recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp en noob!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp en noob!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimmibenn47 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Marts-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmibenn47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp en noob!
    Sendt: 22-Marts-2020 kl. 13:21
Hej Gutter -jeg har brug for jeres hjælp!

Jeg er ny til det her. Havde anlæg for 25år siden og nu er det hjemmebiograf tid. Jeg skal primært se film og game PS. Dvs. det skal kunne virke med den nye PS5 men også kunne streame sager via Iphone da jeg har børn der fester i ny og næ;D

Hvad HAR jeg købt?
Højtalere.
Tilbage i midt 90'erne havde jeg dele af Jamo THX surround one men solgte dem da jeg blev gift :(. Jeg har nu lige handlet et komplet brugt sæt for nostalgiens skyld og fordi jeg syntes godt om dem....... og så var de vanvittige billige syntes jeg (sub ikke inkluderet).

Subwoofer:
Teufel S4000SW.

Hvad MANGLER jeg?
En receiver der kan drive ovenstående.
Jeg vil hellere ligge de fleste af mine penge på et lærred og projektor hvorfor det ikke skal være den helt vilde receiver. -MEN den skal kunne over middel til anlægget her og opfylde de andre krav jeg har til brugen. 

Det har jeg kigget på og er der mon andre jeg også skal kigge på?:
Denon AVRX2500H
Onkyo TX-NR686


Så gutter............ Hvad skal jeg gå med? 



Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 10:06
Kig på Yamaha de laver gode receivere. Specielt deres Aventage serie.
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 13:22
er med på Yamaha vognen her. Fremragende produkter og kvalitet.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 10:37
Du kan måske få lidt inspiration her fra mit eget setup: https://forum.recordere.dk/bw-7-1-inwall-bio-integreret-i-stuen_topic148146.html

Ellers tænk på hvis du skal bruge både projektor og TV og ønsker at køre dine video signal feeds gennem receiveren at der skal være to HDMI output fra receiveren der kan vise samme signal.

Da jeg købte min Denon AVR4300 var jeg lige ved at blive snydt af at Denon receivere på det tidspunkt godt nok havde 2 HDMI outputs men nr. 2 kørte kun som zone 2 output signal og kunne ikke køre med det primære lydsignal.

Denon har en eco mode der sparer noget strøm og måske er det et argument. Selv har jeg brugt Onkyo tidligere og har været glad for deres meres fleksible initielle setup som kan gøres mere detaljere end Denon.

Idag ville jeg gå med Denon fordi man kan gå ned i Hifi klubben og snakke med dem. Men ellers er Yamaha bestemt også gode forslag.
Til top
jimmibenn47 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Marts-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmibenn47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 11:04
Tak for budende gutter.

Jeg har lige trykket på aftrækkere på en 2,5 år gammel, nlsten ikke brugt Denon X-3300. Den virker som om den løser opgaven for mig.

Har dog lige et spørgsmål jeg slet sket ikke fatter.

Atmos? 

Er det et lydformat der supplere surround med to ekstra højtalere i siderne lige over lytte positionen eller?

Hvilke type højtalere er bedst som de to?

Det er en skør vanvittig verden det her Hifi.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 11:28
Ja tanken med Atmos er at give et højde perspektiv i lydbilledet og ikke kun dybde.

Men jeg har ikke nogen erfaring med hvor mange titler der rent faktisk findes med Atmos.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 14:59
Angående Atmos, så er det 2 eller 4 ekstra højttalere placeret i loftet, ikke ude i siderne...
Til top
jimmibenn47 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Marts-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmibenn47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:05
? Over front højtaler er så? -eller direkte over lytte positionen..... men så med hvilken afstand?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af jimmibenn47 jimmibenn47 skrev:

? Over front højtaler er så? -eller direkte over lytte positionen..... men så med hvilken afstand?
Dolby har en fuld guide her til Atmos opsætning. Der er ikke kun en løsning men mange, afhængig af rum og budget.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu