På juleferie hos familien, bestilte jeg et 32PFL7694H til mine forældre ved Proshop til godt 4.300. Postpudet stod der dagen efter.
Må sige vi var glædeligt overrasket, 7000 serien er to niveauer under 9000 ( har selv 32PFL9604H fra i år ) men det er billedet absolut ikke. Det ser ud til at være samme panel - uden at have 9604 ved siden af, ser det ud til at billedekvaliteten er tilsvarende - det står eminent og naturtro uden antydning af LCD-billede, man lægger ikke mærke til man ser på en LCD, ren fornøjelse at se TV må denne 7694 ( som plasma ejer gennem 4 år ) . Lyden er naturligvis ikke på højde med top modellen, men en middel.
Sort ser ud til at være som på 9000, men har ikke har 9604 ved siden af til at sammenligne.
Rammen er i sort piano, men må sige at den smalle ramme passer rigtig godt uden at dominere billedet, uden at dominere ved sort piano, faktisk er designet med den super smalle ramme bedre og mere elegant end 9000 serien som har en lidt bred ramme, en del af effekten pga de skjulte højttalere.
Fjernbetjeningen er som på top modellen, med knap til ambilight, selvom der ikke er Ambilight på modellen. Den fornemmes mindre tung end det ganske ( for ) tunge FT til 9000 serien.
Antirefleksbehandlingen er god, ingen genskin selvom skærmen peger mod et vindue, undtagen når den er slukket kan man svagt se konturen af vinduet i genskin.
Både frontpladen og selve kassen er under håndvarm selv efter flere timers drift, et godt tegn.
Alt i alt kan jeg varmt anbefale denne model, kan man leve uden Ambilight og med middel lyd fremfor top lyd, er 7000 serien at forestrække fremfor 9000 serien, kva næsten samme billedekvalitet, den smallere ramme og pris. 4.300 er billigt for det man får.
Redigeret af JA - 18-December-2009 kl. 11:12
|