recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:20
Synes også de 2 systemer er overkill. til det du skal lave på den kan du bruge af af de billigste pc'er på marked, også en SSD som systemdisk(den giver en mærkbar forskel i hastighed)

Det er lidt som af købe en ferrari for at køre i myldretrafik, du gør det med stil men du kommer ikke hurtigere frem :)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:25
Tak for alle svarene. Jeg er nu lidt ekstra forvirret, og undskylder derfor min vaklen frem og tilbage Embarrassed

Jeg vil understrege, at jeg ikke søger en super stærk, top-of-the-line pc.

Mine kriterier er::

1) Office-brug (primært word)
2) Konvertering af film (til .mkv og med handbrake til brug på iPad)
3) Spille Diablo III (i god opløsning)
4) Den skal kunne håndtere afvikling flere af ovenstående (ad 1, 2 og 3) på samme tid og ikke tage en evighed om at starte
5) Have en "levetid" på ca. fire år.
6) Fungere med en 23" - 24" skærm (det kan alle vel?)

Hvad vil jeres bud med afsæt heri være?? Medion? Andet? Gerne links, tak Wink

NB! Jeg har forresten en NAS (2TB) og flere eksterne HDD på samlet ca. 5 TB.

Takker endnu engang for jeres tålmodighed og hjælpsomhed.

Redigeret af KeWa - 20-Marts-2012 kl. 08:30
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

2) Konvertering af film (til .mkv og med handbrake til brug på iPad)

Konvertering går vel hurtigere, jo kraftigere cpu'en er. Handbrake kan udnytte flere kerner. Når jeg konverterer noget med Handbrake til iPad, bruger den over 750% cpu. Og den konverterer ret hurtigt.

Når en dvd er rippet og ligger på harddisken, tager det ca. 20 min. for Handbrake at lave en film på 80 min. om til iPad format. Det er på en iMac med 3,4 GHz i7.

Redigeret af Brixen - 20-Marts-2012 kl. 08:34
Venlig hilsen
KB
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 08:44
På min nuværende pc "Fujitsu Siemens Esprimo" tager det små to timer for at konvertere en sådan film Dead
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg satser alligevel på at skifte ud om 4-5 år. Kan du konkret penge på (linke til) den Medionmaskine, du mener, vil være "bedst" (også min kommende Dell-skærm taget i betragtning)?? Tak.

Den der popper op til 5000 kr - P5324 - eller vent til næste gang Aldi har et tilbud.
Alle Medion er med 3 års garanti.

Klaus

- med undtagelse af de Medioner hvor der er ikke er tre års garanti.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:44
konvetering af film kan godt bruge nogen kræfter, så hvis hurtigheden på konvertering er en prioritet så kan jeg godt se grunden til den rimelig kraftige I5 -2500 k cpu der er i, samt 8 gb ram.

Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 09:56
For at bringe dit oprindelige Føniks computer forslag op igen så har jeg lige samlet noget jeg synes kunne være godt for dig.

Selve computeren
http://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=111533
Bemærk jeg har fjernet SSDen og grafikkortet for at vælge følgende du manuelt kan bestille og be dem om at montere.

SSD
http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/ssd/ocz/agility-3-series-ssd-2.5-sata-600-60gb.html
Bemærk den hurtige læs/skrive hastighed som denne disk har. Det er ret godt til prisen.

Grafikkortet 
http://www.fcomputer.dk/hardware/grafikkort/asus/engtx560-dcii-oc-2di-1gd5-1gb.html
Burde kunne klare Diablo 3 på noget nær max settings uden jeg dog kan garantere da spillet jo ikke er udkommet endnu Tongue

Total kommer computeren op på 8.046 kr. og burde klart dække de behov du har givet.

Redigeret af Fnulder - 20-Marts-2012 kl. 10:42
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

hvis man bare har det mindste forstand på hardware ville jeg ikke vælge Medion. Det hænger sammen med at hvis dit DVD drev eksempelvis bliver defekt, så kan du ikke bare sende det retur.

Korrekt - kan du det ved mm-vision?

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du skal undvære din maskine i flere uger og får den måske formatteret tilbage eller en helt ny model. Så skal man have pillet alt ekstra udstyr (SSD) ud af maskinen inden den sendes afsted.

Har du prøvet at have Medion computere til service, siden du udtaler dig så bastant?

Jeg har prøvet at have maskiner afsted med ekstraudstyr i. Det er altså ikke noget problem.

Den store fordel ved Medion maskiner er 3 års garanti - uden bøvl og underlige betingelser. Derudover er det gennemtestede maskiner produceret i et stort styktal, med heraf følgende lavere priser. OG så er det så heldigt at de bliver sendt ud på det tyske marked, før det danske, så man kan læse ærlige tests af maskinerne i tyske blade (det er ikke ærlige tests de danske blade leverer, de har altid en yderst positiv vurdering af alle Aldi/Medion maskiner).

Men klart, for 5000 kr får man ikke samme ydelse som en 10.000 kr's pc. Men med de beskrevne opgaver til computeren er det ikek nødvendigt med en gamer pc.

Kalus

Ved mm-vision er jeg ret sikker på at du kan fortælle dem at dit DVD drev er defekt og nøjes med at sende det til dem. Jeg har før handlet hos dem.

Mht. til Medion, så havde svigermekanikken en maskine, hvor DVD drevet gik i stykker og det endte med en ny maskine. Så det er ikke altid en reparation hos Medion.

Trådstarter skriver at han ønsker at spille Diablo III med alt på max grafik. Ikke noget som Medion maskinen vil kunne klare.
Jeg tager udgangspunkt i Star Craft 2, som minder meget om Diablo III i selve grafikopbygning. Når man så også tænker på at SC2 er 1½ år gammelt, så skal det nok passe meget godt at Diablo III er mere krævende. SC2 giver et Geforce 560 kam til håret.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:30
forkert post.

Redigeret af Pizzabager - 20-Marts-2012 kl. 11:31
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

For at bringe dit oprindelige Føniks computer forslag op igen så har jeg lige samlet noget jeg synes kunne være godt for dig.

Selve computeren
http://www.fcomputer.dk/?show=system_show&systemlinkid=111533
Bemærk jeg har fjernet SSDen og grafikkortet for at vælge følgende du manuelt kan bestille og be dem om at montere.

SSD
http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/ssd/ocz/agility-3-series-ssd-2.5-sata-600-60gb.html
Bemærk den hurtige læs/skrive hastighed som denne disk har. Det er ret godt til prisen.

Grafikkortet 
http://www.fcomputer.dk/hardware/grafikkort/asus/engtx560-dcii-oc-2di-1gd5-1gb.html
Burde kunne klare Diablo 3 på noget nær max settings uden jeg dog kan garantere da spillet jo ikke er udkommet endnu Tongue

Total kommer computeren op på 8.046 kr. og burde klart dække de behov du har givet.

Jeg ville ikke tage den der SSD, jeg har selv en Vertex 3 som er med samme controller, og der er altså stadig problemer selvom den er fuld opdateret med ny firmware, det er mildest talt en lorte controller.. jeg ville til enhver tid lave mit køb om og vælge den samsung istedet som forslået længere oppe.

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:29

Tak - igen Smile Temmelig svært for en u(de)forstående, som jeg, idet jeg lige troede, at Fnulder havde givet mig opskriften, men så nævner Pizzabager, at den foreslåede SSD er med "problemer". Selvsagt gider jeg ikke en pc med problemer.

Måske en færdigbygget maskine fra Komplett (jf. http://www.komplett.dk/k/kd.aspx?bn=10306) er det nemmeste --- eller skal jeg hos Elgiganten, der som regel har nogle rigtig gode priser hvad angår elektronik?
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fnulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:47

Tak - igen Smile Temmelig svært for en u(de)forstående, som jeg, idet jeg lige troede, at Fnulder havde givet mig opskriften, men så nævner Pizzabager, at den foreslåede SSD er med "problemer". Selvsagt gider jeg ikke en pc med problemer.

http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/ssd/samsung/830-series-mz-7pc064b-2.5-sata-600-64gb.html

Her er den hos Føniks. Så kan du bare vælge den vedsiden af og skrive de skal sætte den i med windows på. (Så du havde valgt windows installation)

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu