recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp -- Er denne pc "et godt køb"?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville ikke med en "K" (2600K) cpu vælge Medion, for denne CPU er netop ulåst og kan overclockes på de fleste bundkort.

Jeg tror ikke at Medion giver mulighed for at benytte denne cpu til fulde via overclock.
Overclockes? Ved ikke hvad det er, men jeg agter ikke at overclocke noget Wink Er komponentsammensætningen, som Medion har foretaget, dårlig?

Betyder dit indlæg, at du vil anbefale pc'en fra Komplett?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2007
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:11

Jeg ville ikke med en "K" (2600K) cpu vælge Medion, for denne CPU er netop ulåst og kan overclockes på de fleste bundkort.

Jeg tror ikke at Medion giver mulighed for at benytte denne cpu til fulde via overclock.

Mon ikke man er typen der samler det hele selv, får fingerne i det helt specifikke og bedst egnede indmad til overclocking for pengene, inkl specielle hardcore kølerprofiler mv, hvis man virkelig er typen der overclocker Wink 

Redigeret af TBC1 - 21-Marts-2012 kl. 12:14
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Mon ikke man er typen der samler det hele selv, får fingerne i det helt specifikke og bedst egnede indmad til overclocking for pengene, inkl specielle hardcore kølerprofiler mv, hvis man virkelig er typen der overclocker Wink 

Der er ingen grund til at vælge K versionen hvis man ikke ønsker at overclocke...

Desuden kan overclocking i dag laves ved tryk på et par knapper med de fleste bundkort.

Det giver trods alt ofte 15-20 procent power oveni, uden at skulle investere i mere køling.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 17:19

Der er ingen grund til at vælge K versionen hvis man ikke ønsker at overclocke...
Naturligvis ikke.
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 17:39
http://www.legitreviews.com/article/1501/14/
Her er encoding resultaterne for en dvd til iphone format. Denne benchmark burde hjælpe dig til at vurdere hvor højt din encoding prioritet er.

Hvad diablo angår er i3 nok til at køre spillet. De fleste spil er ikke optimeret til mere end 2 kerner hvilket er grunden til at man ser flerkerne amd cpuer blive slået af i3.

Hvis handbrake encoding er en højt nok prioritet så er http://www.topdata.dk/product-config.asp?id=7451 noget af det billigste du kan finde hvis computeren skal være bygget for dig. Jeg ville dog opgradere grafikkortet til gtx 560 ti.
Computeren har en K processor og et bundkort der kan overclocke så cpuen kan overclockes allerede fra starten af. Overclocking på denne generation intel cpu'er er pærelet så det hele er sikkert forklaret på en youtube video.

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 17:49
Maskinen fra Topdata er spot on. Det kunne meget vel være den, jeg ender med. Jeg vil dog ikke rode med overclocking -- ændrer det noget.

Har droppet Medion pga flere har skabt tvivl om mærkets kvalitet. Mm-visions monster er dog stadig i spil (http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99108&type=pcsystem). Hvordan er denne i forhold til maskinen fra Topdata? Der er små 1.500 kr i forskel, når jeg tilvælger styresystem og tastatur/mus.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 18:47
Hvis nogen sætter tvivl ved medion computeres kvalitet er det nok fordi de ikke selv har haft en. Medion computere solgt gennem Aldis tilbud høster altid gode karakterer for deres kvalitet til prisen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
frode3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frode3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis nogen sætter tvivl ved medion computeres kvalitet er det nok fordi de ikke selv har haft en. Medion computere solgt gennem Aldis tilbud høster altid gode karakterer for deres kvalitet til prisen.

Klaus

prøv at læse de her anmeldelser af medion

http://www.trustpilot.dk/review/www.medion.dk

Redigeret af frode3 - 21-Marts-2012 kl. 19:05
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus
Jeg har ikke viden til at vlre uening med dig, men eftersom der - for mig at se - er mange ligeværdige mærker at vælge imellem, så fravælger jeg i det omfang, der (berettiget eller uberettiget) bliver stiller spørgsmålstegn ved et mærke. Jeg har ingen grund til ikke at gøre dette. Håber, det giver mening...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af frode3 frode3 skrev:

prøv at læse de her anmeldelser af medion
http://www.trustpilot.dk/review/www.medion.dk

Og prøv så at læs, hvor mange der er negative omkring stationære computere købt gennem Aldi.
Deres bærbare kunne jeg aldrig finde på at anbefale.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg har ingen grund til ikke at gøre dette. Håber, det giver mening...
En af de bedre, der nok kunne få smilet frem! LOL

Personligt ville jeg dog ikke være bange for at købe en Medion desktop frem for alt muligt andet. Jeg har dog altid samlet mine computere selv med præcist de specifikationer jeg har ønsket mig pris, behov og ydelse taget i betragtning. 

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Maskinen fra Topdata er spot on. Det kunne meget vel være den, jeg ender med. Jeg vil dog ikke rode med overclocking -- ændrer det noget.

Har droppet Medion pga flere har skabt tvivl om mærkets kvalitet. Mm-visions monster er dog stadig i spil (http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99108&type=pcsystem). Hvordan er denne i forhold til maskinen fra Topdata? Der er små 1.500 kr i forskel, når jeg tilvælger styresystem og tastatur/mus.
Ud fra de forskellige konfigurationer der er på de to fra Topdata og MM-Vision, så får du et betydeligt bedre grafikkort og dobbelt så meget harddisk plads for de ca. 1500 kr. mere - Vision Monster maskinen koster.
Og som tidligere nævnt, så vil denne PC kunne klare næsten alt - også mkv-konverteringer, som du nævner.
Jeg har den selv og den er imo. alle pengene værd. Den er næsten lydløs, samt dejlig hurtig og stabil.

Jeg har købt 8 GB ekstra ram efterfølgende (magen til de 8 GB der sidder i) hos en anden butik, der kun skulle ha' det halve, af hvad mange andre butikker ta'r.
Grunden til 16GB er, at så er jeg på den sikre side ift. mit arbejde med mange store billede filer ad gangen i Adobe Photoshop og ditto store movie-filer i Adobe Premiere Pro.
En fhv. kraftig cpu, godt med gode stabile ram, hurtige harddiske og et godt grafikkort er en god ting. Når der skal arbejdes med store video-konverteringer og andre lignende medie-opgaver.

Omkring det med, at bl.a. nogle OCZ SSD diske med evt. problemer. Kan jeg så fortælle, at den OCZ Agility 3, jeg tilvagte i min Vision Monster, havde lidt småproblemer og enkelte blue screens.
Men de forsvandt, da jeg deaktiverede hybrid slumring (et fif jeg fandt på nettet). Og nu kører den stabilt og rasende hurtigt ! Clap

Redigeret af Roland - 22-Marts-2012 kl. 01:39
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu