recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højhastighed Trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højhastighed Trådløs

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Cg3000 kan sagtens levere mere end 25-27 mbit. Også selv om der skulle være enheder der er koblet op med G standarden. Det trådløse netkort (ralink rt5390) er desværre kun et 1x1 netkort så opkoblingshastigheden kan max være 150mbit, som jo er en teoretisk hastighed

Normalt virker det, bare at sætte wmm til on. Har prøvet det et par gange. Men ikke i dette tilfælde.

Ja, mit system er bare stædigt.

Super mange tak, for din fjernsupport igår.Clap

Ja den er stædig.
Per Korshøj

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af smokey smokey skrev:

Hej Flemming

Jeg har kørt med YOUSEE Routeren i et par år, og den har ingen problemer med at levere de høje hastigheder trådløst. Jeg har dog gjort mig den erfaring, at routeren skal have security options sat til:

WPA-PSK + WPA2-PSK

ellers cutter den ved 25 mbit.

Prøv at logge ind på routeren, som Per har beskrevet i sit indlæg og går herefter til:

SETUP (menuen i venstre side)
vælg
Wireless settings
sæt/check at 802.11 mode = 11b/g/n
sæt/check Control channel = 1
Security Options:

Sæt/check kryds i WPA-PSK + WPA2 -PSK
     Tryk Apply
luk

Og prøv så lykken       
Lykken var desværre ikke med mig. Den eneste forskel, var at jeg havde ved sæt/check Control channel = 1, der stod den til 8. Men det hjalp desværre ikke, at ændre til 1.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 11:14

Cg3000 kan sagtens levere mere end 25-27 mbit. Også selv om der skulle være enheder der er koblet op med G standarden. Det trådløse netkort (ralink rt5390) er desværre kun et 1x1 netkort så opkoblingshastigheden kan max være 150mbit, som jo er en teoretisk hastighed

Normalt virker det, bare at sætte wmm til on. Har prøvet det et par gange. Men ikke i dette tilfælde.

Ja, mit system er bare stædigt.

Super mange tak, for din fjernsupport igår.Clap

Ja den er stædig.
Ja, det er noget gammelt LO..Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
newbie31 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér newbie31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:06
Hej

Jeg har en Cisco E2500 router.

Jeg ville ligeledes gerne køre en hurtigere trådløs forbindelse, men kan ikke finde noget wmm eller lignende i menuerne for routeren. Routeren skulle være rigtig god og være testvinder. Dog kører mit interne netværk ikke mere end 20 mbit eller noget i den stil!

Nogle ideer?
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:14
Hvilken hastighed kan du opnå hvis du sætter kabel til din laptop?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:15
Man kan risikere at kæmpe næsten i blinde med trådløs teknologi.
Det kan være simple støjende elkomponenter som en defekt fryser. Eller måske et defekt trådløst netkort hos naboen osv. som er skyld i at hastigheden ikke kan presses op til det som er angivet.

Hvis du over kabel kan køre 100 Mbit til internettet, så kan du efterfølgende teste hastigheden imellem en kablet maskine og en trådløs maskine som begge er på routeren.
Hvis hastigheden ikke kan komme over 25 Mbit, så gentag test med et andet netkort.
Er problemet der stadig så flyt udstyret ud til en kammerat og gentag testen.
Hvis hastigheden stadig ikke kommer over 25 Mbit, så er routeren defekt.

Redigeret af Cyberguyen - 08-December-2012 kl. 12:16
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Hvilken hastighed kan du opnå hvis du sætter kabel til din laptop?
Hvis det var mig, så har jeg lige prøvet, og der var den på 96MB.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det kan være simple støjende elkomponenter som en defekt fryser. Eller måske et defekt trådløst netkort hos naboen osv. som er skyld i at hastigheden ikke kan presses op til det som er angivet.

Hvis du over kabel kan køre 100 Mbit til internettet, så kan du efterfølgende teste hastigheden imellem en kablet maskine og en trådløs maskine som begge er på routeren.
Hvis hastigheden ikke kan komme over 25 Mbit, så gentag test med et andet netkort.
Det må da næsten være i routeren. Jeg kan heller ikke få min iPhone/iPad over de 25-26. Både min bærbar og stationære kommer over 95 på kablet.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 12:58

Det må da næsten være i routeren. Jeg kan heller ikke få min iPhone/iPad over de 25-26. Både min bærbar og stationære kommer over 95 på kablet.
Yousee har en højhastigheds router, som hedder Netgear WNR2000, men de tager 600kr, hvor den kan købes meget billigere andre steder, men så er den jo ikke lige til, ar sætte til?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:38
Man kan jo også bare købe et nyt accesspunkt eller en ny router og efter udstyret fra YouSee. På den måde har man frit valg til også at vælge noget kraftigere.

Jeg har også en CG3000, men den er sat op til at køre som et rent modem og så har jeg en lidt mere seriøs firewall til at håndtere routing.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:41

Man kan jo også bare købe et nyt accesspunkt eller en ny router og efter udstyret fra YouSee. På den måde har man frit valg til også at vælge noget kraftigere.

Jeg har også en CG3000, men den er sat op til at køre som et rent modem og så har jeg en lidt mere seriøs firewall til at håndtere routing.
Er det ikke besværligt? Hvad skal jeg eventuelt gå efter?
Det sjove er, at jeg har fuld styrke på i hele huset, fra kælder til første sal. Så rækkevidden, er der ikke noget galt med. Men jeg vil nu gerne, op på minimum 50MB. Det skulle da ikke være umuligt?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:43

Yousee har en højhastigheds router, som hedder Netgear WNR2000, men de tager 600kr, hvor den kan købes meget billigere andre steder, men så er den jo ikke lige til, ar sætte til?

WNR2000 er en standard router og kan ikke køre DOCSIS, så du skal opsætte CG3000 til at agere som modem foran den som med alle andre routere.

Så ville jeg hellere vælge en D-link  DIR-825, som jeg så der var én som har til salg herinde. Det er et stykke seriøst hardware til prisen. På den kan man også kan vælge at lægge DD-WRT software på som næsten kan alt på nær at lave kaffe.

Rettelse: Den er blevet solgt den 4. dec for 200 kr

Den findes her på edbpriser:

Fordelen ved DIR-825 er CPU og RAM som er overdimensioneret, samt at den kan køre custom software.

Redigeret af Cyberguyen - 08-December-2012 kl. 13:46
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu