recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp en ny Viasat kunde.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp en ny Viasat kunde.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp en ny Viasat kunde.
    Sendt: 10-Marts-2009 kl. 11:13

Da jeg den næste måned skal flytte på landet med kun 2 TV kanaler, regner jeg med at skulle have Viasat.

Jeg har dog meget begrænset kendskab til satellit TV, og skal bruge noget hjælp.

1: For det første kan jeg se de har ca. 20 TV-boxe, men jeg aner ikke hvilken jeg skal vælge. Jeg tænker at det kunne være rart med en der var harddisk i, da jeg godt vil kunne optage lidt.

2: Hvis man får en TV-box med harddisk, kan man se se et program mens man optager et andet?

3: Hvordan med tilslutning til Tv'et? Jeg vil nok foretrække HDMI, men component kan også bruges.

4: Kan jeg tilslutte den harddisk optager jeg allerede har, og optage på den såfremt jeg skal brænde programmet? Og hvordan vil den tilslutning ske? Er det bare med scart, eller har nogle af Tv-boxene HDMI indgang?

5: Kan man sortere i de kanaler man får ned?! Mine forældre har Canal Digital og tjekker man kanallisten er der en lang række af kanaler de ikke har adgang til. Det kunne være rart hvis disse blev fjernet. Desuden ville det være rart, hvis man kunne sortere i de kanaler man har; altså vælge rækkefølgen af dem.

6: Hvordan er funktionalliteten af TV-boxene? Jeg foretrækker, at man kan bladre (zappe) hurtigt gennem kanalerne + at det skal være nemt at bruge, så min kone ikke bliver forskrækket over det.

Ja, det var en del spørgsmål, og jeg håber i kan svare på dem.



Redigeret af kaizer - 10-Marts-2009 kl. 11:14
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Da jeg den næste måned skal flytte på landet med kun 2 TV kanaler, regner jeg med at skulle have Viasat.

Jeg har dog meget begrænset kendskab til satellit TV, og skal bruge noget hjælp.

1: For det første kan jeg se de har ca. 20 TV-boxe, men jeg aner ikke hvilken jeg skal vælge. Jeg tænker at det kunne være rart med en der var harddisk i, da jeg godt vil kunne optage lidt.

2: Hvis man får en TV-box med harddisk, kan man se se et program mens man optager et andet?

3: Hvordan med tilslutning til Tv'et? Jeg vil nok foretrække HDMI, men component kan også bruges.

4: Kan jeg tilslutte den harddisk optager jeg allerede har, og optage på den såfremt jeg skal brænde programmet? Og hvordan vil den tilslutning ske? Er det bare med scart, eller har nogle af Tv-boxene HDMI indgang?

5: Kan man sortere i de kanaler man får ned?! Mine forældre har Canal Digital og tjekker man kanallisten er der en lang række af kanaler de ikke har adgang til. Det kunne være rart hvis disse blev fjernet. Desuden ville det være rart, hvis man kunne sortere i de kanaler man har; altså vælge rækkefølgen af dem.

6: Hvordan er funktionalliteten af TV-boxene? Jeg foretrækker, at man kan bladre (zappe) hurtigt gennem kanalerne + at det skal være nemt at bruge, så min kone ikke bliver forskrækket over det.

Ja, det var en del spørgsmål, og jeg håber i kan svare på dem.

2. Ja, hvis boksen har to tunere indbygget. Det kræver så desuden en såkaldt twin LNB.

4. Tilslutning sker med Scart kabel.

Øvrige spørgsmål er relateret til Viasats egne bokse og jeg kan derfor ikke svare på disse, da jeg bruger en Arion, som ikke har de typiske begrænsninger der følger med Viasats abonnementsbokse.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Da jeg den næste måned skal flytte på landet med kun 2 TV kanaler, regner jeg med at skulle have Viasat.

Som nyslået landbo kan jeg sætte4 mig ind i din situation og jeg måtte selv vælge Viasat da jeg gerne vil se NFL. Urgh...

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

1: For det første kan jeg se de har ca. 20 TV-boxe, men jeg aner ikke hvilken jeg skal vælge. Jeg tænker at det kunne være rart med en der var harddisk i, da jeg godt vil kunne optage lidt.

Jeg har den der Pace 850 etellerandet med disk i. Den er jeg faktisk blevet ganske glad for, men vær opmærksom på at det jo koster en månedligt beløb for at få lov til at optage ting på den... Når det så er sagt, virker optagefunktionen og Video-On-Demand i den altså ganske fortrinligt. Eneste ulempe er at man ikke direkte kan få optagelserne ud på f.eks. eksterne diske eller DVD.

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

2: Hvis man får en TV-box med harddisk, kan man se se et program mens man optager et andet?

Ja, det lader sig sagtens gøre.

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

3: Hvordan med tilslutning til Tv'et? Jeg vil nok foretrække HDMI, men component kan også bruges.

Pace kassen har HDMI og det har deres Samsung HD box også.

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

5: Kan man sortere i de kanaler man får ned?! Mine forældre har Canal Digital og tjekker man kanallisten er der en lang række af kanaler de ikke har adgang til. Det kunne være rart hvis disse blev fjernet. Desuden ville det være rart, hvis man kunne sortere i de kanaler man har; altså vælge rækkefølgen af dem.

Man kan ikke direkte sortere dem, men du kan lave en favoritliste hvor du undlader TV Chile og Russia Today :)

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

6: Hvordan er funktionalliteten af TV-boxene? Jeg foretrækker, at man kan bladre (zappe) hurtigt gennem kanalerne + at det skal være nemt at bruge, så min kone ikke bliver forskrækket over det.

Altså min blonde kone kan finde ud af det, så det er ikke så svært  Det tager et par sekunder at skifte kanal, mend et tror jeg nu er en generel satellit ting. Man kan dog bladre igennem kanaloversigten uden at skifte ganske hurtigt, så man kan hurtigt se om der er noget man hellere vil se. Jeg har dog anskaffet en Logitec fjernbetjening der kan styre TV, Sat box og forstærker på en gang og det hjælper naturligvis lidt på det.

Men kan du leve uden TV3 kanalerne ville jeg nok vælge Canal Digital...

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu