|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() Sendt: 28-August-2008 kl. 21:57 |
Hej Alle Så er der grå hård igen.. puha... Jeg har begge kort sat i min maskine og de er installeret med samme driver som det første kort. Jeg har valgt at søge på begge kort under kanal søgningen og vista finder næsten 200 kanaler. Så det er fint indtil videre. Det underlige opstår at hvis jeg optager et program og vil se et andet siger vista at der ikke er tv signal. dvs. de 2 fungere som 1 tv kort. Jeg har indtil videre fejlsøgt i 2 timer og har prøvet følgende uden det hjælper: *Byttet rundt på antennekabler. Dette er de ting jeg har forsøgt men uden held!! er der en som har en anelse om hvad der går galt? Jeg har lagt mærke til at kortene skiftevis lyser rødt/grønt alt efter hvad jeg ser. Så tror kortene virker fint. Der gemmer sig nok en fejl 40 et sted Håber virkelig at der er en som har en ide eller selv har prøvet fejlen! Alle ide'r og forslag er meget velkommen På forhånd 10000000 tak M.v.h. Søren Bundgaard Redigeret af soren_b - 28-August-2008 kl. 22:08 |
|
![]() |
|
LarsenLP ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Har du opgraderet firmware i begge kort til seneste version? http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0144259 Hvilket P/N og rev. står der bag på dine CAM-moduler? Hvordan har du sluttet kortene til FireWire? Begge direkte til motherboardet, eller bruger du "hub'en" på det ene kort til at forbinde det andet kort med? Hvad siger rapporten fra FireDTV Support Tool? Bør ligge i Start-menuen efter installation af FireDTV drivere... Prøv evt. at slutte ét kort til ad gangen, og se om du kan isolere fejlkilden til et FireDTV kort, et CAM-modul, et SmartCard eller et antennestik/-signal. |
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() |
Hej Tjekker lige resten når jeg kommer hjem!
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er jeg ved at teste her hjemme. Ca modulerne har følgende data: Nedenfor har jeg data for MCE tools: Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0) ------------------------------------------------------------ ------------------- Generated on (Y/M/d): 2008.08.29 FireDTV / FloppyDTV devices: ------------------------------------------------------------ ------------------- devices found: 2 Status for device 1 Model : FloppyDTV C/CI GUID : 0x0012872602002164 HW Ver.: 00.00.00 FW Ver.: 0.0.0 Build 0 Driver : 4.8.0 M Frontend Status: Frequency.: 500992 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 65526 Locked : NO CAM Module: Viaccess Status for device 2 Model : FloppyDTV C/CI GUID : 0x0012872602001A6B HW Ver.: 01.26.02 FW Ver.: 2.4.0 Build 51440 Driver : 4.8.0 M Frontend Status: Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160 Locked : NO CAM Module: Viaccess Windows System Information: ------------------------------------------------------------ ------------------- OS Path: C:\Windows OS Version: Microsoft Windows Vista, Service Pack 1 (Build: 6001) OHCI Controller: Manufacturer: VIA Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller MCE Plugin: ------------------------------------------------------------ ------------------- Plugin Version 2.0.0.0 Service started! FireDTV Transponder List: ------------------------------------------------------------ ------------------- Transponder List found: Cable FireDTV Tools: ------------------------------------------------------------ ------------------- No running FireDTV tools found Er der nogen som kan bruge disse data? Kan godt se at den ene siger intet signal men det har den stadig selv om der bliver byttet om på kablerne!! |
|
![]() |
|
![]() |
Nu siger den
------------------------------------------------------------ ------------------- Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0) ------------------------------------------------------------ ------------------- Generated on (Y/M/d): 2008.08.29 FireDTV / FloppyDTV devices: ------------------------------------------------------------ ------------------- devices found: 2 Status for device 1 Model : FloppyDTV C/CI GUID : 0x0012872602002164 HW Ver.: 01.26.02 FW Ver.: 2.4.0 Build 51440 Driver : 4.8.0 M Frontend Status: Frequency.: 500992 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160 Locked : NO CAM Module: Viaccess Status for device 2 Model : FloppyDTV C/CI GUID : 0x0012872602001A6B HW Ver.: 01.26.02 FW Ver.: 2.4.0 Build 51440 Driver : 4.8.0 M Frontend Status: Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160 Locked : NO CAM Module: Viaccess Windows System Information: ------------------------------------------------------------ ------------------- OS Path: C:\Windows OS Version: Microsoft Windows Vista, Service Pack 1 (Build: 6001) OHCI Controller: Manufacturer: VIA Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller MCE Plugin: ------------------------------------------------------------ ------------------- Plugin Version 2.0.0.0 Service started! FireDTV Transponder List: ------------------------------------------------------------ ------------------- Transponder List found: Cable FireDTV Tools: ------------------------------------------------------------ ------------------- No running FireDTV tools found Fatter ingenting |
|
![]() |
|
![]() |
Så er der endnu en underlig status: Periodisk har den ene tuner 100% signal få gange er det begge 2. Det er som om den ene mister signal periodisk!!! Håber der er en som siger det ved jeg |
|
![]() |
|
![]() |
Så er der ny status.. Jeg har været en tur i bio. Da jeg kommer hjem virker begge tunere af en eller anden grund.. Men tak for hjælpen LarsenLP
![]() |
|
![]() |
|
LarsenLP ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Fint at det virker - træls ikke at vide hvorfor :-) |
|
![]() |
|
Sadanset ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej, Min erfaring - som du også kan læse om i Digital-Everywheres forum - er, at der er generelt problemer med to FireDTV C/CI med TV pack 2008. Der er mange, der kun får det til at virke stabilt ved at fjerne det ene. Jeg tror, at DE er opmærksom på problemet - efter sigende er de i gang med en ny DVB-C driver til VMC, som udover at virke med flere tunere, også skulle kunne vise H.264 kanaler. Det sidste vist nok ved at konvereter mpeg4 til mpeg2 on the fly. Det er dog bare rygter. Bjørn |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |