recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 22:26
M.a.o. så kan jeg roligt købe en "Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5"
SATA 6Gb/s (SATA3.0)", og smide Win 7 over på denne, uden at ende med et ustabilt system?
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 23:43
Der er evt. også nogle brugbare færdigsamlede hos mm-vision.dk, som samler deres udelukkende med kvalitetskomponenter.
De har flere at vælge imellem og man kan ændre i konfigurationen, alt efter hvad man vil bruge sin PC til. (Også over tlf. el. email) 
Har selv fornylig købt deres Vision Monster. Hvor jeg tilvalgte et andet Gigabyte bundkort + Win 7 64bit på en OCZ Agility 3 120GB SSD disk, samt en ekstra 1GB Seagate SATA III Harddisk.
Absolut en super hurtig, nærmest lydløs PC, der kan klare så at sige alt. Smile
De leverede den efter 3 dage, fragtfrit ! Desuden gi'r de 2 års fuldgaranti og er yderst venlige og hjælpsomme, hvis man har spørgsmål vedr. konfigurationen eller andet. Thumbs Up
Det kan man ikke just sige om føniks-computer. Magen til elendig service og support skal man imo, lede længe efter. Angry
Og jeg er ikke den eneste, der har haft dårlige erfaringer med føniks-computer. (jvf. trustpilot.dk)

Redigeret af Roland - 18-Marts-2012 kl. 23:44
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Og jeg er ikke den eneste, der har haft dårlige erfaringer med føniks-computer. (jvf. trustpilot.dk)
Undskyld jeg blander mig med lidt offtopic, men hvordan kan 7.4 score på trustpilot være dårlig? Ja kan da se de har haft nogle uheldige episoder men det kan jeg da se MM-vision.dk også har.
Du kan ikke bruge Trustpilot til noget undtagen du også ved hvor stor andel af kunderne som skriver på den side. 
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 11:05
Tak... Det har været en enorm hjælp.

Nu er feltet indsnævret til to pc'er, som jeg vil bede jer tage stilling til:

Hvilken af følgende pc vil I anbefale, pris taget i betragtning:

Jeg skal bruge den til Office, browsing og lidt spil. Jeg HADER dog langsomme pc’ere, så det skal den ikke være Smile

Desuden skal jeg nævnte, at jeg overvejer at købe Dell U2412M (eller måske Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK)

1) Komplett Gamer Premium 8K

(http://www.komplett.dk/k/config.aspx?ConfigSystemId=10468)

PRIS: 11.403,-

Kabinet: Fractal Design Define R3 Black Pearl Blæsere: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bag, Lyddæmpet,, ATX, mATX, mITX, USB 3.0

Strømforsyning: Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Blæser

Processor: Intel® Core i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed w/fan

Liquid cooling: Ikke valgt

Bundkort: ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, EFI

DDR3: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240

Grafikkort: Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz

Harddisk SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Desktop Kit

Harddisk: Seagate Barracuda® Green 2TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB Cache, 5900RPM, 3.5"

CD/DVD-afspillere: Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK

Lydkort: Ikke valgt

Ekstern harddisk: Ikke valgt

Kortlæser: USB: Ikke valgt

Tastatur: Microsoft Wireless Comfort Desktop 5000 Nordic layout, USB, Windows 7 hurtigknapper

Mus: ikke valgt

Musemåtte: ikke valgt

Skærme: ikke valgt [jeg køber en Dell U2412M]

Højtalere: Creative A60 2.0 Speaker system, 2x2W

Headset: ikke valgt

Trådløst netværk: ikke valgt

Trådløs USB: ikke valgt

De hedeste spil: ikke valgt

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Dansk Komplett, kun til PC produksjon

Antivirus: ikke valgt

Office Ready PC: ikke valgt

Service: Garanti - Send ind, PC sendes ind af kunden til Komplett.dk

2) Vision Monster

(http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99108&type=pcsystem)

PRIS: 9.262,-

Motherboard:

Gigabyte Z68AP-D3-B3 motherboard (USB3.0 & Sata 3.0)

CPU køler:

Temperaturstyret Intel køler

Ram:

Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 DualChannel RAM

Harddisk:

Seagate 1000GB SATA3 6Gb/s Fluid Silent 7200rpm

Grafik:

Nvidia GeForce GTX570 1280MB dedikeret RAM (Nyhed)

Kabinet:

Vision Phantom Silent med støjdæmpning og ekstra køling

Strømforsyning

Raidmax RX-600AF super silent (80+ bronze certified)

Lyd:

7.1 High Definition Audio (Dolby Home Theater)

Drev:

22x DVD-brænder +/- Dual layer

Netkort:

Gigabit Fast Ethernet 100/1000 8111DL

Software:

Alle drivere m.v. medfølger.

Køling:

Støjsvage kølere og strømforsyning samt ekstra støjdæmpning i kabinet.
(Der er 3 ekstra kølere som kan tilsluttes efter behov)

Garanti:

Der ydes 24 måneders fuld garanti på Vision Computere

Service:

Vision ServicePack med bl.a. dansk support og hotline

Mål:

54cm x 20cm x 46cm

Levering:

Kan sendes fragtfrit i hele Danmark med GLS

Strømforbrug:

Windows ca. 70 Watt / 3DMark ca. 200 Watt

Stik/forbindelser:

1 x PS/2 port
6 x USB 2.0 porte
2 x USB 3.0 porte
1 x SPDIF (Optical)
3 x Audio porte
1 x RJ-45 LAN Jack
2 x DVI & 1 x HDMI

Med følgende ”ændringer”:

Processor: Vision Monster - Intel® Core™ i5-2550K 4x3.40GHz (Turbo 3.80GHz)

Hardware opgraderinger: Kingston 120GB V+200 SSD SATA3 monteret (535MB/s read, 480MB/s write)

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit installeret inkl. DVD

Keyboard og mus: Logitech Wireless Desktop MK320 (Trådløst keyboard & mus)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Den med SSD........det er der du vinder langt det meste.

Var det til mig selv, ville jeg købe Medion computeren og smide en SSD i den til systemdisk. Den koster kun det halve og så kan du bedre tillade dig at skifte den ud om 3-4 år. Dem du har kig på holder alligevel ikke 8 år og hastighedsforskellen ned til en Medion er minimal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Var det til mig selv, ville jeg købe Medion computeren og smide en SSD i den til systemdisk. Den koster kun det halve og så kan du bedre tillade dig at skifte den ud om 3-4 år. Dem du har kig på holder alligevel ikke 8 år og hastighedsforskellen ned til en Medion er minimal.
Jeg satser alligevel på at skifte ud om 4-5 år. Kan du konkret penge på (linke til) den Medionmaskine, du mener, vil være "bedst" (også min kommende Dell-skærm taget i betragtning)?? Tak.
Til top
frode3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frode3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 13:20
hip som hap 2 gode pc og kan se du har ssd til begge systemer så tror du vil blive glad for begge maskiner tag den billigste Wink
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 02:10
Som frode3 skriver, ta' den billigste, dvs. den fra mm-vision. Her får du også 2 års fuld garanti med i købet !
Plus at jeg selv købte en næsten mage til og den er bare så "najs". Både til tunge billedebehandlinger i Photoshop og krævende spil. Thumbs Up
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 04:51
Begge builds er rent overkill hvis du har tænkt dig at køre office, browsing og lidt spil. Med spil tænker jeg specifikt på diablo III.
i3 2120 med det billigste bundkort og 8 GB billige ram vil køre de ting fint.
Suppler med et styk 6870 eller gtx 560 ti og en strømforsyning på omkring 500W og du er kørende. vælg selv om du vil have hdd eller ssd

Hvis du vil have vildere dele, vil jeg råde dig til at vente med at købe, da nvidia skal til at introducere nye grafikkort i løbet af næste måned. Hvilket kan betyde billigere priser eller bedre perfomance for prisen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 06:50

Jeg satser alligevel på at skifte ud om 4-5 år. Kan du konkret penge på (linke til) den Medionmaskine, du mener, vil være "bedst" (også min kommende Dell-skærm taget i betragtning)?? Tak.

Den der popper op til 5000 kr - P5324 - eller vent til næste gang Aldi har et tilbud.
Alle Medion er med 3 års garanti.

Klaus
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den med SSD........det er der du vinder langt det meste.

Klaus

Den er også kun det halve værd til spil mht. grafikkort! - Ydelse koster - det får man ikke til halv pris.

Der er både for og imod at man køber Medion PC'er.
hvis man bare har det mindste forstand på hardware ville jeg ikke vælge Medion. Det hænger sammen med at hvis dit DVD drev eksempelvis bliver defekt, så kan du ikke bare sende det retur. Du skal undvære din maskine i flere uger og får den måske formatteret tilbage eller en helt ny model. Så skal man have pillet alt ekstra udstyr (SSD) ud af maskinen inden den sendes afsted.
En Medion maskine er fin nok til en hr og fru Danmark.

Redigeret af Cyberguyen - 20-Marts-2012 kl. 08:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

hvis man bare har det mindste forstand på hardware ville jeg ikke vælge Medion. Det hænger sammen med at hvis dit DVD drev eksempelvis bliver defekt, så kan du ikke bare sende det retur.

Korrekt - kan du det ved mm-vision?

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du skal undvære din maskine i flere uger og får den måske formatteret tilbage eller en helt ny model. Så skal man have pillet alt ekstra udstyr (SSD) ud af maskinen inden den sendes afsted.

Har du prøvet at have Medion computere til service, siden du udtaler dig så bastant?

Jeg har prøvet at have maskiner afsted med ekstraudstyr i. Det er altså ikke noget problem.

Den store fordel ved Medion maskiner er 3 års garanti - uden bøvl og underlige betingelser. Derudover er det gennemtestede maskiner produceret i et stort styktal, med heraf følgende lavere priser. OG så er det så heldigt at de bliver sendt ud på det tyske marked, før det danske, så man kan læse ærlige tests af maskinerne i tyske blade (det er ikke ærlige tests de danske blade leverer, de har altid en yderst positiv vurdering af alle Aldi/Medion maskiner).

Men klart, for 5000 kr får man ikke samme ydelse som en 10.000 kr's pc. Men med de beskrevne opgaver til computeren er det ikek nødvendigt med en gamer pc.

Kalus
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu