recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmelavet lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmelavet lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmelavet lærred
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:09
Hej,

Bikser lidt med tanken om projektor istedet for ny fladskærm - den gamle PV60 fejler trods alt ikke noget andet end den er for lille.

For at starte ud i steps har jeg tænkt mig at anskaffe en 1080p-projektor i rette model, altså den det skal være nu og fremover til den brænder sammen. Altså ikke en indstigningsmodel man påregner at skifte til næste år hvor man bliver bidt af det.

Lærred... i skolen brugte vi væggen LOL   Men kan man bygge et lærred selv til så få penge at man om et par år smider det på losseren uden at græde? Min tanke (da jeg ikke kan bruge væggen) var at lave en ramme, sætte dug/lærred på og så hængsle den i loftet så den kan vippes ned under brug og ellers bare hænger oppe under loftet og ikke gør det store væsen af sig. Sådan noget kan, med mit fingersnilde, laves så det "koster gratis".  Men dur det? Leverer det 5% af et rigtigt lærred så jeg hurtigt bliver træt af det eller leverer det 80% af et rigtigt lærred så jeg nemt kan leve med det i et par år til finanserne er til et ordentligt tab-tention?

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:59
Man kan opnå ret gode resultater med gipsplade og den rette maling. Det er en løsning jeg selv benytter. 

Du kan læse flere detaljer om et sådant projekt i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59995&PID=715194&title=ikeas-sovebio

Jeg har lagt gips på hele væggen, og pudset samlingerne op. På den måde er mit "lærred" meget anonymt. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 21:33
Det lader til at det ikke er en "hovsaløsning" men snarere en gangbar løsning!

Jeg vil kigge nærmere på tråden. Tak :)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 21:39
Hvilket bringer mig frem til følgende:

Hvor stort et billede kan jeg hive ud af en afstand på 3-4 meter? 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Hvilket bringer mig frem til følgende:

Hvor stort et billede kan jeg hive ud af en afstand på 3-4 meter? 
Det kommer i første omgang an på hvilken projektor du køber:

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:28
Ahh nice! Hvis jeg har forstået kalkulatoren korrekt så kan jeg med en BenQ W6000 hive ca. 80-90" alt efter den præcise afstand.

Jeg ved ikke helt endnu hvilken projektor jeg vil have - jeg har intet forstand på dem overhovedet så det bliver noget med at gå til en prof. og få vejledning og installation samlet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu