|
Hjælp ... aner ikke hvad vi skal købe. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
udgang99 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-December-2012 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2012 kl. 16:48 |
Hej folkens,
Jeg har absolut minus forstand på musikanlæg, men står og skal købe "et eller andet", så vi igen kan få noget musik i stuen. Vi har haft et "lille" minianlæg fra Philips (Streamify) til 3000kr, men efter at have haft det til reparation tre gange, har vi fået pengene tilbage... nu skal der noget nyt op. Krav: 1) det må helst ikke koste meget mere end de 3000 vi har fået tilbage. 2) Løsningen skal indeholde "alt", altså også højtalere. 3) Man skal kunne afspille både fra USB-stik og CD. 4) Det vil være super hvis det kan streame musik fra feks Spotify og/eller WimP m.fl. 5) Det vil være ekstra meget super, hvis det kan remote-controlles med vores nye Nokia Lumia 920 (windows phone 8). Vi er på ingen måde "lyd freaks" ... lyden skal "bare være i orden/ok"... vi kan sgu alligevel næppe høre forskel. Er der nogen der kan hjælpe med forslag til hvad vi kan købe? Det vil være virkelig, virkelig værdsat!!! -Kim
|
|
![]() |
|
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil umiddelbart tro at du får bedre lyd med et sæt fra fx Hifi Klubben end fra Elgiganten eller Bilka.
Der er bla.a. et sæt her: Selvom der er usb på fronten så tror jeg ikke den kan afspille musik direkte fra en usb-stick. Man kunne måske opgradere højttalerne eller udbygge med en subwoofer senere. Højttalerne er nemlig MEGET små. Jeg har dem selv i soveværelset og de spiller faktisk fint. Spotify er nok billigst at få gennem din pc/mac og evt. tilslutte den til stereoanlægget. Jeg bruger selv en Sonos SP90 til at streame Spotify via min Android mobil ud gennem stereoanlægget i stuen. Men en Sonos koster omkring 2300 kr. oven i. Eller spørg i Hifi Klubben hvad du bedst gør. Der er sikkert løsninger som jeg har overset. Der er lidt video om det her:
Redigeret af Steen F. - 26-December-2012 kl. 07:38 |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Jeg synes du skulle tage et kig på el giganten hjemmeside under deres "hjemmebiograf" sektion og se hvad du kan hive hjem til lige knap 3000. Vi har et sorround anlæg fra samsung til 2500, da vi ikke har så mange penge til alt det hifi andre herinde køber.
Jeg er sku fint tilfreds med det anlæg og vi kan høre 5.1 når vi ser film, så hvis du f.eks overvejet et samsung fjernsyn også, når du skal kigge efter det, så har men en rimelig integration der. Jeg er udemærket klar over man ikke får den vilde hifi, men man får noget for sine penge. Vores sorround kan sku egentlig spille ok højt og en ok lyd, siger naboer ihvertfald hehe
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19664 |
Den største fejlopfattelse er i mine øjne at "jeg kan alligevel ikke høre forskel" og så køber man noget "bras".
Alle kan høre forskel, men de fleste lader sig snyde og siger til sig selv at det lyder "godt nok". Jeg vil til enhver tid anbefale rimelig stereo, frem for middelmådig surround og det skulle alle dem der siger "det her er godt nok" prøve at lytte til. Klaus |
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 237 |
Hvad med at købe denne: Panasonic SC-BTT290
Så får I surrond oven i købet. Den kan købes mellem kr 2700 og 3700 - check pricerunner En kort anmeldelse: http://www.expertreviews.co.uk/home-entertainment/1293457/panasonic-sc-btt290 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg vil godt støtte op om klaus' kommentar. Køb fornuftig stereo med min en 2 vejs reol/stander højttaler. Det du får ekstra ud af det er bare så meget mere værd end en alu/b&o lookalike. Måske skulle du starte med en cd/forstærker/HT kombo fra klubben, AVconnection eller måske Otto. De ved hvad god lyd er. Så kan du jo altid opgradere med Sonos eller en streamer senere.
Måske købe brugt? BS |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Typisk at det bare skal kunne det hele for ingen penge.... Nu har du jo erfaret at det ikke kunne laves for 3000kr så du må sgu spytte flere penge i kassen. http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-piccolo-dali-lektor-1_blu-ray-stereosystem.htm Dette sæt til ca 5000kr kan streame spotify direkte og højttaleren er ret fornuftig.
Tror intet kan remotes med windows phone... Alt for få solgte tlf...
|
|
![]() |
|
udgang99 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-December-2012 Status: Offline Point: 3 |
Jojo, men nu startede jeg jo med at sige at jeg INGEN forstand har på musikanlæg - det indebær jo også at jeg ikke ved hvad tingene koster! ![]() MEN altså, mange mange tak til alle de fine forslag. Nu har jeg ihvertfald noget at læse op på. Jeg er speciel interesseret i det der Sonos-halløj, da jeg kan se at man kan få en (uautoriseret) app til min Windows 8 mobil (http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/phonos/de3df14b-8d17-e011-9264-00237de2db9e) ... men kan man afspille CD'er på Sonos? Kan man tilslutte ekstern harddisk via USB? |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
3.000 er ikke meget.
Men du har en telefon til 4-5.000 kr, som kan rigtig meget, herunder modtage stream fra Spotify, og indeholde temmelig mange rippede cd'er. Så brug telefonen! Køb to højttalere og en lille ren stereoforstærker. Til prisen kan du sikkert ikke få udstyr som understøtter trådløs overførsel via DLNA eller Bluetooth - som din telefon understøtter, men så må du benytte et gammeldags kabel med to almindelige jack stik... Hvilken kombination af forstærker og højttalere til 3.000 kr som er bedst ved jeg ikke. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
Du kan ikke tilslutte usb harddisk putte cd'er i en sonos, til gengæld kan du rippe din cd samling på computeren og lade sonos'en afspille dem derfra eller fra en netværksharddisk (også kaldet en nas). En ca. 3000 kroners løsning kunne være en Sonos Play:3 https://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/sonos/sonos_play3_tradlost-musikanlag_hvid.htm og en nas som fx. den her http://www.edbpriser.dk/nas-lagringsserver/iomega-ez-media-og-backup-center-id-6833146.aspx?q=nas. Det bliver ikke fantastisk lyd for det er begrænset hvad man kan få ud af en æske på Play:3's størrelse, men du kan få afspillet pladesamlingen, wimp og spotify og styre showet fra din telefon. Pladesamlingen ripper du med et program som fx. dbpoweramp, det er ret nemt. Redigeret af strandvasker - 27-December-2012 kl. 09:59 |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Genialt råd. Det viser bare hvordan folks prioriteter ikke hænger sammen. Man giver gerne 5-6000 for en mobil der kan ALT. Men et stereoanlæg der skal kunne ALT, gider man fandme ikke betale for... for det behøver jo ikke lyde godt alligevel! Goddag mand... Til trådstarter, det er skam ikke for at disse dig. Men det bedste råd er nok bare at du køber det pæneste.
|
|
![]() |
|
kloppern ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
SandSand, Helt ærlig! De fleste mennesker bruger deres tlf. væsentlig flere timer end deres anlæg, så det er vel ikke en hel skæv prioritering!
Ontopic. Hvis det var mig, ville jeg købe et par af de her højtalere: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_zensor-1_hojttaler_hvid.htm og den her forstærker: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm Til afspilning er der jo flere muligheder, men jeg ville nok vælge at købe en Ipod touch: http://www.dba.dk/ipod-touch-4-64-gb-2-aar/id-88543542/ Den ligger du så al din musik over på, og streamer til den her: http://www.dba.dk/router-wireless-apple-ap/id-88546102/ Jeg ved godt at det vist ikke opfylder et eneste af jeres ønsker, men omvendt: 1. I kan styre musikken trådløs fra Ipoden (tror også I kan bruge spotify, men er ikke sikker). 2. I får god lyd for pengene. 3. Der er gode muligheder for senere at opgradere eller udskifte enkelte dele (evt. senere tilslutte Sonos) 4. Det er efter min mening ganske pænt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |