recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! filer er helt væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp! filer er helt væk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! filer er helt væk
    Sendt: 23-December-2019 kl. 19:04
Jeg er oldnordisk og anvender en ekstern hdd til feriebilleder og lignende.

Jeg skulle lige gense nogle billeder igår og alt er godt, lige ind til jeg kommer til en af mapperne.. I denne mappe indlæser den ikke billederne. Pc’en står bare og snurrer uden der sker noget.
Jeg prøver nogle gange med samme resultat.

Jeg vælger at reparere disken i Windows. Ganske simpel og alimindelig repair uden at slette.
Jeg prøver at tilgå den samme mappe igen men til min store skræk er mappen nu væk. De andre er der stadig, men lige netop denne ene mappe som ikke ville åbne før, er nu pist væk.

Jeg kan ikke finde den i en søgning. Filerne ligger ikke i papirkurven.

Er der nogen der ved hvad dælen jeg kan gøre for a genfinde filerne, eller er de på mystisk vis helt væk?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 21:32
Start med at tage en backup af de billeder du stadig har adgang til. Det hjælper næppe i dit tilfælde men jeg starter med at lave den eksterne hdd om til en intern hdd.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 21:49
Start med at vurdere hvor vigtige data det drejer sig om.
Hvis det er uvurderlige data, så bør man sende disken ind til professionelle som eksempelvis Ibas.

Har du slet ingen backup af dine data?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 22:08
desværre ingen backup da jeg ik havde fået gjort det sidst jeg opdaterede billedarkivet. Dumt..

Jeg fatter bare stadig ikke det kan lade sig gøre at det er forsvundet og det ikke er muligt at genskabe/finde filerne uden prof. hjælp
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 22:26
Du kan prøve:

Eller Recuva, som nu ikke mere fåes som ZIP-file, desværre: https://www.ccleaner.com/recuva/features/portable-version Det påståes godt nok, men det er altså setup-filen, man får når man klikker på linket lidt længere nede.

Så prøv Puran file Recovery først - Efter udpakningen, sæt den til at scanne "Raw disk", så den fnder så meget som muligt.

Du kan bare gemme den på en USB-pind, men husk, at Puran File Recovery er i to versioner: Én for 32 bit Windows, og en anden for 64 bit Windows.


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 00:19
Det kunne tyde på ødelagt sektor på disken. Det kan intet rettes, da den data er væk fysisk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 07:43
Er billederne stadig på telefonen, eller kameraet? Og har du evt. tjekket dit/dine online-lagre? Måske, disse er synkroniseret med computeren, så de er der?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 08:49
billederne er ikke på andet lager desværre. Jeg har da virkelig dummet mig.

Jeg har nu prøvet et par recovery programmer men de koster alle sammen penge. Dette er ok hvis jeg kunne være sikker på de ville finde filerne, men det er ikke tydeligt når de har kørt scanningen man får prøveversionen.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

billederne er ikke på andet lager desværre. Jeg har da virkelig dummet mig.

Jeg har nu prøvet et par recovery programmer men de koster alle sammen penge. Dette er ok hvis jeg kunne være sikker på de ville finde filerne, men det er ikke tydeligt når de har kørt scanningen man får prøveversionen.

Har du prøvet Puran File Recovery Portable? Stadig gratis, og godt...

Du kan også scanne SD-kortet, hvis det skulle være!!


Redigeret af mnielsen - 24-December-2019 kl. 08:54
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 09:29
jeg har ikke prøvet portable udgaven kun den almindelige og den var ikke gratis. Jeg prøver lige den du forslårSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

jeg har ikke prøvet portable udgaven kun den almindelige og den var ikke gratis. Jeg prøver lige den du forslårSmile

Og prøv også på SD-kortet - det KAN være, du finder billederne der.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 10:15
Og som du kan se, så funker Puran File Recovery skam - også for mange billeder ad gangen! Her er ansigterne sløret, af hensyn til de fotograferede... Så for det program, er det altså svært at få armene ned!!!



Redigeret af mnielsen - 24-December-2019 kl. 10:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu