recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! Denon vs Panasonic HDMI Link
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP! Denon vs Panasonic HDMI Link

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP! Denon vs Panasonic HDMI Link
    Sendt: 12-Januar-2019 kl. 19:59
Hej Folkens

Har sgu brug for lidt hjælp her.

Jeg har et Panasonic VT50, Denon X1300 Receiver, Denon 1713 Bluray...

HDMI fra Bluray er sat bag i receiveren, som sender HDMI videre til tv'et via monitor out.



Tidligere når jeg satte en DVD i afspilleren (Alt andet slukket) - så tændte tv'et selv og gik på HDMI 1 og - så virkede det med lyd via tv'et.

Pludselig virker det ikke - tv'et tænder, men forbliver på DVB/C (Antennesignal) og skal tænde receiveren for at få dvd-billedet frem (HDMI 1) - slukker jeg receiver igen ryger lyden tilbage på tv'et, som ønsket - men hvorfor nu det lige pludselig??

Hermed menu på tv og receiver..





Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 20:31
Prøv på receiveren at sætte HDMI control, og power off control til. Og også ARC. Skulle kunne gøre noget.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 21:33
Så virker det fandme igen :) FEDT Clap

Men jeg skal så gøre det, ved at trykke Open/Close

Trykker jeg "ON" - så forbliver den på DVB/C
Trykker jeg "PLAY" - så forbliver den på DVB/C
Trykker jeg "Open/Close" - så skifter den til HDMI 1

Det virker, som om open/close sender nogler signaler senere, som aktivere HDMI 1


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu