recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højhastighed Trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højhastighed Trådløs

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 20:38
Du gør det sådan her:

Skriv i ie eller crome eller hvad du nu bruger.

192.168.0.1 ( tryk enter )

Brugernavn: admin
Adgangskode : password

Ind i wifi multimedia, og så sætte wmm support til on.

Gem opsætningen

Redigeret af Per Korshøj - 07-December-2012 kl. 20:39
Per Korshøj

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Du gør det sådan her:

Gem opsætningen

GENIALT. Det har i hvert fald virket en del hos mig. Nu kan min mobil da nå op på +25 mbit, hvilken den ikke kunne før!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Du gør det sådan her:

Gem opsætningen

GENIALT. Det har i hvert fald virket en del hos mig. Nu kan min mobil da nå op på +25 mbit, hvilken den ikke kunne før!

Mener så lige man skal have yousee til at gemme opsætningen, da den eller ikke husker det næste gang de skriver en fw til routeren
Per Korshøj

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 20:46

Du gør det sådan her:

Gem opsætningen

Jeg kom ind i det, og fik det ændret. Men der var desværre ingen forskel. Jeg kan kun få omkring de 24-27mb.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Mit netkort er Ralink RT 5390  og kører 802.11 B/G/N
Burde den så ikke?

Hvis dit netkort hedder noget med N, har du i teorien mulighed for at få en hastighed på over 100 Mbps  hvis din router (access point) ellers understøtter N standarden (hvilken CG3000 gør så vidt jeg kan se fra en Google søgning).

Men... det er teori. I praksis vil din hastighed formentlig være et godt stykke under 100 Mbps. At du kun får 30 Mbps er på ingen måde usædvanligt (måske kan kanalvalg påvirke hastigheden).

Redigeret af JesperLund - 07-December-2012 kl. 23:11
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 00:28
Og routeren kører kun i N mode, hvis alle enheder på netværket understøtter N mode. Hvis en enhed kører G mode trådløst, vil alle enheder køre i G mode.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og routeren kører kun i N mode, hvis alle enheder på netværket understøtter N mode. Hvis en enhed kører G mode trådløst, vil alle enheder køre i G mode.

Det afhænger nu lidt af dit access point. Det som jeg bruger kan godt håndtere G og N enheder samtidigt uden at det går mærkbart udover N hastigheden. Men jeg har oplevet det som du beskriver på et andet (billigere) BGN access point.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 07:23
Cg3000 kan sagtens levere mere end 25-27 mbit. Også selv om der skulle være enheder der er koblet op med G standarden. Det trådløse netkort (ralink rt5390) er desværre kun et 1x1 netkort så opkoblingshastigheden kan max være 150mbit, som jo er en teoretisk hastighed

Normalt virker det, bare at sætte wmm til on. Har prøvet det et par gange. Men ikke i dette tilfælde.

Redigeret af Per Korshøj - 08-December-2012 kl. 08:44
Per Korshøj

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det afhænger nu lidt af dit access point. Det som jeg bruger kan godt håndtere G og N enheder samtidigt uden at det går mærkbart udover N hastigheden. Men jeg har oplevet det som du beskriver på et andet (billigere) BGN access point.
Puha, det er lidt sort snak. N og G, det siger mig ikke meget. Jeg ved, at routeren modtager mellem 100 og 106mb hele tiden, men jeg kan ikke få det op til min bærbare. Jeg har prøvet på min iPad 4, og iPhone 5, og de stopper også ved de 26mb. Per Korshøj, var så super flink, at give mig noget fjernsupport i går, men han kunne heller ikke, få det til at køre. Jeg fik min hastighed sat op, for at være mere forberedt, til alle de streaming produkter som er på vej. Jeg ved sgu snart ikke, hvad jeg skal gøre.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 10:16

Cg3000 kan sagtens levere mere end 25-27 mbit. Også selv om der skulle være enheder der er koblet op med G standarden. Det trådløse netkort (ralink rt5390) er desværre kun et 1x1 netkort så opkoblingshastigheden kan max være 150mbit, som jo er en teoretisk hastighed

Normalt virker det, bare at sætte wmm til on. Har prøvet det et par gange. Men ikke i dette tilfælde.
Ja, mit system er bare stædigt.
Super mange tak, for din fjernsupport igår.Clap
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

(måske kan kanalvalg påvirke hastigheden).

Question Den er jeg, heller ikke med på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
smokey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2009
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smokey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 11:06
Hej Flemming

Jeg har kørt med YOUSEE Routeren i et par år, og den har ingen problemer med at levere de høje hastigheder trådløst. Jeg har dog gjort mig den erfaring, at routeren skal have security options sat til:

WPA-PSK + WPA2-PSK

ellers cutter den ved 25 mbit.

Prøv at logge ind på routeren, som Per har beskrevet i sit indlæg og går herefter til:

SETUP (menuen i venstre side)
vælg
Wireless settings
sæt/check at 802.11 mode = 11b/g/n
sæt/check Control channel = 1
Security Options:

Sæt/check kryds i WPA-PSK + WPA2 -PSK
     Tryk Apply
luk

Og prøv så lykken       
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>