|
Hjælp! ! ! ! Ridser i plasma skærm. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DisKO ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-December-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2014 kl. 10:29 |
Hej,
Jeg er den meget glade ejer af et Pioneer LX5090H, den sidste KORU, som jeg nidkær har passet på i de år jeg har haft det. Det var med tåre i øjnene at jeg her til morges konstaterede at der var kommet lange ridser i skærmen. Min datter på 3 år. havde fundet en skruretrækker som jeg havde glemt at pakke væk igår, og hun syndes åbentbart at fjernsynet trængte til en reparation ![]() Spørgsmål er, kan det på nogen som helst måde repareres eller kan frontglaset skiftes og fås det egentligt, da produktionen jo er ophørt? What to do.....?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det der er sket, er at den Coating der er på skærmen er ridset. Det kan der med sandsynlighed ikke gøres noget ved, andet end den skal udskiftes hvis den kan. Så er der også lige det med økonomien i det, om det er omkostningen værd.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Som Radiomanden skriver, der er nok ikke så meget at gøre ved ridserne. Sket er sket. Panelet kan muligvis skiftes - under forudsætning af, af dette stadig findes som reservedel. Det du så skal gøre op er jo, om du selv mener at en udskiftning kan betale sig. Jeg kender ikke prisen på et nyt panel, men et slag på tasken kan "Øvelsen" sikkert godt koste omkring 6 - 8000 kr
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
DisKO ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-December-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 5 |
Tusnd tak for svarene.
Det var nok det jeg inderst vidste, at det ville blive en halvdyr affære hvis det overhovedet kan lade sig gøre.... øv. Jeg vil dog prøver at ringe til et pioneer servicecenter på mandag og høre hvad de siger.
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
http://www.amazon.com/Rapid-Autocare-Liquid-Glass-Repair/dp/B002G1XHYW
Jeg ville (måske) prøve med noget reparations væske til glas.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Tak for linket. Problemet er dog at fronten ikke er lavet af glas, men af et eller andet hårdt plastmateriale som er coated med et eller andet anti-refleksionsmateriale. Hvis du prøver at "slibe" ridserne væk, vil det bare blive meget værre
![]() Jeg har googlet mig frem til et par tråde på nettet som omhandler det samme problem, og konklusionen er, prøv forsikringen eller lev med det.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Lev med det, det ses ikke når skærmen er tændt. Og pas så lidt bedre på din datter og skarpe genstande.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |