recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp / forslag ved indkøb af 5.1 Højttaler setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp / forslag ved indkøb af 5.1 Højttaler setup

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
TG80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Tror du bliver godt tilfreds med de XTZ

Men hvad med at bestille fra en dansk forhandler istedet for?

http://www.danstv.dk/shop/xtz-134c1.html



Jeg har været derinde at kigge, men allerede førend valg af kabler, bananstik og standere til baghøjttalerne, er jeg over 20.000 hos Dans Tv. Det er især SUB'en der umiddelbart er 1000 kroner dyrere, i danske mønter endda.

Så hvis jeg kan spare henved 2-3000 kroner på at få det fra sverige, så gør jeg altså det Embarrassed
Jeg er overrasket over at der er så stor forskel. Jeg købte mine 99.36ere hos Dan's i december og der mener jeg ikke at der var ret stor prisforskel..
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af TG80 TG80 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Tror du bliver godt tilfreds med de XTZ

Men hvad med at bestille fra en dansk forhandler istedet for?

http://www.danstv.dk/shop/xtz-134c1.html



Jeg har været derinde at kigge, men allerede førend valg af kabler, bananstik og standere til baghøjttalerne, er jeg over 20.000 hos Dans Tv. Det er især SUB'en der umiddelbart er 1000 kroner dyrere, i danske mønter endda.

Så hvis jeg kan spare henved 2-3000 kroner på at få det fra sverige, så gør jeg altså det Embarrassed
Jeg er overrasket over at der er så stor forskel. Jeg købte mine 99.36ere hos Dan's i december og der mener jeg ikke at der var ret stor prisforskel..

Jeg ved heller ikke om det er en fejl, eller om der er forskel på de 2 Sub's, for det er der den helt store forskel ligger, tror jeg.



Kan ikke helt finde ud af om det er samme sub - de ligner ikke helt hinanden, men de hedder det samme Smile

På fronterne er prisen i danske penge ca. 5800 hos fyndborsen.se og ca. 6600 hos Dans TV.

Jeg ville helt sikkert hellere handle dansk, men ikke når prisforskellen i mine øjne er så markant...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Det er især SUB'en der umiddelbart er 1000 kroner dyrere, i danske mønter endda.


SUB prisen hos danstv er for en aktiv sub hvorimod du har valgt en passiv subwoofer.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Det er især SUB'en der umiddelbart er 1000 kroner dyrere, i danske mønter endda.


SUB prisen hos danstv er for en aktiv sub hvorimod du har valgt en passiv subwoofer.

Arh ja, jeg blev snydt af at de hed det samme, men den ene er incl. en IcePower forstærker til SUB'en.

Det bliver overkill, men da jeg gerne vil have en aktiv Sub, bliver der skiftet til en W12.16 - det blev prisen jo så ikke højere af Smile

Faktisk siger fyndborsen.se nu, incl. fragt, og konverteret til danske kroner (af siden selv) 17293,- incl. fragt til Danmark...

Jeg er tæt på at trykke køb, og så bare håbe der er råd til havregrød de næste måneder LOL
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Det er især SUB'en der umiddelbart er 1000 kroner dyrere, i danske mønter endda.


SUB prisen hos danstv er for en aktiv sub hvorimod du har valgt en passiv subwoofer.

Arh ja, jeg blev snydt af at de hed det samme, men den ene er incl. en IcePower forstærker til SUB'en.

Det bliver overkill, men da jeg gerne vil have en aktiv Sub, bliver der skiftet til en W12.16 - det blev prisen jo så ikke højere af Smile

Faktisk siger fyndborsen.se nu, incl. fragt, og konverteret til danske kroner (af siden selv) 17293,- incl. fragt til Danmark...

Jeg er tæt på at trykke køb, og så bare håbe der er råd til havregrød de næste måneder LOL
Altså, det ville jo være skønt, hvis du havde haft mulighed for at høre herlighederne inden købSmile
 
Men på den anden side, så er der jo en del, der er meget begejstrede for deres XTZ højtalereTongue Og du får bare rigtigt meget til prisen.
 
Men Zulfo, trykker du på købsknappen, så skal jeg nok sende dig nogle pakker Solgryn - hvis du får behov for detTongueLOL


Redigeret af Hother - 10-Juni-2010 kl. 18:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nå, har leget lidt med fyndborsen.se - og jeg går ud fra at deres priser er i svenske kroner, og med en kurs der hedder ca. 0,78 skulle nedenstående kunne laves for omkring 18.000 - men er det et okay setup?
Det ser sgu fornuftigt ud! XTZ kommer du ikke til at fortryde (såfremt du køber selvfølgelig Smile)
Jeg bruger selv 99.26 som fronter og har aldrig fortrudt. Såfremt du ikke er helt vild med XTZ's standere, så sælger de nogle der er en smule mere elegante i Hifiklubben fra vm acoustics. De passer rigtig godt til 99.26

De er faktisk noget kønnere, så dem tror jeg at jeg tager i stedet... 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Det er især SUB'en der umiddelbart er 1000 kroner dyrere, i danske mønter endda.


SUB prisen hos danstv er for en aktiv sub hvorimod du har valgt en passiv subwoofer.

Arh ja, jeg blev snydt af at de hed det samme, men den ene er incl. en IcePower forstærker til SUB'en.

Det bliver overkill, men da jeg gerne vil have en aktiv Sub, bliver der skiftet til en W12.16 - det blev prisen jo så ikke højere af Smile

Faktisk siger fyndborsen.se nu, incl. fragt, og konverteret til danske kroner (af siden selv) 17293,- incl. fragt til Danmark...

Jeg er tæt på at trykke køb, og så bare håbe der er råd til havregrød de næste måneder LOL
Altså, det ville jo være skønt, hvis du havde haft mulighed for at høre herlighederne inden købSmile
 
Men på den anden side, så er der jo en del, der er meget begejstrede for deres XTZ højtalereTongue Og du får bare rigtigt meget til prisen.
 
Men Zulfo, trykker du på købsknappen, så skal jeg nok sende dig nogle pakker Solgryn - hvis du får behov for detTongueLOL

Hahahaha, jo tak! Smile

Jeg er så tæt på at smide ordren afsted.... så må økonomi være økonomi Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Zero-X Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 00:07
Hej med jer.

jeg sidder og lurer med her på denne tråd, da jeg også er lidt lun på xtz højtalere.
efter som jeg også overvejer Onkyo 608 som reciever, kom jeg til at tænke på om den er kraftig nok til at trække xtz 99 serien når de har biwiring?

håber det ok jeg lige bryder ind, men det er vel også vigtigt for trådstarter at videSmile
Sony KDL-40W4500

Onkyo 808

B&W DM684

Sony PS3 80 GB
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Zero-X Zero-X skrev:

Hej med jer.

jeg sidder og lurer med her på denne tråd, da jeg også er lidt lun på xtz højtalere.
efter som jeg også overvejer Onkyo 608 som reciever, kom jeg til at tænke på om den er kraftig nok til at trække xtz 99 serien når de har biwiring?

håber det ok jeg lige bryder ind, men det er vel også vigtigt for trådstarter at videSmile
 
Selvklart!
 
Det havde jeg ikke tænkt på, jeg vil også køre bi-wiring til fronterne...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 17:31
Nå, jeg har været forbi Dan's idag.

Jeg fik ikke hørt kasserne spille, men jeg var interesseret i at se dem i valnød, jeg var blevet lidt i tvivl om det var sort piano eller valnød jeg skal have, når jeg kommer så langt.

Valget bliver helt sikkert piano sort.

Nu skal Dan's så bare se om de kan finde en pris der matcher fyndsborsen.se - der er stadig et par tusinde mellem dem, hvis kabler osv. tælles med - men jeg hører forhåbentlig fra dem i løbet af et par dage.

Så skal jeg bare have bestemt mig for hvornår jeg skal købe. Vil gerne gerne af med de gamle også, de må kunne indbringe en lille smule hjælp til de nye Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Superbeszzz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 14:12
Hej Zulfo,
 
Vi kigger paa noejagtigt samme setup inkl. receiver - muntert nok. Spurgte du ind til om Dans Hifi mente at Onkyo'en kunne traekke XTZ'erne. Jeg har laest nogle steder at XTZ'erne er rimeligt tungt trukne. Jeg regner med at skulle handle hos Dan paa naeste fredag.
 
Skriv lige hvordan det hele gaar osv.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 14:48
Er der her ikke rimeligt cool til prisen ?
 
 
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu