

Windows kan desværre ikke åbne den. Så jeg må nok forsøge med dekrypterings programmet.

Hvis jeg investerer i en HDD/DVD optager i et af de store mærker, vil jeg så også skulle dekryptere en lignende DVD for at redigere den på pc? Eller kan man editere hjemme videoer på de nye optagere? Det er lidt svært udfra anmeldelserne at vurdere, selvom om jeg har fået indtryk af at Pioneer har et større editeringsprogram end de andre?? Men der er vel kun "grov" editering til fraklip af reklamer og lign. Hjemmevideoer kræver måske lidt mere. Jeg har haft VHS video camcorder i nogle år, og har faktisk en del rå-materiale jeg kunne tænke mig at overføre til DVD - redigeret. Derfor var jeg interesseret i KISS for at kunne lægge det på pc. Men er blevet lidt skræmt af alle indkøringsproblemerne, da jeg ikke har særlig meget erfaring og viden om forskellige teknikker.Og heller ikke om programmer, der kan det, jeg gerne vil. Og foreløbig prøver jeg dem af, der er i Windows XP (som også er ny for mig) Man skal jo krybe før man kan løbe Men alle gode tips er velkomne. Jeg har kunnet bruge meget af det, der er i de forskellige forummer!

Hilsen

Annette
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu