|
Hjælp en noob! |
Besvar |
Forfatter | |
jimmibenn47
Ny bruger Oprettet: 22-Marts-2020 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Marts-2020 kl. 13:21 |
Hej Gutter -jeg har brug for jeres hjælp!
Jeg er ny til det her. Havde anlæg for 25år siden og nu er det hjemmebiograf tid. Jeg skal primært se film og game PS. Dvs. det skal kunne virke med den nye PS5 men også kunne streame sager via Iphone da jeg har børn der fester i ny og næ;D Hvad HAR jeg købt? Højtalere. Tilbage i midt 90'erne havde jeg dele af Jamo THX surround one men solgte dem da jeg blev gift :(. Jeg har nu lige handlet et komplet brugt sæt for nostalgiens skyld og fordi jeg syntes godt om dem....... og så var de vanvittige billige syntes jeg (sub ikke inkluderet). Subwoofer: Teufel S4000SW. Hvad MANGLER jeg? En receiver der kan drive ovenstående. Jeg vil hellere ligge de fleste af mine penge på et lærred og projektor hvorfor det ikke skal være den helt vilde receiver. -MEN den skal kunne over middel til anlægget her og opfylde de andre krav jeg har til brugen. Det har jeg kigget på og er der mon andre jeg også skal kigge på?: Denon AVRX2500H Onkyo TX-NR686 Så gutter............ Hvad skal jeg gå med? |
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig på Yamaha de laver gode receivere. Specielt deres Aventage serie.
|
|
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
er med på Yamaha vognen her. Fremragende produkter og kvalitet.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan måske få lidt inspiration her fra mit eget setup: https://forum.recordere.dk/bw-7-1-inwall-bio-integreret-i-stuen_topic148146.html
Ellers tænk på hvis du skal bruge både projektor og TV og ønsker at køre dine video signal feeds gennem receiveren at der skal være to HDMI output fra receiveren der kan vise samme signal. Da jeg købte min Denon AVR4300 var jeg lige ved at blive snydt af at Denon receivere på det tidspunkt godt nok havde 2 HDMI outputs men nr. 2 kørte kun som zone 2 output signal og kunne ikke køre med det primære lydsignal. Denon har en eco mode der sparer noget strøm og måske er det et argument. Selv har jeg brugt Onkyo tidligere og har været glad for deres meres fleksible initielle setup som kan gøres mere detaljere end Denon. Idag ville jeg gå med Denon fordi man kan gå ned i Hifi klubben og snakke med dem. Men ellers er Yamaha bestemt også gode forslag.
|
|
jimmibenn47
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for budende gutter.
Jeg har lige trykket på aftrækkere på en 2,5 år gammel, nlsten ikke brugt Denon X-3300. Den virker som om den løser opgaven for mig. Har dog lige et spørgsmål jeg slet sket ikke fatter. Atmos? Er det et lydformat der supplere surround med to ekstra højtalere i siderne lige over lytte positionen eller? Hvilke type højtalere er bedst som de to? Det er en skør vanvittig verden det her Hifi.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja tanken med Atmos er at give et højde perspektiv i lydbilledet og ikke kun dybde.
Men jeg har ikke nogen erfaring med hvor mange titler der rent faktisk findes med Atmos.
|
|
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Angående Atmos, så er det 2 eller 4 ekstra højttalere placeret i loftet, ikke ude i siderne...
|
|
jimmibenn47
Funktioner
Tak(0)
|
? Over front højtaler er så? -eller direkte over lytte positionen..... men så med hvilken afstand?
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dolby har en fuld guide her til Atmos opsætning. Der er ikke kun en løsning men mange, afhængig af rum og budget.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |