recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! -bundkort lyd<hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP! -bundkort lyd<hdmi

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 03:03
Opsætning 1:
Ja det kan godt lade sig gøre, hvis du smider et alm. mini jack - phono kabel i bundkort og så forbundet til phono stik på tv, hvis dit tvhar denne mulighed. Mit bundkort - Abit nf-m2 spytter lyd ud af både optisk ud og minijack - typisk det lysegrønne stik på en gang.

Opsætning 2:
Nu har jeg ikke læst de andre links, men hvis bundkortet har en digital optisk/coax udgang, så vil det kunne føde forstærker med det nødvendige signal.

Overall
Bruger du opsætning 1 med phono kabel, så har du analog lyd på dit tv, hvis du ikke gider tænde din forstærker. Hvis du så får lyst til at smide en film på dit tv/projector, så skal du blot brug den digitale udgang på bundkort dvs. coax/optisk.

Hvis du kun vil bruge et hdmi kabel og htpc ellers kan smide lyd den vej evt. via et ati Hd 3850 eller Hd 3870 grafikkort, så har du brug for en forstærker med HDMI in og 1-22 HDMI ud afhængig af om du vil have både TV og projektor koblet til samtidigt.

Håber det giver mening, da jeg er fuldstændig smadret efter en max lang dag med at færdiggøre mit 9. semester projekt.

/Skipper

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu