recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmevideo og Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmevideo og Mac

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 11:56
Skal jeg forstå det sådan, at du vil gerne have dine optagelser organiseret og være tilgængelig lidt på samme måde som musik er det i iTunes?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 12:12
Tænkte lige, du kan jo bruge iPhoto til at organisere din billeder og Movies, jeg prøvede det for nogle år tilbage og oprettet smart albums så still billeder og film var adskilt, jeg brugte ligeledes flags og keywords for at gøre søgning endnu nemmere. I Photo skulle gerne understøtte AVCHD
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 15:29
Det hedder bare ikke iPhoto mere. 

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at organisere dem i albums ligesom jeg gør med mine billeder, jeg har bare ikke lige kunne finde ud af at gøre det i.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 16:10
Jeg samler alle mine små klip i en "film" i iMovie.
Her fjerner jeg alt det kedelige, og indsætter evt små tekster. Når filmen er færdig ligger jeg den i en folder på min DNLA Server, så kan jeg let tilgå den fra diverse tv, ipads, iphones osv.

En fil kan evt være fra en ferie eller en anden begivenhed. Jeg fik aldrig set alle de små selvstændige video klip

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Det hedder bare ikke iPhoto mere. 

Jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at organisere dem i albums ligesom jeg gør med mine billeder, jeg har bare ikke lige kunne finde ud af at gøre det i.
I know, men det med I, hænger man bare fast i...

Jeg har dog valgt at lægge alle mine hjemmevideoer/ film i iTunes "apple øko-system" og lave airplay til apple tv - iPads - iPhones etc. ligeledes kan de billeder man har delt på sin Mac ses på samme klienter. Spiller til UG
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 22:25
Tak. Vender tilbage hvis der opstår spørgsmål.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2016 kl. 17:48
Hej 

Det gik rigtigt fint med mine hjemmevideoer. Jeg kopierede dem ind i Fotos.

Jeg har fået et nyt spørgsmål. Jeg vil gerne kopiere mine billeder fra backup af PC over til min MAC, men jeg har problemer med at den ligger alle billeder ud i fotografier. Jeg kunne godt tænke mig, at jeg kunne flytte hele mapper, så jeg ikke skal hen og organisere dem igen.

Kan jeg det?

Mvh.
Lasse 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2016 kl. 22:29
apple bruger ikke folder organisation. de bruger organisation via metadata. altså data der ligger i billederne. (lidt som ungerne i dag. de er fuldkommen ligeglade med hvor ting ligger. de søger jo bare efter det) apple kan indexere således at du kan få billeder per event (hvis du tagger korrekt) per person (den kan lave ansigtsgenkendelse) og så videre. Men hvorfor kan du ikke bare kopiere hele folderen over fra din pc?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 01:28
Jeg kan sagtens hente den fra pc, problemet er bare, at når jeg importerer mapperne bliver alle billeder lagt ind, og så skal jeg lægge 330 GB billeder i albums igen.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 02:34
Hvis dine billeder er "tagged" med optagetidspunkt vil dine billeder komme ind i kronologisk orden. 330 GB lyder som en frygtelig masse. Måske de går langt tilbage i tiden, og derfor ikke vil være med optagetidspunkt. Dette kan være problematisk at sætte i orden.
Hvis de er kronologisk lagt ind, vil de være relativt lette at putte i mapper igen. Men som claus_jac siger, bliver billederne jo bare taggede med fx "Sommerferie Italien 2016" i "mappen".
/zemo/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2016 kl. 12:39
igen. jeg gentager lige. apple bruger ikke folderstruktur - at forsøge at få "folderne" ind i et apple produkt er som at forsøge at flytte himalaya. brug metatagging i stedet! Eventuelt importer hver folder enkeltvis og sikre at de er tagget korrekt. 

Folderstruktur er et levn fra en svunden tid, og fremadrettet er der INGEN applikationer der bruger den slags fordi man arbejder meget mere med dynamiske grupper. hvis du har tagget dine billeder, så kan du fx selv lave en gruppe der hedder "sommer, familie". så vil den finde samtlige billeder af familien som er taget om sommeren - på tværs af år, foldere og hvad det nu end er. - med andre ord. det bliver faktisk lettere at finde ting og de rigtige billeder hvis det er tagget korrekt. Det kan desuden gøres ultra hurtigt fordi du kan markere en masse billeder på en gang og tagge dem med et eller andet emne. Det er en voldsom opgave fra starten ja - men som tidligere sagt. som udgangspunkt opdeles de kronologisk og når man først har lavet en del, så bliver det lettere og langt mere intuitivt. - det er samme fremgangsmåde som adobe bruger i deres foto-program Lightroom. (og apple's eget professionelle program og nu desværre hedengangen, Aperture)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 14:59
Ok. Så i bund og grund skal jeg smide alle billederne over i en stor pærevælling, og lade den apple organisere det efter hvornår det er optaget (f.eks)?

Hvad er et smart-album?

Er der en der har en brugsvejledning til at gøre det på claus_jac's måde? hvor tagger jeg billederne osv.? 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu