|
Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"? |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Synes også de 2 systemer er overkill. til det du skal lave på den kan du bruge af af de billigste pc'er på marked, også en SSD som systemdisk(den giver en mærkbar forskel i hastighed)
Det er lidt som af købe en ferrari for at køre i myldretrafik, du gør det med stil men du kommer ikke hurtigere frem :) |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
||
Tak for alle svarene. Jeg er nu lidt ekstra forvirret, og undskylder derfor min vaklen frem og tilbage
![]() Jeg vil understrege, at jeg ikke søger en super stærk, top-of-the-line pc.
Mine kriterier er::
1) Office-brug (primært word)
2) Konvertering af film (til .mkv og med handbrake til brug på iPad)
3) Spille Diablo III (i god opløsning)
4) Den skal kunne håndtere afvikling flere af ovenstående (ad 1, 2 og 3) på samme tid og ikke tage en evighed om at starte
5) Have en "levetid" på ca. fire år.
6) Fungere med en 23" - 24" skærm (det kan alle vel?)
Hvad vil jeres bud med afsæt heri være?? Medion? Andet? Gerne links, tak
![]() NB! Jeg har forresten en NAS (2TB) og flere eksterne HDD på samlet ca. 5 TB.
Takker endnu engang for jeres tålmodighed og hjælpsomhed. Redigeret af KeWa - 20-Marts-2012 kl. 08:30 |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||
Konvertering går vel hurtigere, jo kraftigere cpu'en er. Handbrake kan udnytte flere kerner. Når jeg konverterer noget med Handbrake til iPad, bruger den over 750% cpu. Og den konverterer ret hurtigt. Når en dvd er rippet og ligger på harddisken, tager det ca. 20 min. for Handbrake at lave en film på 80 min. om til iPad format. Det er på en iMac med 3,4 GHz i7. Redigeret af Brixen - 20-Marts-2012 kl. 08:34 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
||
På min nuværende pc "Fujitsu Siemens Esprimo" tager det små to timer for at konvertere en sådan film
![]() |
|||
![]() |
|||
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
||
- med undtagelse af de Medioner hvor der er ikke er tre års garanti.
|
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
||
konvetering af film kan godt bruge nogen kræfter, så hvis hurtigheden på konvertering er en prioritet så kan jeg godt se grunden til den rimelig kraftige I5 -2500 k cpu der er i, samt 8 gb ram.
|
|||
![]() |
|||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
||
For at bringe dit oprindelige Føniks computer forslag op igen så har jeg lige samlet noget jeg synes kunne være godt for dig.
Selve computeren http://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=111533 Bemærk jeg har fjernet SSDen og grafikkortet for at vælge følgende du manuelt kan bestille og be dem om at montere. SSD http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/ssd/ocz/agility-3-series-ssd-2.5-sata-600-60gb.html Bemærk den hurtige læs/skrive hastighed som denne disk har. Det er ret godt til prisen. Grafikkortet http://www.fcomputer.dk/hardware/grafikkort/asus/engtx560-dcii-oc-2di-1gd5-1gb.html Burde kunne klare Diablo 3 på noget nær max settings uden jeg dog kan garantere da spillet jo ikke er udkommet endnu ![]() Total kommer computeren op på 8.046 kr. og burde klart dække de behov du har givet.
Redigeret af Fnulder - 20-Marts-2012 kl. 10:42 |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
||
Ved mm-vision er jeg ret sikker på at du kan fortælle dem at dit DVD drev er defekt og nøjes med at sende det til dem. Jeg har før handlet hos dem. Mht. til Medion, så havde svigermekanikken en maskine, hvor DVD drevet gik i stykker og det endte med en ny maskine. Så det er ikke altid en reparation hos Medion. Trådstarter skriver at han ønsker at spille Diablo III med alt på max grafik. Ikke noget som Medion maskinen vil kunne klare. Jeg tager udgangspunkt i Star Craft 2, som minder meget om Diablo III i selve grafikopbygning. Når man så også tænker på at SC2 er 1½ år gammelt, så skal det nok passe meget godt at Diablo III er mere krævende. SC2 giver et Geforce 560 kam til håret. |
|||
![]() |
|||
||
forkert post.
Redigeret af Pizzabager - 20-Marts-2012 kl. 11:31 |
|||
![]() |
|||
||
Jeg ville ikke tage den der SSD, jeg har selv en Vertex 3 som er med samme controller, og der er altså stadig problemer selvom den er fuld opdateret med ny firmware, det er mildest talt en lorte controller.. jeg ville til enhver tid lave mit køb om og vælge den samsung istedet som forslået længere oppe. |
|||
![]() |
|||
||
Tak - igen Måske en færdigbygget maskine fra Komplett (jf. http://www.komplett.dk/k/kd.aspx?bn=10306) er det nemmeste --- eller skal jeg hos Elgiganten, der som regel har nogle rigtig gode priser hvad angår elektronik?
|
|||
![]() |
|||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
||
http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/ssd/samsung/830-series-mz-7pc064b-2.5-sata-600-64gb.html Her er den hos Føniks. Så kan du bare vælge den vedsiden af og skrive de skal sætte den i med windows på. (Så du havde valgt windows installation) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |