Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bettina1983
Ny bruger
Oprettet: 31-August-2009
Status: Offline
Point: 2
|
Emne: Hjælp ang. Lumatron optager model dvdcr-1 Sendt: 31-August-2009 kl. 19:49 |
Hej allesammen, Jeg skriver herinde for at høre om nogen kan hjælpe mig med og fortælle hvordan jeg optager fra VHS bånd over på DVD. Håber der er nogen der kan hjælpe?
Mvh Bettina Larsen
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 19:59 |
Er det Kommercielle bånd eller egne optagelser. Er det førstnævnte så kan du givetvis ikke p.g.a. kopibeskyttelse, det kan selvfølgelig være. at et klistermærke som Lumatron ikke tager højde for det og kan kopiere alligevel. Selve funktionen skulle være Play Tape-Rec DVD. Manualen har sikkert nærmere om funktionen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Søren Ingemann
Super bruger
Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Point: 497
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 20:05 |
Øv hvor er du (igen) nedladende, Radiomand...  Selvfølgelig er Lumatron ikke high-end, men det opfylder nogens behov. Du burde nøjes med at svare hvad der bliver spurgt om - og så pakke din egne forudindtagede meninger et vist sted hen...
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 20:08 |
Jeg har optaget flere af mine egne bånd på denne måde. Scart sættes i VHS og DVD recorders ext. indgang. Vælg denne indgang som regel muligt på recorderens remote, ellers i menuen. Fra recorder til TV scart eller HDMI.
Og så kan du bare starte båndet, og hvis det kommer op på skærmen, kan det også optages. God fornøjelse
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 20:12 |
Jeg mener, at der her er tale om en kombienhed.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 20:12 |
bettina1983 skrev:
Hej allesammen, Jeg skriver herinde for at høre om nogen kan hjælpe mig med og fortælle hvordan jeg optager fra VHS bånd over på DVD. Håber der er nogen der kan hjælpe?
Mvh Bettina Larsen
|
Hej Bettina, og velkommen til recordere.dk
Der kan som Radiomanden er inde på være kopibeskyttelse i "Købebånd", men der er ikke sikkert.
Nu er det snart længe siden jeg har benyttet min videomaskine, så det jeg skriver kan være helt hen i vejret. Men umiddelbart vil jeg da tro, at du kan tilslutte din videomaskine med et scartkabel til din DVD-optager.
langsommelig affære, for det må være noget med at du afspiller dit videobånd, samtidig med at du optager på DVD.
Men jeg må indrømme at jeg er på herrens mark. Check også gerne dine Video - og DVD maskinernes manualer
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 31-August-2009 kl. 20:20 |
Radiomanden skrev:
Jeg mener, at der her er tale om en kombienhed.
|
Hvis det var tilfældet, ville det være så enkelt at trykke på en syncro knap, at selv en tre-årig kunne finde ud af det.
|
 |
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 07:55 |
Her sakset lidt tekst fra en reklame:
Lumatron dvd/Video Combi Maskine med divx - model DVDCR-19
- Multi format DVD optager og stereo video
- Optager DVD+R/RW og DVD-R/RW
- Kan afspille DVD+/-R/RW, VCD, SVCD, Jpeg, MP3, WMA, CD, R/RW, DivX og Xvid.
- Kan kopiere fra video til DVD og fra DVD til video - undtagen de kopisikrede
- Video: Nicam/A2 stereo & long play
- Optagekilderne er uafhængige, sådan at der kan optages på video og afspilles film fra DVD
Bemærk lige teksten i fjerde linie, om kopisikrede, optagelser
Hvis du vil sikkerhedskopiere dine købefilm, så bliver du nok nødsaget til at tilslutte videomaskinen til din PC og så den vej rippe optagelserne
|
 |
bettina1983
Ny bruger
Oprettet: 31-August-2009
Point: 2
|
Sendt: 02-September-2009 kl. 08:40 |
Tak til for alle jeres indslag, jeg vil prøve igen
|
 |