recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højfrekvent summen på Pioneer 427XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjfrekvent summen på Pioneer 427XD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Emne: Højfrekvent summen på Pioneer 427XD
    Sendt: 13-Maj-2007 kl. 15:43

Hey,

Jeg oplever en summen fra min Pio 427XD, ikke noget der som udgangspunkt generer. Jeg har standard kabeltv fra TDC og går ud fra at det er dette signal der resulterer i støjen som udsendes fra bagsiden af skærmen. Støjen er højfrekvent og kan svagt høres når der er helt stille i stuen og plasma'en er tændt. Andre med Pio 427XD der har samme højfrekvent summen fra skærmen?

Mvh

Halsted

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 15:51
Står skærmen på 100Hz? Er ferritkernen placeret korrekt på strømkablet?
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 15:55

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hey lunddal,

Den har stået på 75 Hz men ferritkernen er placeret korrekt efter anvisningen i manualen.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Hey lunddal,

Den har stået på 75 Hz men ferritkernen er placeret korrekt efter anvisningen i manualen.

Jeg oplever noget lignende med den Panasonic jeg har i soveværelset, det er ikke noget som generer mig så meget i stuen hvor jeg har en pioneer, jeg tror dog det er noget teknologirelateret og at man hører det afhænger måske også meget af placering op af eks hårde overflader som også reflekterer lyden ud i rummet fra bagsiden.

det er en tone i 15khz-20khz, og det er bestemt ikke alle der hører toner i dette leje... eller iøvrigt lader sig genere af dem.

Der er nogle som oplever en summetone ved lyse billeder, det er ikke den du mener vel?.

Mvh

René
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hey lunddal,

Jeg oplever noget lignende med den Panasonic jeg har i soveværelset, det er ikke noget som generer mig så meget i stuen hvor jeg har en pioneer, jeg tror dog det er noget teknologirelateret og at man hører det afhænger måske også meget af placering op af eks hårde overflader som også reflekterer lyden ud i rummet fra bagsiden.

det er en tone i 15khz-20khz, og det er bestemt ikke alle der hører toner i dette leje... eller iøvrigt lader sig genere af dem.

Der er nogle som oplever en summetone ved lyse billeder, det er ikke den du mener vel?.

Hej rhsin,

Det er en konstant tone formentlig i det frekvensområde du nævner. Jeg mener ikke tonen har været der tidligere så ville egentlig gerne vide om det er en fejl ved skærmen eller et symtom?

Blev jo lidt småurolig, er ellers superglad for min pio 427 :D

/Halsted

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 17:21

Bekendt med problemerne omkring skygger på Pioneer 427? Ellers kan du læse meget mere her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=1&TPN=1

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 18:20

Hej rhsin,

Det er en konstant tone formentlig i det frekvensområde du nævner. Jeg mener ikke tonen har været der tidligere så ville egentlig gerne vide om det er en fejl ved skærmen eller et symtom?

/Halsted

I så fald tror jeg ikke du skal være bange for det er et sympton på noget faretruende... jeg syntes selv det er lidt on off hvor meget jeg lægger mærke til det.. og lader mig genere af det... det er nok også afhængig af hvormeget støj man har fået i løbet af dagen hvor følsom man er....

Mvh

René
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Hej rhsin,

/Halsted

I så fald tror jeg ikke du skal være bange for det er et sympton på noget faretruende... jeg syntes selv det er lidt on off hvor meget jeg lægger mærke til det.. og lader mig genere af det... det er nok også afhængig af hvormeget støj man har fået i løbet af dagen hvor følsom man er....

Hej alle,

Nå men jeg er blevet klogere, Embarrassed alle plasmaskærme udsender denne summen har jeg lavet mig fortælle af en medarbejder hos KT radio på vesterbrogade. Dog skal man naturligvis være opmærksom på hvis man begynder at høre det tydeligt fra 3-4 meter for så er det ikke sundt længere.   

/Halsted 

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:16
Ikke alle fladskærme udsender denne summen fra strømforsyningen !

Ved ikke hvorfor, men 50" plejer ikke at ha disse problemer - sikkert fordi man har overdimensioneret for at være sikker på at drive panalet.

Min 50" er lydløs fra strømforsyningen.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
TapeConnection2 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-April-2007
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Bekendt med problemerne omkring skygger på Pioneer 427? Ellers kan du læse meget mere her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723& PN=1&TPN=1

Ja, Gud forbyde at manden fortsatte med at være glad for sit TV!

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 12:28

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Ikke alle fladskærme udsender denne summen fra strømforsyningen !

Ved ikke hvorfor, men 50" plejer ikke at ha disse problemer - sikkert fordi man har overdimensioneret for at være sikker på at drive panalet.

Min 50" er lydløs fra strømforsyningen.

er du sikker på at den lyd kommer fra strømforsyningen?.. er enig i hvis der kommer et helt lyst billede på skærmen kan den summe lidt, og dette kan helt sikkert komme fra strømforsyningen, men nok også en kombination at når alle plasmaceller lyser op så blinker de jo, og er det kun en lille del af cellerne der lyser op hører man det ikke, men ved helt lyse billeder er det jo alle celler der lyser op og den summen bliver så massiv at man faktisk kan høre den fra en afstand osse (man kan jo faktisk altid høre den hvis man sætter øret tæt på skærmen)

Men jeg tror nærmere den højfrekvente lyd der er forsøgt beskrevet nærmere ligger i plasma teknologien som en bruger også har fået fortalt i en butik, hvordan den så opstår i skærmen er uvist, men jeg vil syntes den er både for konstant og for høj til at det kan være strømforsyningen, den kan høres rimeligt konstant og ens i sin lyd uanset hvad der er på billedet om det er lys eller mørk.

Redigeret af rhsin - 15-Maj-2007 kl. 12:41
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu